Aprilia Pegaso 650 -99 Startproblem

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nämen.. nu blev jag nästan sårad. Den är ju i fint bruksskick.. och gör säkert 200 en bra dag!

Solly Twin, inte menigen att nästan såra någon :krama
Men min gula gör jag mig väldigt ogärna av med :)
Ljuv Twin sång på lagom nivå... LÖÖÖÖV

VTR 2013 Röda Sten 2 small.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Låter som en häftig lösning, tyvärr är ekonomin efter 8 mån sjukskrivning inte lika häftig för tillfället :)
Kollade oljan igår och inser att det den är överfull, antar att en massa soppa runnit ner... såg även att bensinen rinner rätt ut när jag tog bort tanken, när kranen står på ON, ska väl vara vacumstyrt om det är rätt? Kanske en del av problematiken, att den blir/är sur.

Nej det är inte vacumstyrt. Du kan inte kolla oljan med motorn avstängd det är ju torrsump. Skall oljan kontrolleras så skall du ha varmkört först så att oljan pumpas iväg i lagom mängd till ramen.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Låter som en häftig lösning, tyvärr är ekonomin efter 8 mån sjukskrivning inte lika häftig för tillfället :)
Kollade oljan igår och inser att det den är överfull, antar att en massa soppa runnit ner... såg även att bensinen rinner rätt ut när jag tog bort tanken, när kranen står på ON, ska väl vara vacumstyrt om det är rätt? Kanske en del av problematiken, att den blir/är sur.

Vet inte om det hjälper men jag kollade oljenivån dagen före du tog över hojen, och då låg nivån ungefär 1cm under maxmarkeringen på stickan om jag inte minns fel, när hojen var varmkörd. Så är markeringen högre än så när du varmkört den så är det något som tillkommit.
 

Mikaels14

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2014
Ort
Borås
Hoj
Honda VT 750 Shadow -98
Tjenare!!!
Har du fått ordning på hojen? Hittat felet ?
Varför jag frågar är att jag funderar på att köpa en lika dan själv??
Är du nöjd med din eller var det Skit????
Jag väljer mellan en Suzuki DR 800S -97 och en Aprillia 650 Pegasus -99.
Har en jävulsk beslutsångest över vilken men ska chansa på då de ligger lika i pris.
Ha de gött
// Mikael
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fy på mig, varit ruskigt inaktiv här på SH inser jag.
Nej, jag har inte gjort något större med pärlan, annat än att försöka sälja den billigt :)
Jo, nytt batteri sitter i, så den orkar nöta lite längre på startmotorn, vilket allt som oftast får den att gå igång, till slut. Det gäller verkligen att hitta rätt läge på choken dessutom.
Men nu har den stått rätt länge och samlat damm, en BMW F650 GS har hittat in i garaget, så den får följa med ut på grusturerna numera.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjenare!!!
Har du fått ordning på hojen? Hittat felet ?
Varför jag frågar är att jag funderar på att köpa en lika dan själv??
Är du nöjd med din eller var det Skit????
Jag väljer mellan en Suzuki DR 800S -97 och en Aprillia 650 Pegasus -99.
Har en jävulsk beslutsångest över vilken men ska chansa på då de ligger lika i pris.
Ha de gött
// Mikael

Nä, jag kan väl inte påstå att jag är nöjd med den, fick dessutom lägga ut en massa pengar jag inte räknat med, nya däck (bakdäcket visste jag om), renoverat kylet, nytt batteri, och så allt tid man stått och svurit :)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top