Annat visir än svart/original till v2r?

creare

Guest
Som rubriken lyder. Har letat och letat men jag börjar nu ge upp.
Det verkar som att de enda visir man kan köpa till Cabergs v2r/solo antingen är genomskinliga/original eller svart (för ca. 800kr på mcboden).

Ingen som vet om det går att få tag på t.ex. spegelvisir till denna modell?

Thanks på förhand!


// Oliz - spegel, spegel, på hjälmen där, hojta på oliz, vart du än är
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kan inte svara på din fråga tyvärr men kan ge ett råd:

Köpte spegelvisir till min Lazer då jag i ett svagt ögonblick tyckte det skulle vara tufft. Snäppte på visiret och tänkte, "ja, det vart ju rätt snyggt". Tog ungefär 3 minuter tills det var en jätterepa i det, ungefär 3 dagar tills det var 30 repor. Till denna säsongen lyckades jag tvätta bort ungefär 6 cm2 av silverbeläggningen, mitt i synfältet. :huvet
Bör tilläggas att jag är jäkligt pedantisk med mina saker.

Så mitt tips, skippa spegelhelvetet. Det är kass! Samt lite barnsligt. Mörkt visir funkar bättre. Sen har du väl solvisir i den hjälmen? Det ihop med klart pinlockvisir är ju en vinnarkombo.
 

creare

Guest
Kan inte svara på din fråga tyvärr men kan ge ett råd:

Köpte spegelvisir till min Lazer då jag i ett svagt ögonblick tyckte det skulle vara tufft. Snäppte på visiret och tänkte, "ja, det vart ju rätt snyggt". Tog ungefär 3 minuter tills det var en jätterepa i det, ungefär 3 dagar tills det var 30 repor. Till denna säsongen lyckades jag tvätta bort ungefär 6 cm2 av silverbeläggningen, mitt i synfältet.
Bör tilläggas att jag är jäkligt pedantisk med mina saker.

Så mitt tips, skippa spegelhelvetet. Det är kass! Samt lite barnsligt. Mörkt visir funkar bättre. Sen har du väl solvisir i den hjälmen? Det ihop med klart pinlockvisir är ju en vinnarkombo.

Det du säger sa min vän med när jag skulle införskaffa mig nya skidglasögon med spegelglas för fyra år sedan, att det lätt blir repigt och att silverbeläggningen slits bort lätt. Dock har jag samma brillor kvar utan en enda repa. Men kanske är annorlunda på visir till mc-hjälmar.
Frågan ställdes för jag, förutsatt att spegelvisir finns, vill ha möjligheten att switcha mellan svart o spegel när jag känner för. Jag har upplevt att det lilla inbyggda visiret inte blockerar solstrålarna tillräckligt, inte så pass att jag slipper kisa faktiskt. Sen sjklart för att det ser råballt ut ;):yoparty
Tack för tipset hursom :)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
har du hittat något? letar själv efter spegelvisir till V2R men jag hittar inget alls.
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Ring till dem!!!Direkt till företaget. De gjorde jag o fick en massa fina svar =D

Fråga när jag köpte min hjälm om va de fanns för "glas", och spegel/olja var ett utav dem. Men då jag inte var intresserad så sket jag ju i de då..

Men kul om man kan hjälpa er i så fall =D
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ring till dem!!!Direkt till företaget. De gjorde jag o fick en massa fina svar =D

Fråga när jag köpte min hjälm om va de fanns för "glas", och spegel/olja var ett utav dem. Men då jag inte var intresserad så sket jag ju i de då..

Men kul om man kan hjälpa er i så fall =D

Hmm företaget? Menar du Caberg?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top