Alexander "The Mauler" Gustafsson förlorade idag :(

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Skapligt antiklimax.
Satt uppe för att kolla och hade väl hoppats att det skulle bli mer match och att svensken skulle vinna......pang sade det så var det över...bara att gå och lägga sig :näsblod
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Rednecks sa nån. Jag som tittar tillhör inte den kategorin. Ingen här på SH heller.
Inte heller utövarna.
Nån mikael saint john eller vad han heter kommer ju från överklassen.
Boxning elegant? Fråga Muhamed Alis hjärna
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Otroligt professionella domare på denna nivån (såklart), de bröt precis i rätt sekund. Eller rättare sagt tiondelssekund. Rumble fick in ett par riktigt otäcka slag på Alex där i slutet, man såg att han inte var närvarande och inte kunde ta emot de sista slagen.


Sedan kan man ju tycka vad man vill om MMA och liknande kampsporter - Det har alltid funnits ett intresse av kampsporter och det kommer självklart finnas ett stort intresse även i framtiden. I de länder där man valt att förbjuda har det fortsatt ändå, enda skillnaden är att man gått under jorden.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Skulle tro att MMA:s fascination på folk är precis samma sak som all tävlan egentligen innebär. Att mäta sig med konkurrenter(andra penisbärare). Bara det att med MMA blir det extra tydligt då det faktiskt rör sig om överlevnad genom konsten att skada/döda en annan människa. Om inte domaren hade varit där då.

Boxning saknar ju en massa moment. JJ och sparkar. Jiujitsu(?) är ju rätt avancerat med taktik etc som man får vara rätt insatt för att förstå. Fulbrottningen och ground and poundet hade jag gärna varit utan som åskådare.

Sjukt bra träning också.
 
Last edited:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
MMA var kul i början när hillbillies och rednecks var inne i buren och vevade innan all teknik kom in i bilden.
vem minns inte tank abott ��
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Vem minns inte mister perfect för sådär 13 år sen.
Visserligen mer åt Thaiboxning hållet. Men vilken stjärna!
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Vem minns inte mister perfect för sådär 13 år sen.
Visserligen mer åt Thaiboxning hållet. Men vilken stjärna!

Jag älskade K1 och tittade på alla matcher som gick på kabel-tv, samma med UFC!
Den roligaste fightern genom tiderna enligt mig är Chuck Lidell! Knocka eller bli knockad :)
Det finns inga tråkiga matcher med den mannen.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
K1 uppskatta jag, på ett helt annat sätt. Tror det är "ligga ner och slå" jag har sådana aversioner mot.

Remy The Flying Gentleman Bonjasky var min favorit.
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Skulle tro att MMA:s fascination på folk är precis samma sak som all tävlan egentligen innebär. Att mäta sig med konkurrenter(andra penisbärare). Bara det att med MMA blir det extra tydligt då det faktiskt rör sig om överlevnad genom konsten att skada/döda en annan människa. Om inte domaren hade varit där då.

Boxning saknar ju en massa moment. JJ och sparkar. Jiujitsu(?) är ju rätt avancerat med taktik etc som man får vara rätt insatt för att förstå. Fulbrottningen och ground and poundet hade jag gärna varit utan som åskådare.

Sjukt bra träning också.

Våld har i alla tider fascinerat människan. Fascinationen avtar inte bara för att vi lever i ett värld (den civiliserade delen) där normen är fokuserat på icke-våld. Under den polerade ytan är människan inte mer utvecklad idag än vad man var för 2000 år sedan. Det kan man ju konstatera genom att bara se sig om lite i världen.

Jag minns hur mycket kritik MMA fick inledningsvis på den tiden det inte var lika uppstyrt som idag. Nu verkar det vara så pass rumsrent att många kan tänka sig att ha det som träningsform. Hörde t om en 9 åring uttrycka sin önskan till sin förälder att träna MMA istället för Judo eller vad det nu var han tränade idag.

Det har varit en rätt kommersiell utveckling minst sagt: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/den-kommersiella-idrottens-askungesaga_4275203.svd

Ni som förespråkar MMA. Finns det några grundvärden kvar av det som lärs ut inom de traditionella kampsporterna? Så som heder, respekt, ödmjukhet och självkontroll? MMA handlar väl om helt andra värden inte sant?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Smakfullt skrivet :confused:
Jag har varit intresserad av MMA större delen av mitt liv och brukar träffa Alexander några gånger i månaden, mitt jobb ligger 300 meter från hans gym.
Han är jävligt trevlig och älskar motorcyklar, så knip igen din käft om du inte har något vettigt att säga.

Man kan ju vara intresserad av MMA utan att vara nervös för att en kille ska gå upp i ringen, det tror jag nog. Det är nästan lika fånigt som att stå och skrika på motståndarlagets klack när man kollar på fotboll, man kan ju vara intresserad av både fotboll och MMA utan att skämma ut sig eller inbilla sig själv att en viss person är den absolut bästa?
Givetvis är det ju min personliga åsikt, pöbeln över lag verkar gilla det här med att skrika på motståndarna och måste absolut välja sida för att uppnå någon form av självkänsla.
Vad trevligt att du träffar Alex flera gånger i månaden, jag tvivlar inte på att han är en trevlig person. Numera. När han bodde här i stan så var han inte lika trevlig men det är inte något som ligger bakom mitt "förakt" mot nuvarande MMA.
Jag var själv väldigt intresserad på gamla Pridetiden, när man såg riktiga utövare av olika kampsporter tävla mot varandra. Visst finns det en del bra matcher att kolla på även nu, där det inte ser ut som ett fängelseslagsmål utan där de använder sin paradgren.
Jag tror det där med att knipa sin käft dessutom gäller båda håll och jag vet inte vem som avgör vad som är vettigt eller ej. Men du har rätt, det var inte riktigt meningen att vara nedlåtande mot just DIG utan själva sympatin och anhängarna i stort.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Rednecks sa nån. Jag som tittar tillhör inte den kategorin. Ingen här på SH heller.
Inte heller utövarna.
Nån mikael saint john eller vad han heter kommer ju från överklassen.
Boxning elegant? Fråga Muhamed Alis hjärna
Vår käre Ingo blev ju kraftigt dement av boxningsskadorna också.
Säger inget om det. Men att se två snabba tekniska boxare fajtas, om man förstår vad man ser, det är fan rätt häftigt!
Angående hjärnskadorna - smällar man får ta. Ahh nu var jag rolig. Men alla boxare känner till riskerna.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Håller med. Därför var OS-boxningen och är fortfarande en höjdpunkt.
Men många tror fortfarande att MMA är farligast.

Vår käre Ingo blev ju kraftigt dement av boxningsskadorna också.
Säger inget om det. Men att se två snabba tekniska boxare fajtas, om man förstår vad man ser, det är fan rätt häftigt!
Angående hjärnskadorna - smällar man får ta. Ahh nu var jag rolig. Men alla boxare känner till riskerna.

Ni som förespråkar MMA. Finns det några grundvärden kvar av det som lärs ut inom de traditionella kampsporterna? Så som heder, respekt, ödmjukhet och självkontroll? MMA handlar väl om helt andra värden inte sant?

Tror heder respekt ödmjuket och självkontroll är lika stark inom MMA som boxningen
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Håller med. Därför var OS-boxningen och är fortfarande en höjdpunkt.
Men många tror fortfarande att MMA är farligast.

Tror heder respekt ödmjuket och självkontroll är lika stark inom MMA som boxningen.

Ja det är bara folk som inte fattar kampsport som gapar om skadorna..
Det är säkerligen samma goda kultur inom MMA, tänkte faktiskt prova på det lite, skaffat medlemskap på ett kampsport inriktat gym igen. Länge sen!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Fördelen med MMA som jag ser det är att det är en betydligt lättare utövning som ger många oerfarna en chans att gå långt utan att ha tränat samma kampsport hela livet.
Så jag förstår att det är en populär gren då man har större chans att lyckas, kanske därför det har blivit den nya folksporten inom kampsport?

Sen om det är värt att utsätta sig för stora risker i form av hjärnskador vettefan, sannolikheten är ganska stor inom detta område...
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Det var ju trist för honom, men personligen förstår jag inte vad dessa uppvisningar i att slå sönder en annan människa tjänar för syfte egentligen.
För detta oss framåt eller bakåt i evolutionen?
Vad tar man med sig hem efter att man besökt en sån här match mer än ett "jaha"?

Upplys mig.

Den som får flest slag mot huvudet går stadigt bakåt. :crash
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top