AndersBrink har lämnat oss

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Han var verkligen en av de tunga spelarna här med sin kunskap. O inte ens pensionär. Så jäkla tragiskt ?
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Ledsam läsning. Har uppskattat hans inlägg både här och på Sweclockers.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Alltså... finns det två Anders Brink i min bekantskapskrets? För på fb la Anders Brink ut ett klipp där han fiskar med sonen för några timmar sedan...
 

Bifogat

  • AB.png
    AB.png
    336.5 KB · Visningar: 79

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Neeej så mycket kunskap som nu försvinner.
Ett stort hål i SH som blir omöjligt att fylla...
En fras som direkt dyker upp i huvudet är:
"Att tro är att inte veta"... VIF
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Kan inte mer än att hålla med alla!!, Vad jag förstått mellan raderna så har allt gått fort- han var ju aktiv bara nån dag innan här på forat.
Men, oavsett så ber jag er alla att vara rädda om er, livet är skört vilket jag insåg i januari o 4 stentar senare, mådde lite kymigt o hade taskig ork- åkte till sjukhuset o förklarade hur jag mådde= inlagd o utredd o opererad.
Det var så illa så det kunde lika gärna varit kollaps o ner med ridån....efter detta uppskattar jag livet en aning mer då insikten att vi alla är dödliga o våra öden är inte bestämda....

Vila i frid Anders......

//Jj
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vila i frid Anders. Kände inte honom men tillförde positivt...

Följer gärna med på en Minnesrunda. Bukfylla på Thaistället i Ockelbo finns naturligtvis med.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Oj vad tråkigt! Kände honom bara genom forumet, där han varit en uppskattad kunskapskälla. Mina tankar till familj och vänner. ❤️
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Mycket tråkigt! AndersBrink var ju en av de där medlemmarna som fanns när jag reggade mig och som alltid varit aktiv under alla dessa år.
Tragiskt med bortgång så nära inpå pension...
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Alltså... finns det två Anders Brink i min bekantskapskrets? För på fb la Anders Brink ut ett klipp där han fiskar med sonen för några timmar sedan...

Förstod det som att det är medlemmen andersbrink som gått bort. Vila i frid :cry:

Din facebookvän med samma namn är också en skicklig mc-mekaniker med egen verkstad i Malmö, men har inte varit aktiv på forumet på många år. alias BrInK

@andersbrink har genom åren hjälpt väldigt många medlemmar med framförallt diverse motorproblem. Jag ger mer än gärna tillbaka något som tack, i form av föreningsbidrag, välgörenhet, blomma eller vad ni närmsta anser vara bäst.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Var han sjuk utan att säga något? Det är ju annars tragiskt tidigt i livet att dö innan pensionen.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Var han sjuk utan att säga något? Det är ju annars tragiskt tidigt i livet att dö innan pensionen.
Han berättade sakligt om sin hälsa, förvånansvärt öppet. Att han hade diabetes och den här mystiska partiella ansiktsförlamningen. Ibland med en smula besk humor. Jag frågade om förlamningen en gång när han själv tagit upp den p g a kommentaren "vi som inte kan le då?" och det verkade vara en nasty åkomma. Något tbe-relaterat, om jag minns rätt. Om det var pga den omständigheten, sockret eller om det fanns mer? Vem vet? Det var därför jag frågade TS om vad "som tog honom?" Inte en fråga jag förväntade något uttömmande svar på, (heder åt TS).
Allt kanske man inte exponerar på SH, inte jag iaf.
Såg att det redan 2003 startats tråd om hans hjälpsamhet och kunnande!
Sämre avtryck än att ha hjälpt mängder av folk kan man lämna efter sig!
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Han berättade sakligt om sin hälsa, förvånansvärt öppet. Att han hade diabetes och den här mystiska partiella ansiktsförlamningen. Ibland med en smula besk humor. Jag frågade om förlamningen en gång när han själv tagit upp den p g a kommentaren "vi som inte kan le då?" och det verkade vara en nasty åkomma. Något tbe-relaterat, om jag minns rätt. Om det var pga den omständigheten, sockret eller om det fanns mer? Vem vet? Det var därför jag frågade TS om vad "som tog honom?" Inte en fråga jag förväntade något uttömmande svar på, (heder åt TS).
Allt kanske man inte exponerar på SH, inte jag iaf.
Såg att det redan 2003 startats tråd om hans hjälpsamhet och kunnande!
Sämre avtryck än att ha hjälpt mängder av folk kan man lämna efter sig!
- Okey tack, trodde inte man dog av diabetes i så tidig ålder 2022.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Oavsett orsak så finns det ingen som helst anledning i att spekulera i vad som hände, vi har inte med det att göra, det gagnar inte Anders och än mindre hans nära och kära.

Men jag måste erkänna att det känns skönt att höra att han somnade i soffan, det hade gjort ondare i hjärtat om en så pass kunnig, hjälpsam och omtyckt person hade avslutat sina dagar i tex en olycka eller en smärtsam sjukdom.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nä men usch vad trist :hjarta sen på bollen och skäms lite. Så mycket skit i världen och jobb och allt och nu det här.

Vila i frid! :hjarta
 

Corbindallas

Medlem
Gick med
29 Apr 2022
Hoj
-21 Ktm 890, -60 Vespa touring
Begravning kommer att äga rum Fredag 20 Maj. Jag kommer att delta.
Jag vet att Anders själv skänkte pengar till Ukraina, stod upp för det fria ordet och var med i SMC. Vill man skänk en slant till det eller något liknande i hans ära så går det bra. Det kommer säkert finnas en del information i den dödsannons som planeras att publiceras i helgen.
Hur Anders gick bort vet man inte än, men vad jag känner till fanns ingen bakomliggande sjukdom iaf. Han fick somna in hemma.
Mvh
Micke
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top