Aprilia Tuono V4

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Däckonline säljer inga "kopior". (Eller ja, kinamärkena de har är säkert kopior av nåt, men de heter ju LingLong, o.s.v.) Jag har handlat därifrån i närmare 15 år, men fattar inte varför de fortfarande har nån slags skumraskstämpel. Har alltid fått rätt däck, färska och felfria. Problemen kan snarare vara att kundtjänst o.dyl. kan vara knöligt om det strular än nåt slags fiffel.

Men tydligen har Pirelli fabriker i Kina och tillverkar där. Har inte uppmärksammat detta förut själv, ska jag ärligt säga... Kollar man på andra forum så verkar det slumpmässigt om man får made in china eller ej.

Tusen tack! Då var det lite som jag misstänkte då, med andra ord.

För övrigt så känns det som att det hade varit bättre om de hade kunnat "bemöda" sig med att skicka däcken i någon slags förpackning/paket/kartong och inte som idag, där man bara skickar själva däcket helt naket :huvet :dummer
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tusen tack! Då var det lite som jag misstänkte då, med andra ord.

För övrigt så känns det som att det hade varit bättre om de hade kunnat "bemöda" sig med att skicka däcken i någon slags förpackning/paket/kartong och inte som idag, där man bara skickar själva däcket helt naket :huvet :dummer

Men det bidrar till lägre pris utan förpackning.
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tror däcken klagar transporten utan att ta skada.

De skall klara 263km/h (varvstopp på Factory med originaldrevning), de skall även klara hjulande och annat bus.

Så om inte transportören går loss med motorsåg eller machete är det nog lugnt :)
 

Wiggge

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2016
Ort
Hörby
Hoj
-14 Aprilia Tuono V4R
Hej allesammans.:fyllisar

Nybliven Tuonoägare med tusen frågor :rofl

Men tänkte börja med en, Hur är de egentligen med slip-on måste man byta ecu/mappa eller hur är det?
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Det blir möjligtvis lite bättre men det behövs inte. Den går inte "sönder" utan ny ECU.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Okej, varför gör återförsäljarna det när man köper Akra blåset?

För att kunna motivera det höga priset?! :)

Jag rådfrågade innan jag bytte, och de v4'r de bänkat med slip-on behövde inte mappas. Dock finns det undantag, tex Thunderslash enl ovan post, som inte erbjuder nåt motstånd och därmed försämrade effekten avsevärt.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Hur förhåller det sig med Austin Racing alternativt SC Project? Det blir definitivt något från respektive till hösten.
 

mr_X

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Mamlö
Hoj
none
Hej allesammans. Har någon en servo till avgasspjället till salu? Tänkte att här finns ett par som kör på bana och har en liggande. Dem vill ha 6000 på probike :(
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top