Altenativ till Acewell?

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Finns det något bra alternativ till Acewell hastighet/varvräknare? Behöver en mätare till mitt bygge, har redan en Acewell på min andra hoj men är inte riktigt nöjd med den.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Koso mätare
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Men är det bra alternativ? fått för mig att det är samma eller tom sämre kvalitet.

Vad är problemet med Acewell? nyfiken fråga. Har ingen aning ang kvalitet på koso jämfört med Acewell , bara hört att dom är ok!
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Vad är problemet med Acewell? nyfiken fråga. Har ingen aning ang kvalitet på koso jämfört med Acewell , bara hört att dom är ok!

Det är främst varvräknaren på Acewell som är dålig/otydlig sedan är den ganska fladdrig oxå (det kan kanske gå att fixa)


Såg ut att vara bra grejor men kostade lite mer än jag tänkt


Är mycket nöjd med min koso rx2n gp style

Får nog titta lite på Koso, har fått för mig att dom är plastiga och dålig kvalitet, men jag kanske har fel
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Men är det bra alternativ? fått för mig att det är samma eller tom sämre kvalitet.

Det är en av dom bästa alternativen, Kosos varvräknare är stabil och väldigt korrekt, stor tavla och tydliga siffror i displayen.
Har monterat 3 st koso, en SV650, en TL och en Busa, det går att ta alla signaler direkt ur org. kabelstam.
Acewell har jag monterat på några hojar ochså, ingen har visat speciellt rätt, väldigt fladdrig visning och mycket problem med kontrollampor, det är ofta men får bygga om signal från div. givare..
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top