Aprilia SXV

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Någon som ligger på lite elprylar till en SXV/RXV. Bygger ihop en SXV med div delar för att ha att köra på isen med + en jävligt snygg prynad i garaget. Saken är den att jag får inte skiten att tända riktigt. Något fel på tändningen är det. Soppa verkar den få + efter ett par startfösök ser jag att det är vått i utgången på cylindrarna. Jag har gnista men den verkar inte komma vid rätt tilfälle enligt min tidigare kunskap. Jag har bytt svänghjul, stator, svänghjulsgivar från en annan motor som jag har liggandes. Men de kanske också är sönder, vem vet. De har rätt omh enligt verkstadshandboken i alla fall. Här plockat ner motorn och bytt vevlager mm och sedan nollat den riktigt. plockade ur motorn igen för att vara på säkra sidan och vev mot kam stog rätt. Nu börjar mina idé bli att det kan vara CDI, ECU eller spolarna som kan vara något knas med. Kanske är gnista men inte tillräckligt stark? Så hjälp behövs om någon har någon idé eller några prylar som funkar.
 
Last edited:

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Enköping
Hoj
sxv 5.5
Nu har Alice racing silmoto system hemma, och ett helsystem kostar bara 7000 spänn med frakt!!! Så typiskt att man precis slutat plugga och sparkapitalet e i botten:D Tycker ändå att arrows dual till sxv ser riktigt bra ut och kan tänka mig att ljudet är helt fenomenalt! Men det är väll som du säger Torch, allt handlar om personlig preferens. Har hört att med vdb mappen och ett helsystem får man ut ca 10% mer effekt över hela registret om man jämför med en hoj med vdb mapp och original system. Det är inte direkt en liten ökning, och det märks mestadels på mellanregistret!
 

RuffRiderz

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
ktm lc4 2003
Köpte den för nån vecka sen,vill bara ut och köra. Det är en 08 med lite godis som silmoto helsystem och öppet filter. Låter galen!
:yoparty
 

Rickny

Medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
aprilia RXV 550 -07, Dorsoduro 750-08,HVA NUDA 900R-12, HVA WR250-06, Husa FE570-09
Nä, jag har pratat med honom. och det är till en SXV, man ser det t.om på bilden, ekrarna blir i en väldigt konstig vinkel till sxv:n
Jag vet att det är olika svingar på SXV vs RXV:n..
SXV:n svingen ser helt grotesk ut med finndubb på.

//Lycka till
 
Last edited:

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Köpte den för nån vecka sen,vill bara ut och köra. Det är en 08 med lite godis som silmoto helsystem och öppet filter. Låter galen!
:yoparty

Vad gav du? hur många tim hade den gått?

Ingen som ska sälja sin sxv?:)
 

Axelind

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Partille
Hoj
Aprilia SXV 550 08
Tjäna, har problem med min sxv 550 08. Den vill inte starta, starmotorn går runt den tänder och det smäller till i röret sedan "klickar den". Har försökt ett flertal gånger men är rädd att bränna upp startmotorn. Det märkliga är att den fungerade felfritt under gårdagen när jag var på besiktningen med den. Sedan moterade jag på mitt silmoto och laddade upp batteriet, när jag sedan skulle dra igång den var den helt död. Har tidigare haft trassel med tomgångskruven som efter körning behövst skjusteras varje gång, då den tappat tomgång.

Är det någon som haft liknade problem eller kan säga vad det kan vara? :confused:
 

Rickny

Medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
aprilia RXV 550 -07, Dorsoduro 750-08,HVA NUDA 900R-12, HVA WR250-06, Husa FE570-09

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
TPS som skrivs om ovan. Antar också att du bara hade originalsystemet på i besiktningssyfte, och att du har en map som passar silmotosystemet?
 

Axelind

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Partille
Hoj
Aprilia SXV 550 08
Tack för svar, Liljekvist på speedgear ska antagligen kolla mappen i helgen. Då lär det väl synas.
 

odehag

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2012
Ort
västerås
Hoj
Sxv 550
image.jpg Hitta dessa från arrow!! Va tycks?
Sjukt nice i mina ögon!! Kanske skulle man hosta upp 10-15k för dom!!!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top