Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Probike Gbg tar nya rekord.

Mejlade dom idag om pris på 1000mila service.

De ville ha 4674kr, för att i princip byta olja. Fy f*n! Jag ska aldrig mera fundera på att göra något hos dom.
Vad sa dom att dom gör på sin 1000mila då? Stämpeln som är gjord i smält guld hos dom eller?
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Probike Gbg tar nya rekord.

Mejlade dom idag om pris på 1000mila service.

De ville ha 4674kr, för att i princip byta olja. Fy f*n! Jag ska aldrig mera fundera på att göra något hos dom.

Gjorde 1000 servicen här i Norge förra våren och den gick på ca 3500 norska så det där priset lät helt vansinningt
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Det är inte så att de räknar med en tidig koll på ventilerna eftersom det varit bekymmer med ordinarie intervall? Bara en tanke, fast då borde det landat bort mot 6 kkr iofs...
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Det är inte så att de räknar med en tidig koll på ventilerna eftersom det varit bekymmer med ordinarie intervall? Bara en tanke, fast då borde det landat bort mot 6 kkr iofs...

Inget extra koll skrev de något om:

"men nu till din fråga. en 1000 mila service kostar 4674 kr på en Tuono."
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Jag som inte är speciellt insatt i bankörning, men som är nyfiken undrar vilka banor det finns och var dessa ligger samt vilka ni anser vara roliga att köra.

Sviestad Linköping
Mantorp Park Mantorp (nära Linköping)
Gelleråsen Karlskoga
Gotland Ring Gotland
Ring Knutstorp Kågeröd (ett par mil från Helsingborg)
Falkenbergs Motorbana Falkenberg
Anderstorp (nära Gislaved)
Kinnekulle Ring Kinnekulle (nära Lidköping och Götene)
Mittsverigebanan Härnösand

Det är de banorna jag kan komma på just nu som man kan kalla "riktiga" banor i olika grad. Det finns ju gokartbanor som det körs lite på också och trafikövningsbanor som Arlanda Test Track. Det har körts MC på Sturup Raceway förr har jag för mig, men osäker på om det görs fortfarande.

Enligt mig är Gotland Ring rätt överlägset den roligaste banan i Sverige, lite bökig logistik bara. Vi får väl se om de får i hop den efter olyckan med vindsnurran i höstas... :-/ Mantorp är rätt skoj då det går lite fortare än på vissa andra svenska banor. Gelleråsen är ju populär för oss i mellansverige, men att jag "gillar" den är att säga lite för mycket, hehe.

Men är man nybörjare så spelar det inte så stor roll vilken bana man kör på, man har fullt upp med att känna på hur det är att köra fort och skrämma sig lite. :)
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Nej nu måste jag bli gladare. Någon av er Gbg pojkar som vill följa med till Kinnekulle i slutet av april? Sista gången åkte vi upp över dagen och det var skoj.

Har bokat 30/4 och står på väntelista 5/1.
Steg 4 snabb.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hur är det med inkörning på en ny tuono? Begränsat varvtal eller något sånt? Det diskuteras ju flitigt på nätet hur man på bästa "sätt" kör in en ny motor..
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Hur är det med inkörning på en ny tuono? Begränsat varvtal eller något sånt? Det diskuteras ju flitigt på nätet hur man på bästa "sätt" kör in en ny motor..
De första 100-milen rekommenderar Aprilia att man inte ska gå över 7000 rpm. Efter första servicen kan du köra för fullt.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top