Alternativ till Airhawk sittdyna

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Träsmak i rumpan är något som vi mc-åkare för nöjet att avnjuta efter några timmar i sadeln. Tyvärr så är jag en av dem som inte riktigt njuter av denna allt för välbekanta känsla.
Har sett att det finns dynor att spänna fast på sadeln som hjälper mot träsmaken i rumpan. Fördelen med en dyna som går ta bort är ju den att man tar med sig den när man byter hoj.
Jag har hittaten dyna av märket Airhawk för 1000 kr. Tycker att 1000 kr är lite mycket för en dyna. Det måste ju finnas ett billigare alternativ.

Är det någon som vet var man kan hitta ett sådant alternativ?
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Airhawk är värd varenda öre, Jag har jätteproblem med mitt beniga arsle. Klarar max 1 timme i sadeln innan det känns som att sitta på ohyvlade brädor. Airhawk har hjälpt mig mycket, klara dubbelt så länge på den
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kör motard nån timme så kommer din sadel kännas som en luftkude efter :tummenupp
 

JohanG

Livsnjutare
Gick med
17 Dec 2007
Ort
Huddinge
Hoj
DragStar 1100-03 + Ducati Hypermotard 950 SP -19. Föredettingar: Street Triple R-14, Street Triple -08, FZR 1000 -90
Kör långt så kommer du att vänja dig :tummenupp Åkte till Tyskland i somras och körde med Airhawken ca 80 mil, tills det började regna. Tömde den på luft och stoppade undan den och tog inte fram den de resterande 320 milen, tills jag var hemma igen. Den har varit tömd på luft sedan dess...
 

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Kör långt så kommer du att vänja dig :tummenupp Åkte till Tyskland i somras och körde med Airhawken ca 80 mil, tills det började regna. Tömde den på luft och stoppade undan den och tog inte fram den de resterande 320 milen, tills jag var hemma igen. Den har varit tömd på luft sedan dess...

Tack för tipsen. Men att köra längre kommer knappast göra att jag inte får träsmak i rumpan. Även efter min lilla tur till Kroatien har jag träsmak.
Men Johan om du inte använder din dyna så kanske du är intresserad av att sälja den.:)
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top