Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hmm allright, du anser inte att det är värt dom extra kronorna för Motul då. Det borgar iofs istället för tätare oljebyten. Kanske ska tänka om, och 15W50 istället för 5W40 alltså. :)
Eftersom det är ganska många kronor, och Motul i sig inte gör någon extremt speciell olja så verkligen inte värt de extra kronorna. Det är inte heller livslängden på oljan som är ett problem vid normala intervaller och OKQ8 behöver inte bytas oftare än Motul eller vad man nu gillar för smak. Jag körde iofs bana med tätare oljebyten (enligt intervall).

Viskositeten är en annan femma, jag körde Eni 5w50 vid ett par byten utan att jag märkte någon skillnad. Borde jag ju inte heller iofs. Är 40 rek så kör på det vid allra minsta osäkerhet! Snok har ju en poäng där också samtidigt som man bör fundera på vilka temperaturer man utsätter motorn för.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Höörrnii, nån som är på jakt efter en bättre bakdämpare till sin tV4?
Eller öhlins styrdämpare, bakram, bromsok, ram.. Ska handla av en toktrevlig typ från UK, så fler som ska ha prylar, blir mindre frakt och mer förhandlingsläge :)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Såg den också nu. Men lär väl dra iväg till närmare vad den är värd iaf? Ska bli spännande att se imorgon kväll :)

Slutade på 112500:- + inropavg på 3100:- får man nog anse vara ett rimligt men ej toppenpris för endera säljare eller köpare.
Jag klev av då jag ev har en Factory på G.....vi får se.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Slutade på 112500:- + inropavg på 3100:- får man nog anse vara ett rimligt men ej toppenpris för endera säljare eller köpare.
Jag klev av då jag ev har en Factory på G.....vi får se.
Såg det också. 10 tusen typ under marknadspris kanske?
Factoryn ser grym ut. Hoppas du landar den!

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Dan (Toohomo) är grym att ha att göra med, köpte kylarskydd i customfärg utav honom. Väldigt kunnig och hjälpsam på forumet också, verkar va en skön kille. En jävel på att köra med :Bugar

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Hallå där!

Tänkte höra om någon har något tips på tail tidy till en RSV4 2014? Antar att samma grejer passar både på Tuono och RSV4?
Det jag är ute efter är då skylthållare + bakblinkers. Gärna så enkelt som möjligt att montera, då jag inte har så där jättemycket verktyg att tillgå. Typ fasta nycklar och skruvmejsel som finns.

Tack på förhand :)

Jonas

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Fiffan!!!
Kör han inte ens på slicks eller är det mina ögon som spökar?

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Hallå där!

Tänkte höra om någon har något tips på tail tidy till en RSV4 2014? Antar att samma grejer passar både på Tuono och RSV4?
Det jag är ute efter är då skylthållare + bakblinkers. Gärna så enkelt som möjligt att montera, då jag inte har så där jättemycket verktyg att tillgå. Typ fasta nycklar och skruvmejsel som finns.

Tack på förhand :)

Jonas
De flesta är nog lätta att montera. Bara att ta nån man själv tycker ser bra ut. Satt en tailtidy på min tuono när jag köpte den. Tyckte dock att den stack ut lite mycket ändå. Så byggde en egen med vinkeljärn.

Tips är väl r&g racings hemsida där dom har en egen modell. Eller kika ebay på vilken som ser bra ut för rätt peng.

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Höörrnii, nån som är på jakt efter en bättre bakdämpare till sin tV4?
Eller öhlins styrdämpare, bakram, bromsok, ram.. Ska handla av en toktrevlig typ från UK, så fler som ska ha prylar, blir mindre frakt och mer förhandlingsläge :)

Jag kan ta styrdämparen

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Hoj
SFV4S, D675
Ser mäktigt ut!
Jag tror bilden kommer från bildcollaget "how to setup a proper lowsider with a TC enabled bike".

Men allvarligt talat, var får han plats med vänsterfoten? I hjulhuset? :va

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Jag kan ta styrdämparen
Jag och snoken bestämde oss för att beställa saker var för sig ändå. Vi hade inte vägarna förbi varandra på länge och det hade kostat mer att skicka vidare det inom sverige sen.
Så ta ett snack med Dan som säljer grejerna så får du säkert ett schysst pris ändå. Han svarar blixtsnabbt på mailen.

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Köpte styrdämparen av honom nu. Någon som vet om man behöver något speciellt fäste för att montera den? Öhlins styrdämpare på hoj som har sachs i dagsläget alltså.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Köpte styrdämparen av honom nu. Någon som vet om man behöver något speciellt fäste för att montera den? Öhlins styrdämpare på hoj som har sachs i dagsläget alltså.
Vad jag fattat så går den rakt på! Hör med Dan annars. Han hase ju sasch på sin innan.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...