Aprilia Tuono V4

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Vet inte om man kan tycka det ser snyggt ut med stompgrip.
Jag tycker det förstör. Gillar vanliga 3M bättre.

Kör nu så det rycker boys a and girls. Hoppas på min inom kort.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Smaken är som baken, men min maskin ska användas och inte fisåkas å då ger stompgrip ett jäkla fäste som fungerar.
Det finns andra modeller ex Snakeskin som fungerar. Tycker du ska kolla det innan du sitter förbannad i garaget med T-röd och polerar bort rester av en skyddsplast
Lycka till
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Vet inte om man kan tycka det ser snyggt ut med stompgrip.
Jag tycker det förstör. Gillar vanliga 3M bättre.

Kör nu så det rycker boys a and girls. Hoppas på min inom kort.

Smaken är som baken, men min maskin ska användas och inte fisåkas å då ger stompgrip ett jäkla fäste som fungerar.
Det finns andra modeller ex Snakeskin som fungerar. Tycker du ska kolla det innan du sitter förbannad i garaget med T-röd och polerar bort rester av en skyddsplast
Lycka till

Och som vanligt får jag beslutsvånda då det kommer till utseende kontra funktionalitet... Vad är 3M? När jag söker på Internet får jag fram en vanlig skyddsfilm. Är det du menar? Jag tror nog att jag föredrar Snakeskin framför Stomgrip, men dessa verkar dock bara finnas i svart, mao inga genomskinliga snakes :) Svårt, man vill ju både ha grepp, skydd och utseende...
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Snakeskin är snyggare och ger ok grepp, stompgrip ger bättre grepp. Tom så en del klagar på att skinnstället slits.
Stanko, upp med en bild på dina.
Stanko har för övrigt Sveriges mest utrustade och snyggaste V4R
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
3M tänker jag på genomskinlig färdig utskuren skyddsfilm.
Ang grepp ? Har aldrig haft problem med det.
Dock kör jag inte med banracing inspirerande kör ställning ?
Knip övn e bra träning har jag hört.?
 
Last edited:

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Jag behöver ett nytt skivbromslås, då mitt gamla Abus Granit Victory 68 passar illa till Tuonon. Det skall ju monteras mellan bromsskivan och stålrotorn, men Tuonon har så gles rotor att låset nästan trillar igenom. Ett litet bänd på rotorn så är det bara att plocka bort.

Vad kör ni andra med för lås?

Funderar på ett Abus Granit Quick eller Granit Quick Maxi istället. Frågan är då om det passar att sätta bak istället för fram? Måste ju vara knepigare att spontansno en hoj med låst bakhjul. Framhjulet sätter de väl ändå en skateboard under pga styrlåset så då gör ju ett skivlås varken från eller till. Men att rulla iväg den på två skateboardar/säckakärror måste ju vara en iallafall lite svårare manöver. :va

Frågan är alltså, är det någon av er som har ett Granit Quicklås som kan kolla om det går att montera bak?
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag hade ett liknande skivbromslås som nästan trillade igenom. Abus granit med O-bult.
Det är väl inget krav vilket hjul man sätter fast låset i, men alla sätter omedvetet låset fram.
Jag ger mig tusan på att ditt lilla lås passar fint bak, mitt gjorde det!
Jag hade ett Abus granit liggande som jag fick ta fram igen och sätta fram. Kan ju inte skada att ha båda hjul låsta i garaget, ute på stan bara bak!
 
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag behöver ett nytt skivbromslås, då mitt gamla Abus Granit Victory 68 passar illa till Tuonon. Det skall ju monteras mellan bromsskivan och stålrotorn, men Tuonon har så gles rotor att låset nästan trillar igenom. Ett litet bänd på rotorn så är det bara att plocka bort.

Vad kör ni andra med för lås?

Funderar på ett Abus Granit Quick eller Granit Quick Maxi istället. Frågan är då om det passar att sätta bak istället för fram? Måste ju vara knepigare att spontansno en hoj med låst bakhjul. Framhjulet sätter de väl ändå en skateboard under pga styrlåset så då gör ju ett skivlås varken från eller till. Men att rulla iväg den på två skateboardar/säckakärror måste ju vara en iallafall lite svårare manöver. :va

Frågan är alltså, är det någon av er som har ett Granit Quicklås som kan kolla om det går att montera bak?
Jag har ett kromat abus lås med larm. Funkar fint i fram också. Säljs dock inte längre vad jag kan se. Är nåt svartgult nu.

Det är dock ganska stort. Svårt att få med sig på tuonon nör man skall iväg då vi saknar lagringsutrymme. Så får köpa nåt litet också. Men är jäkligt skönt med larm iaf! Glömmer man inte ta bort låset innan man åker iväg heller ?
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Gick ut och provade, men tyvärr är hatten på låspinnen för stor, så den slår i navet bakom bromsskivan.

Lås med larm verkar fint men som du skriver, svårt att få med sig. Får isåfall bygga någon liten fästanordning på hojen.

Funderar vidare...
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Finns bara björn där du bor Snok eller? Å de är inte intresserade av Aprilias
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Gick ut och provade, men tyvärr är hatten på låspinnen för stor, så den slår i navet bakom bromsskivan.

Lås med larm verkar fint men som du skriver, svårt att få med sig. Får isåfall bygga någon liten fästanordning på hojen.

Funderar vidare...
På drevet givetvis
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Var inte meningen att låta spydig.

Kör hårt o krama om hojen?
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Det var för länge sen det var höst. Tänkte inte på att det satt på drevet heller.
Kommer nog funka fint!
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Race ecu?? vs stock.
Har letat info. De jag kommer fram till är lika med noll. Stock går den j*vligt bra på. Hittat ett par dyno paragrafer. Inga större skillnader.

Och
va fan aprilia hur tusan kan ni måla de i fel röd färg. Skalll lack om fälgarna. Mina skall bli samma röda aprilia orginal röda färg. Svarta stripes samt texten aprilia i fälgarna. Ev "be a racer"
Vart hittar man den billigaste tail tidyn? (ebay) eller är det bågfil som gäller:glömdet
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top