Ang. Dagens åkning 23/3

Daytåna

Åka hoj é skoj!
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Sumpan
Hoj
GSX750R-00+SV650S-99
Kan bara instämma i vårsången: SÅ GÖTT DET VAR!!!

Vi hade ju en väldigt förståndig och blygsam inställning när vi gav oss av, att idag blir det lite "finåka" på okollade vägar, skrapa bort lite rost bla, bla, bla.
Den rosten satt väldigt hårt fast!! Minst i 150 meter efter Shell i alla fall.......... :rolleyes:

Det var så jävla kul att komma ut och köra lite!!

Att sen Benkar knäpper fetaste bilden av alla på den snyggaste hojen är ju fet bonus..... :p :D ;)

Tack allihop!

Micke
 

Tom

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
motardnisse skrev:
var det inte en honda europen pan eller vad de heter nu?
Pan-european heter den, är en mellanvariant mellan guldvinge och "normal" cykel. Som de flesta moderna cyklar går det att köra fort med en sådan också, även om det är en touringcykel.

Som vanligt hänger det mer på vem som styr än vad som är undertill :)

Tack för dagens åkning, till i huvudsak Benkar, det var ett bra initiativ. Det får bli en upprepning när det blir lite varmare då, förhoppningsvis så har ju BB kort då också, så att man kan hålla lite högre tempo :)
Lite kul att konstatera soppaförbrukningen, har nog aldrig kört så snålt som jag gjorde idag.
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Tack för en trevlig tur, med ett stort gäng sporthojsligister. Lite lagom avrostning som Benkar sa.

Härligt väder och kurviga vägar, Mattias den skurken lurade iväg mig på lite skogsrejsing och hade fräckheten att påstå att han vann. Lite inte på vad han säger, han ljuger som en Aprilia skvätter olja (eller en häst travar... eller hur det nu var). ;)

Kan informera om att "Ratbiken" höll ihop hela vägen hem, trots lite gliringar från olika håll.

Att jag inte tappade något kan ha berott på följande,

"ZpiX'en ber en stilla bön att allt skall hålla ihop hela dagen"
 

Bifogat

  • ber.jpg
    ber.jpg
    21.9 KB · Visningar: 376
Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Vägarna runt gottröra, kårsta var redan uppvärmda när ni åkte dom .. märkte ni det ? ;P

några härifrån som är lite morgonpiggare än andra.. Mav +1 ktm åkte från västerås vid 9 bläcket för att möta upp vid täbymacken,
för en tur till gottröra ;P
...men fina vägar var det!
skyssta bilder!!

/z
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fredda66 skrev:
Ville bara säga att det var djävligt strongt att du hängde på! Kul som fan med såna tjejer asså. Övningskör med ett gäng abstininta dårar som inte förstår bättre! :) Hoppas vi ser dig ute på vägarna fler gånger!

//Fredda

Jag låg ju sist hela tiden. Såg bara röken o hörde ljudet när ni fes iväg ;) Roligt att du tycker jag var strong som hängde med iaf!
Tackar o bockar!

:bow
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
hul o se att ni använder sporthojtröjan. Trycket ser ju bra ut fortfarande.......

Orange BAGSTER :bow

Var e din FETkawa fredda66?

750RR
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
maverick_750rr skrev:
hul o se att ni använder sporthojtröjan. Trycket ser ju bra ut fortfarande.......

Orange BAGSTER :bow

Var e din FETkawa fredda66?

750RR

Prydligt parkerad i garaget. Skall snart inregistreras. Samt att jag har mellankort i 12 plågsamma månader till, vilket gör att jag endast får övningsköra den! :-/
Så det dröjer innan du får se den ute på vägarna. Om ingen i sporthoj gänget erbjuder sig att eskortera mig till och från träffar! :-D hehe
Bara tjoa till (pm) så skickar jag över handledare ansökning. Då behöver inte BB känna sig ensam heller. ;)

Föresten Mavve hör och häpna, men det var någon som undrade hur man fick tag i en sån där tröja. Gissa om jag inte orkade dra den historien :D

//Fredda
 
Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Det var en jävel på att fota kärringen med rulator :p

Fan va trevligt det ser ut att ha vart.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
benkar skrev:
Hmmm, kul att åtminstone några verkar nöjda :) (Och stort tack för alla positiva inlägg, jag bugar och bockar!) men egentligen gjorde jag inte så mycket mer än att jag körde först, och en del tyckte säkert det gick för långsamt, andra för snabbt... :rolleyes: Att det gick "långsamt" på motorvägen upp till Gillinge beror helt enkelt på taktik, det är på stora vägar farbror blå oftast finns, och blir en ruggig gummisnoddseffekt med över 30 hojar, med risk för att många längre bak i ledet får tokgasa, och kanske bli av med lappen.... vilket är dumt... samma sak med att det är vettigt att ta det lugnt på 30-50-sträckor, men ute i skogen kan man gasa lite... och hoppas på att det inte ligger grus i någon kurva... :D
/B

Helt rätt "tänk"! För egen del är det dock färdigåkt på gata, kikar på film istället när abstinensen blir för stor. Nä, det var nog tur man gav upp gatåkat i tid, innan något hann hända...

NEJ! Jag är inte alls avundsjuk! Gata suger, bana rockar! Jag VILL INTE ut och åka när solen skiner och man sitter på kontoret och väntar på att licensträningarna ska dra igång.

Vad bryr jag mig om att höra hur radfyror ylar förbi på leden utanför jobbet på eftermiddagarna? PYTT! :rolleyes:
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top