Aprilia Tuono V4

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Vilken slipon låter lika mycket eller mindre än orginal (måste klara 100db kravet på rudskogen vilket jag knappt gör med orginal på min -14)
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Austin Racing GP2R eller SC Project CRT till en Tuono Factory -16, vad tycker ni?

SC-sliponet i kolfiber är klockrent till en Factory. Jag har titaniumvarianten till min RSV4 och den passar suveränt bra mot lacken som är mattsilver. Och ljudet är helt suveränt (om man har den högljudda läggningen). :banana
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Servicelampan tändes imorse på min Tuono, en 2015 som gått 930 mil. Den röda lampan lyser samt står SERVICE i displayen. Finns det nåt sätt att se vad som det indikerar eller måste man in till verkstad?
Eller är det bara att den förvarnar att det snart är dags för en vanlig service?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Nja, förvarning är ett verktyg i displayen inte röda lampan. Troligen har du en felkod om du kollar diagnosen. Behöver inte vara något allvarligt.

Servicekoden på 1000 är 12412, vet inte om den är ändrad på 1100.
 
Last edited:

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Kollade nu i diagnosmenyn, koden stämde 12412, ser dock inget i menyn. Inget som ser annorlunda ut, men pratade med BikePort som tyckte jag skulle komma in så dom kan kolla med diagnosverktyget...vilket ger en ett skäl att ta en tur på 10-12 mil.
Dom kanske även kan kolla historiken? Felindikeringen borta nu nämligen..
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Kollade nu i diagnosmenyn, koden stämde 12412, ser dock inget i menyn. Inget som ser annorlunda ut, men pratade med BikePort som tyckte jag skulle komma in så dom kan kolla med diagnosverktyget...vilket ger en ett skäl att ta en tur på 10-12 mil.
Dom kanske även kan kolla historiken? Felindikeringen borta nu nämligen..
Kan vara nåt så enkelt som fukt i en kontakt. Men alltid trevligt åka till BP. :)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Tjena gott folk. Har en tuono 2015 och undrar om någon annan här upplever quickshiften som om den inte är injusterad vid lägre fart tex från 1an till 2an när man bara vill smyga iväg av okänd anledning.
Pressar man den lite så sker växlingarna helt sömlöst.

En annan sak som jag noterat är att det enklaste sättet att få i neutralläge är att göra det när hojen rullar fram till platsen man avser att stanna på, istället för att leta efter N när man väl står still.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
QS fungerar väl inte under ett visst varvtal? Kommer dock inte ihåg vilket men helt klart är att den fungerar bäst under vid lite hårdare körning och bestämdhet..
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Då var man på vägen igen. 6C vid 10 tiden här men vem bryr sig om det när man får höra Tuonon sjunga igen :yoparty

 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top