Antitjyvmedel...

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Jag har en dröm om att utveckla ett "Skyll dig själv din jävla tjuv-system". Lite i stil med bilskydden de har i Sydafrika. Kanske inte direkt som de med eldkastare under bilen... men nästan.

En tanke vore att montera in någon form av anordning i/under sadeln som efter att man aktiverat den, utlöser hullingförsedda nålar rakt upp i mumindalen och i pungen (jag tror faktiskt det är flest killar som själ hojar) på den som sätter sig på hojen.

Kanske kan trycksensorn aktiveras av något snillrikt gps-system som aktiverar själv när hojen flyttas mer än en given distans från stället där hojen stod. Sen när någon sätter sig på hojen, förhoppningsvis då tjyvuslingen, så smattrar det till och tjuven sitter fast i ett hundratal harpunliknande nålar...

Dessutom kan man kanske med hjälp av gps-systemet kunnat spåra hojen och följa efter... kanske hittar man då tjuven, blödande och kvidande... Då kan man ställa sig bredvid honom och ge honom ett gapfniss rakt i ansiktet...

Eller ska man ha någon form av clip-on monterad handavhuggningsmetod?

Jag vet att det inte är direkt skottsäkert så som jag beskriver det... men man kanske kan hitta någon metod iallafall...


Har ni några förslag?
Man bör ju tänka på att det ska vara såpass säkert att man inte skadar sig själv. :3freak

Och utgå från att det vore lagligt... eller inte olagligt iallafall. :hihi
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Måste säga att det första som slår mig är att mitt larm utlöser även för mig ibland :gnissla

Men visste vore det ju fränt :hihi
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Fint om den råkar utlösas när du sitter där bara! :död

Men annars kan dom jävlarna ha det. Hoppas du gör att dom blir impotenta också som brottsförebyggande åtgärd! :tummenupp
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
haha, annars så har vi ju strömmetoden.

Koppla 220v från eluttaget rakt in i ramen! Jobbigt läge när du själv glömmer detta. Eller varför inte spruta på sådan där äcklig "fartgas" som dom säljer på buttericks. Hojjen kommer lukta så illa så ingen vill ha den. :näsblod
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Bomanrd skrev:
2219635 haha, annars så har vi ju strömmetoden.

Koppla 220v från eluttaget rakt in i ramen! Jobbigt läge när du själv glömmer detta. Eller varför inte spruta på sådan där äcklig "fartgas" som dom säljer på buttericks. Hojjen kommer lukta så illa så ingen vill ha den. :näsblod

Jag trodde ju i min enfald fram till förra året att det räckte med att köpa en italiensk hoj... men det gjorde det visst inte. :D

//D
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Du har helt enkelt tvättat hojen för mycket.... ge fan i att tvätta den så vill folk inte ta i skiten :rofl

Lite trist om det skulle bli lite fel så hullingarna löstes ut när du körde :näsblod
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Mattiaz skrev:
2219766 Du har helt enkelt tvättat hojen för mycket.... ge fan i att tvätta den så vill folk inte ta i skiten :rofl

Lite trist om det skulle bli lite fel så hullingarna löstes ut när du körde :näsblod
Får väl vaddera kallingarna med plåt då... :tungan
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Taz skrev:
2219770 Får väl vaddera kallingarna med plåt då... :tungan

Skönt att klänga omkring på tanken med en plåtsus, jag har en du kan få använda annars från tiden då jag va handbollsmålvakt, den luktar jättegott jag lovar :pannkyss
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
TwinSucker skrev:
2219789 som jag hade =)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1615923&postcount=21


Du har väl inte blivit av med Hojen?!?

Nejdå, inte iår... ifjol. Å hörde idag att en av mina bekanta har precis blivit av med sin Firestorm... han ska köra upp om en vecka.

Tycker bara det är irriterande med klåfingriga typer. Vill gärna bli lite gammaltestamentlig mot dem... snor de en sak, hugg av ena handen, snor de igen, hugg av andra.

//D
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Taz skrev:
2219914 Nejdå, inte iår... ifjol. Å hörde idag att en av mina bekanta har precis blivit av med sin Firestorm... han ska köra upp om en vecka.

Tycker bara det är irriterande med klåfingriga typer. Vill gärna bli lite gammaltestamentlig mot dem... snor de en sak, hugg av ena handen, snor de igen, hugg av andra.

//D
Ah haa! Jag håller med dig... du snor ett däck, jag snor ett finger, mesa like that :)

Jag blev av med min förra året ju... men det som jag fortfarande undrar är vart alla hojar hamnar, balkan?
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Något som är effektivt mot den typ av stöld där tjuven tjuvkoppar hojen och kör iväg är att släppa på hjulbultarna.

Dock så bör denna åtgärd kanske inte användas av någon med sviktande minne :näsblod

Tror jag skulle känna mig jävligt nöjd om jag sedan såg en tjuv sno min cykel och sedan kraschar han i närmsta kurva :hihi
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Din hoj är ju 50% amerikansk ju ,, dårarna trodde väl att det var en briggs&stratton(HD) förstås ,, en del tjuvar stjäl ju det mest osannolika ibland,en kompis till mig blev av med sin Laverda 750s-98års modell hux flux ,,
tjuvar ska hållas kort ,, typ ett huvud kort när dom avslöjas. :död

Taz skrev:
2219643 Jag trodde ju i min enfald fram till förra året att det räckte med att köpa en italiensk hoj... men det gjorde det visst inte. :D

//D
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
jocke i köping skrev:
2248384 Din hoj är ju 50% amerikansk ju ,, dårarna trodde väl att det var en briggs&stratton(HD) förstås ,, en del tjuvar stjäl ju det mest osannolika ibland,en kompis till mig blev av med sin Laverda 750s-98års modell hux flux ,,
tjuvar ska hållas kort ,, typ ett huvud kort när dom avslöjas. :död

Fan Jocke har du inget bättre för dig? (pekar på tiden för ditt inlägg) :gnissla
F.Ö så är väl Ducati numera helitalienskt igen.. fast när Taz´s (Tazass) hoj tillverkades så va de nog delvis ägda av the big people over there.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tror mer på en autoinjector som injicerar curare, eller kanske en överdos amfetamin! Gärna tillsammans med en röst som säger: Du har 20 minuter kvar att leva, idag tog du fel hoj.
Ett moln av klorgas funkar också, så lungorna fräts sönder, visserligen sabbar det hojen också, men det kan det ju vara värt, han/hon mår tämligen obra av det också :D
Annars är jag lite svag för pålning också, en gasdriven 2-tums påle som slås upp i rektum, gärna ca en meter. Sen ställer man ut honom på torget, androm till varning. Vissa saker var bättre förr! :D
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hoztic skrev:
2248458 Jag tror mer på en autoinjector som injicerar curare, eller kanske en överdos amfetamin! Gärna tillsammans med en röst som säger: Du har 20 minuter kvar att leva, idag tog du fel hoj.
Ett moln av klorgas funkar också, så lungorna fräts sönder, visserligen sabbar det hojen också, men det kan det ju vara värt, han/hon mår tämligen obra av det också :D
Annars är jag lite svag för pålning också, en gasdriven 2-tums påle som slås upp i rektum, gärna ca en meter. Sen ställer man ut honom på torget, androm till varning. Vissa saker var bättre förr! :D

Verkar bli dyrt att få det att fungera.
Det blir mycket billigare att bara släppa lite på hjulbultarna då man parkerar hojen i garaget.
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Hoztic skrev:
2248458 Jag tror mer på en autoinjector som injicerar curare, eller kanske en överdos amfetamin! Gärna tillsammans med en röst som säger: Du har 20 minuter kvar att leva, idag tog du fel hoj.
Ett moln av klorgas funkar också, så lungorna fräts sönder, visserligen sabbar det hojen också, men det kan det ju vara värt, han/hon mår tämligen obra av det också :D
Annars är jag lite svag för pålning också, en gasdriven 2-tums påle som slås upp i rektum, gärna ca en meter. Sen ställer man ut honom på torget, androm till varning. Vissa saker var bättre förr! :D

Vi verkar ha samma åsikt du och jag... :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top