Aldrig mer kallt bakom styret!

Pake75

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha fzs 1000
Bra ide! men jag vågar fan inte göra mej en väst efter det jag var med om på jobbet. Sätesvärmaren i bilen vi har på jobbet eldade upp en hel stol.. luktar skit illa.. Hoppas att du inte råkar ut för de samma! Lycka till på alpresan!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Bra ide! men jag vågar fan inte göra mej en väst efter det jag var med om på jobbet. Sätesvärmaren i bilen vi har på jobbet eldade upp en hel stol.. luktar skit illa.. Hoppas att du inte råkar ut för de samma! Lycka till på alpresan!
Serpentinvägar där en 30 cm hög "mur" skiljer vägen från avgrunden är inte den plats man vill få sådana överraskningar; störta utför ett stup som en fackla. Kan se kvällstidningslöpsedlarna:

BRINNANDE SVENSK MOTORCYKLIST STÖRTADE UTFÖR ALPSTUP

Men jag gissar att dynan/västen främst kommer till användning på de långa motorvägsetapperna när vi kör dit/hem.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror att största risken för löpsedel är "Frusen tältare försöker springstarta motorcykel på Autobahn"
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Serpentinvägar där en 30 cm hög "mur" skiljer vägen från avgrunden är inte den plats man vill få sådana överraskningar; störta utför ett stup som en fackla. Kan se kvällstidningslöpsedlarna:

BRINNANDE SVENSK MOTORCYKLIST STÖRTADE UTFÖR ALPSTUP

Men jag gissar att dynan/västen främst kommer till användning på de långa motorvägsetapperna när vi kör dit/hem.

Nej Nej Nej

skulle väl bli förstasides stoff till aftonhoran.

Svensk med brinnande intresse mötte MC DÖDEN
Svensk brinner för mcåkning
Rykande het svensk brann för fuckyouburnouter.

osv osv nu har vi ju stoff för minst 4 dagar..

låter som en kul resa du är på väg ut på ;-)
kanske en strömreglerare skulle vara på sin plats, så du kan reglera värmen ?
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Bra ide! men jag vågar fan inte göra mej en väst efter det jag var med om på jobbet. Sätesvärmaren i bilen vi har på jobbet eldade upp en hel stol.. luktar skit illa.. Hoppas att du inte råkar ut för de samma! Lycka till på alpresan!

Och så här såg stolen ut...

Caddystol.jpg
 

soscar

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Honda CBR600
Aldrig mer kallt bakom styret......

Hemkört i alla ära, men hade det inte varit idé att kolla på Warm & Safe's produkter för uppvärming?

Designat, testat och tillverkat av motorcyklister. Supertunn eluppvärmd jacka som passar fint under ett skinnställ. Färdig för uppkoppling av eluppvärmda handskar direkt i ärmen och värmen kan enkelt regleras med en termostat, vilken även kan sätta olika temp i jackan och i handskarna.:tummenupp

www.warmnsafe.eu

Stefan
 

JoelR

amatör
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Honda CBR600F
Läcker uppfinning!
Sätt en säkring efter batteriet så är du säkrare vid ev. kortslutning.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Se till att bimetall termostaten i sitsen sitter där den satt när du köpte den.

Om den t.ex lossnat vid moddet och sitter lite utanför kan du bli lite varmare än önskat me eldflames o så.
Te.x , om termostaten sitter så det blåser kallluft på den så lär det bli ordentligt varmt i slingorna...o du lär se ut som bilsätet.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jaha, snart dags att damma av 12V-värmedynan från förra hösten. Den fungerade precis så bra som jag hade hoppats; stugvärme innanför jackan hela hösten. Bild från resan förra året i september då den verkligen kom till användning.

:)
 

Bifogat

  • dolo_2007.jpg
    dolo_2007.jpg
    187.4 KB · Visningar: 75
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Värmedyna:

sitsvarme1_web.jpg
 

F.Red.DE

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Lerum
Hoj
Såld...
Jaha, snart dags att damma av 12V-värmedynan från förra hösten. Den fungerade precis så bra som jag hade hoppats; stugvärme innanför jackan hela hösten. Bild från resan förra året i september då den verkligen kom till användning.

:)

Ser jvligt läckert ut!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top