Ang. Polisens laserpistol på Speedfestival..

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Jag lärde mig något nytt och nyttigt.

Under Speedfestival i Västerås skulle polisen mäta Patrik´s värdsrekord, Patrik var tvungen att bära en knallgulväst för att han skulle synas av lasern :va

Efter Patriks uppvisning så bad jag polisen vara kvar på landningsbanan för att mäta slutfart på fordonen som skulle köra 1000meter. Det vara ca 5 hojar och 4 bilar som ville rejsa.

Nu kommer vi till det överaskande: Ingen hoj gick att mäta :tummenupp polisen sa till mig i comradion att lasern hade svårt att fokusera sig på mörka partier :yoparty inte bara det, Bilen en silvergrå EVo7 var också omöljig.

Enligt hojarna så körde de mätaren ut när de passerade målet, och polisen sa till mig att han prövade olika vinklar men inte en enda hoj fick träff.

Jag vill inte uppmana till något men det tåls att tänka på.

Mvh VaLLe..

P.s När tigern fegade så borde jag tagit platsen :huvet
 

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Läbbiga Skogen
Hoj
436 HK....Sålda
Ha ha.....Undrar hur i helv**e man får en trafik polis att ställa upp på dylika evenemang. Att t.o.m mäta ett rekordförsök med Gho......eh......Jag menar herr Furstenhoff som chaufför, helt sanslöst. Nu vet jag i.o.f inte om man betalade för Herr blårocks tjänster(Mu..muhahaha)Inta olagligt att fnaska, bara olagligt att Torska.....He he he :brinnerup han kanske inte ens var i tjänst, han kanske bara var där och bevakade evenemanget, lite privat.....med en laser picka i innerfickan :3freak . Säger dom inte också att det behövs fler trafik poliser..? :tuttar
Menar dom på vägarna då eller.... :confused: ? För mig får i.o.f varenda trafik polis hemskt gärna vara på dylika tillställningar. :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har sett på Topgear att fartkamerorna har problem att ta bilder när det börjar gå riktigt fort.
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
hehe. oj vad turbos inlägg kommer att försvinna :tuttar

Man får maxxa hojen förbi fartkontrollerna då o se ifall dom kan mäta :död
 
Last edited:

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Läbbiga Skogen
Hoj
436 HK....Sålda
hakis skrev:
2313878 hehe. oj vad turbos inlägg kommer att försvinna :tuttar

Man får maxxa hojen förbi fartkontrollerna då o se ifall dom kan mäta :död


Hur menr du nuuuurå.....Har jag skrivit något som jag inte borde.... :confused: :confused:
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Nån ?

Nån som har vart med om att bli mätt och stoppad när man skjutit bakifrån? :confused:

Total nyhet för mig att det gick att mäta bakifrån :(
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
ladbol skrev:
2314404 Nån som har vart med om att bli mätt och stoppad när man skjutit bakifrån? :confused:

Total nyhet för mig att det gick att mäta bakifrån :(
Jag har lekt lite med en "laserpicka" och det funkar lika bra att skjuta nån i ryggen med den. Vi testade bara upp till 240 och då va det inga problem att mäta. Man kan dessutom mäta på mycke längre håll än vad polisen gör fast då behövde jag stöd.
 

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Läbbiga Skogen
Hoj
436 HK....Sålda
ladbol skrev:
2314404 Nån som har vart med om att bli mätt och stoppad när man skjutit bakifrån? :confused:

Total nyhet för mig att det gick att mäta bakifrån :(

Tror int gumman skulle bli så glad om man blev stoppad och tvungen att dra sig ur för en mätning. :lol :fyllisar
 

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Republiken Åsen
Hoj
Muz 718cc
Lurch skrev:
2313870 Jag har sett på Topgear att fartkamerorna har problem att ta bilder när det börjar gå riktigt fort.

Fartkamerorna har svårt att hänga med i farter över 260 Km/h enligt uppgift från tillverkaren, åtminstonde när det gäller att fota bilar. Kvalitén blir tydligen för dålig.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Lurch skrev:
2313870 Jag har sett på Topgear att fartkamerorna har problem att ta bilder när det börjar gå riktigt fort.

Det krävs hyfsad utrustning för att få en skarp bild av ett fordon som rör sig med 250 km/h. Kameraskåpens fotografiska utrustning är inte speciellt dyr, de är mest byggda för att plocka fordon som håller normala hastigheter.
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
haha, ja. Vi får väl dra lärdom av kunskapen så att vi aldrig ligger under 250km/h då ;D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top