Använder du AdBlock eller liknande?

Använder du Adblock eller liknande?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Va i helvete! Vilken apajävel tycker det är "smart" att köra en fullsidesannsons varenda jäääääääääävla gång sidan besöks?! Fyfan vad fattigt!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Va i helvete! Vilken apajävel tycker det är "smart" att köra en fullsidesannsons varenda jäääääääääävla gång sidan besöks?! Fyfan vad fattigt!

Jo det var den jag menade.

Jag VILL undanta sporthoj från min Adblock för att stödja sidan men det börjar bli ohållbart...
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Jag har av någon anledning inte använt det förrut, men nu när det kommer upp en banner om att "Kamrern är borta så nu är det låga räntor" varje gång jag byter sida fick jag nog. Fast gränsen nåddes egentligen redan när det kom reklam mellan inläggen.

Det enda jag ångrar är att jag inte installerade adblock innan.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Provar utan adblock igen och inte heller sett den idag.
Framsteg


Ha inte för stora förhoppningar, fick den precis igen. Kanske någon tidsgräns mellan hur ofta man kan få skiten vilket förvisso är bättre än i går men pop-up går alltid bort i min värld. Jag lovar att jag aldrig kommer vara intresserad av något som trycks upp i ansiktet på mig på det sättet.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ha inte för stora förhoppningar, fick den precis igen. Kanske någon tidsgräns mellan hur ofta man kan få skiten vilket förvisso är bättre än i går men pop-up går alltid bort i min värld. Jag lovar att jag aldrig kommer vara intresserad av något som trycks upp i ansiktet på mig på det sättet.

INGET ? :hihi
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Poppade upp igen inatt .Men verkar inte komma så ofta nu iallafall
Edit .Hadde visst inställt i firefox att blockera så den tar väl en del
 
Last edited:

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Nu orkade inte jag heller längre, adblock på igen.
Det är märkligt att ekonomer och marknadsförare aldrig begriper när de biter sig i röven.:va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Precis, det får motsatt effekt. Det finns många produkter jag inte köper av principskäl då deras reklam är under all kritik. Cillit Bang är högst upp på den listan...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ju mer reklam det kommer desto mer sällan besöker jag sidan.
Det blir för mycket blinkande och grejer så jag tröttnar helt enkelt på allt.
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Man skulle kanske skriva något liknande detta.

Hej firma xxxxxxxxx


Jag är en frekvent besökare på forumet Sporthoj.com
Jag har blivit väldigt irriterad på den popupreklam som ni har här på forumet.
Popupreklam är en styggelse som inte hör hemma på internet.

Då ni bidrar till att kraftigt försämra glädjen att besöka forumet, så kommer jag aldrig någonsin att köpa något från er firma.

För att vara säker på att ni får detta klagomål, så kommer jag att skicka det 10 gånger om dagen i en månad.

Vänliga hälsningar
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Man skulle kanske skriva något liknande detta.

Hej firma xxxxxxxxx


Jag är en frekvent besökare på forumet Sporthoj.com
Jag har blivit väldigt irriterad på den popupreklam som ni har här på forumet.
Popupreklam är en styggelse som inte hör hemma på internet.

Då ni bidrar till att kraftigt försämra glädjen att besöka forumet, så kommer jag aldrig någonsin att köpa något från er firma.

För att vara säker på att ni får detta klagomål, så kommer jag att skicka det 10 gånger om dagen i en månad.

Vänliga hälsningar

Skriv till Egmont istället.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Egmont säljer reklam, men firmorna som köper den har ju gjort ett aktivt val att ha popupper. Så jag ogillar dom mest.:fakta

Det är egmonts sida och de är de som upplåter platsen för reklam. Annonsörerna bryr sig inte för fem öre, så där har du inget att hämta.

Nuförtiden är det inte ens annonsörerna som sköter sin egen annonsering, utan detta sköts av byråer och/eller stora annonsnätverk som köper upp spottar där de sen trycker ut annonser anpassade efter användaren.

De som annonserar MÅSTE ju annonsera. Själv hatar jag allt vad reklam heter, men är ändå tvungen att själv handla upp för alldeles för mycket pengar varje år :död

Fick jag ett mail från nån joppe som gnällde över att min reklam förstörde hans forum så skulle jag inte ens bemöta mig att radera det mailet utan istället bara låta det sakta sjunka ned i mailslemmet.
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Det är egmonts sida och de är de som upplåter platsen för reklam. Annonsörerna bryr sig inte för fem öre, så där har du inget att hämta.

Nuförtiden är det inte ens annonsörerna som sköter sin egen annonsering, utan detta sköts av byråer och/eller stora annonsnätverk som köper upp spottar där de sen trycker ut annonser anpassade efter användaren.

De som annonserar MÅSTE ju annonsera. Själv hatar jag allt vad reklam heter, men är ändå tvungen att själv handla upp för alldeles för mycket pengar varje år :död

Fick jag ett mail från nån joppe som gnällde över att min reklam förstörde hans forum så skulle jag inte ens bemöta mig att radera det mailet utan istället bara låta det sakta sjunka ned i mailslemmet.

Självklart så har du rätt i det.:fakta. Men jag störs inte så mycket av reklamen på sidan, utan bara av den jävla popuppen. Men det skadar ju SH om alla sätter på Adblock eller liknande, eller helt enkelt bara skiter i sidan.

Så det är så klart Egmonts fel.

Jag kommer i alla fall att ha Adblocker på från och med nu.
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
På datan kör jag adblock. Men surfar oftast runt med telefon.
Har Chrome på luren men de går inte köra adblock som tillägg där.
Hjälp vad gör jag?:rodnar
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top