Aprilia SXV

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Såhär kul kan man ha om man byter fälgar:D

IMG_6480.jpg


IMG_6556.jpg


IMG_6555.jpg
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Gatbruk:

I serviceboken står det oljebyte i motor och vxl låda var 30:e timme men jag har "hört" oljebyte i motor är efter 10-15h men byter ni i vxl. lådan varje gång eller kör ni var 30:e timme där?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Gatbruk:

I serviceboken står det oljebyte i motor och vxl låda var 30:e timme men jag har "hört" oljebyte i motor är efter 10-15h men byter ni i vxl. lådan varje gång eller kör ni var 30:e timme där?

Jag byter olja i motorn vid ca 3 h och olja i växellådan varannan gång.
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Kan man lägga in TuneBoy-mappar (publika mappar tex från *xv asylum) med en Axone, och tvärt om?
 

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
Jaha, nu sitter jag bara o väntar på grejer från lackeraren och svär över allt jävla klister som sitter kvar på mina nya kåpor... får polera upp dem sen för nu ser de ut som skit..

Och vad gör man när man inte kan göra nått??

Beställer eloxerade bultar såklart och funderar över hjulen ändå.

pulverlacka svart o sen skaffa svarta ekernipplar och röda ekrar kanske.. eller?

Kan man pulverlacka ekrarna då, eller vad är bäst? Svarta nipplar lär ju inte vara så svårt att hitta men färgade ekrar.. inte i sverige i alla fall.

ja det har gått troll i det här bygget, så fort jag får en ledig stund så hittar jag nått nytt att modifiera samtidigt som jag förbannar mig själv att jag inte rev hela hojen på en gång o lacka ramen också för det hade blivit billigare än att köpa kolfiber!

Svarta ekernipplar - någon?

Lackade ekrar?

och sen lyckades katten bli påkörd igår så budgeten gick ner för nu ska veterinären ha sitt.... mitt kolfiber - snyft...
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Ha se där ja... Min katt har kostat 2000:- denna vecka hos veterinären + att skotern står på verkstad med en garanti som gick ut för en månad sen.... Kul kul.
 

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
skulle ju beställa färgade ekrar men råkade på ett problem.

"we will also need to know the gauge of the spokes and what type of angle & length of bend are on the spokes"

någon som vet vart jag lätt kan hitta den infon?
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
För er som vill ha ökad effekt i era SXV/RXV och MXV hojar så finns nu en justerbar box vid namn MemJet 2140:- kostar den.

Mer info på min sida.
 

ple67

joinade -07.
Gick med
21 Feb 2010
Ort
Värmland
Hoj
Aprilia rxv 550 -07
Rxv550 07

Hej. jag undrar....
jag tycker att min hoj blivit lite tjurig. Jag har ju inte kört med den efter ordning eftersom jag har haft problem med balansinnet. Men jag var ute i november och före det i början oktober. Men den stannar när jag ska åka i väg. Startar perfekt, får stå max 2 min på tomgång innan jag sticker i väg. Men så fort jag ska åka,- lägger i ettan - på med gas,- stannar..Nu har jag under vintern servat och grejat med den,och igår bytte jag tändsift.När jag sen skulle starta den,- var det inga problem som vanligt. Men som ovan beskrivet problem kvarstod sen i höstas.Jag har altså inte haft igång den sen i november 2009. Vad är problemet?
Ventilerna, vaccum, gammal soppa, Planerar att kolla ventilerna nu innan våren.Annars supernöjd med den..:)/Peter
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Vad för reglage?

Jag var och kikade på en RXV 450 idag med arrow helsystem, men tyckte till min stora förvåning, att den lät rätt tråkigt! Har sett på vissa videoklipp på youtube hur ljudet ändras totalt när dom vrider på ett reglage på höger sida "i hålet i ramen".

Är det någon som vet vad det är? Kan det ha påverkat ljudet som jag hörde, till det negativa? Choke på en hoj med insprutning?:S

Bifogar bild:
 

Bifogat

  • 21.jpg
    21.jpg
    77.3 KB · Visningar: 163
Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jag tänkte dela med mig av lite bra att veta info.
Jag servade sxvn härom veckan och såg skräckslaget att oljan från växellådan var gråmjölkig. Då var det bara att riva av topparna och klyva motorn igen tänkte jag, precis som jag gjort för 20 timmar sedan. Kul!
Precis när jag satt och samlade ihop artikelnummer till topplockspackningar ( borde väl fan kunna dom nuffrorna i huvudet snart... ) och allt annat så fick jag en liten tanke. Borde inte motoroljan också vara sabbad om smeten mellan halvorna stuckit igen, som sist?
Efter luppkontroll av formen på halvorna så kom jag fram till att det måste vara så. Det kan bara betyda en sak, att packboxen till vattenpumpen stuckit.
Jag har beställt ny packbox nu och hoppas innerligt på att det är så enkelt.
Det kan vara värt att veta om ni märker att oljan i motorn är fin men inte oljan i växellåda. : )
Jag återkommer med resultat när jag bytt.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Jag tänkte dela med mig av lite bra att veta info.
Jag servade sxvn härom veckan och såg skräckslaget att oljan från växellådan var gråmjölkig. Då var det bara att riva av topparna och klyva motorn igen tänkte jag, precis som jag gjort för 20 timmar sedan. Kul!
Precis när jag satt och samlade ihop artikelnummer till topplockspackningar ( borde väl fan kunna dom nuffrorna i huvudet snart... ) och allt annat så fick jag en liten tanke. Borde inte motoroljan också vara sabbad om smeten mellan halvorna stuckit igen, som sist?
Efter luppkontroll av formen på halvorna så kom jag fram till att det måste vara så. Det kan bara betyda en sak, att packboxen till vattenpumpen stuckit.
Jag har beställt ny packbox nu och hoppas innerligt på att det är så enkelt.
Det kan vara värt att veta om ni märker att oljan i motorn är fin men inte oljan i växellåda. : )
Jag återkommer med resultat när jag bytt.

Så är det, byt alltid den packboxen + o-ring när man har isär motorn.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Så är det, byt alltid den packboxen + o-ring när man har isär motorn.

Vad skönt.

Jag beställde grejerna från NTB-racing i torsdags och slängde samtidigt i nya buckets packningar kopplingslammeller och lite annat onödigt bra att ha kraffs.
Gissa vilka av grejerna som fattades i packetet imorse? Såklart fanns inte det enda som jag verkligen behövde.

Jag vet att du också sysslar med delar till SXV. Har du såna på hyllan tro?
Min motor har stödlagret bakom packboxarna också.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top