Akut hjälp med daytona t595-98

jimpa34

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2014
Ort
bergaby
Hoj
1998 daytona t595
Hej
Vore tacksam om någon har några tankar om min hojs problem :)
Hojen har rullat ca 2500 mil och stannar helt när den blivit varm, startar fint när den kallnat helt?
Ignition pick up är bytt och justerad till 1 mm.
Bränsle filter, tändstift är bytt och den har larmat för för hög och för låg insugsluft.
Bränsle pump fungerar fint när den inte vill starta samt går runt på starten, kan det vara så enkelt som att byta batteri?
Tacksam för info om någon haft liknande problem eller bra förslag på åtgärder.
Mvh jimpa
 

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Ort
Hagfors
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Hmm...

Tvärdör den eller liksom segar den ner sig och tappar tomgången?

Med "larmat för för hög och för låg insugsluft" menar du larm för temperatur på insugsluften då?
Eller för högt alt. lågt barometriskt tryck?

Det sitter en tempsensor för insugsluften i luftburken samt en barometersensor.
Sen så har den motortemperatursensorn i termostathuset, samma sensor som ger signal till tempmätaren i instrumenteringen.
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Lite hugget ur sten kanske, men har du kollat ventilerna?
Är de åt helvete så kan de jävlas ordentligt när motorn väl är varm
 

jimpa34

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2014
Ort
bergaby
Hoj
1998 daytona t595
Jag har inte kollat ventilerna, men den dör tvärt, inte en gnutta till att tända.
Japp hög och låg luft temp i insuget, mil lampa inte tänd.
Borde den inte gå dåligt lite innan den dör om det är ventilerna? Går klock rent tills den tvär stannar, som att klippa av en kabel?
 

jimpa34

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2014
Ort
bergaby
Hoj
1998 daytona t595
Jajamen lampan lyser innan start, jag har lite strul då den står hos firman där jag köpte den, garanti !
Varit utan hoj i 6 veckor nu :mad: så känns som om att säsongen kommer att vara slut när jag,eller om jag får tillbaka den.
känns som att jag skulle kunna lösa det snabbare själv, ska fråga om avluftningen.
tack för alla bra tips ;)
 

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Ort
Hagfors
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Kylvattentemp-sensorn ska ha ett motstånd på 200-400 Ohm vid drifttemperatur på motorn.
Vid 20 grader = 2,35-2,65 Kohm
Vid 10 grader = 3,60-4,00 Kohm
Vid 0 grader = 5,60-6,25 Kohm

Insugslufttemp-sensorn ska ha vid:
30 grader= 1,6-1,8 Kohm
25 grader= 1,9-2,2 Kohm
20 grader= 2,3-2,7 Kohm
15 grader= 2,9-3,3 Kohm
10 grader= 3,5-4,0 Kohm
5 grader= 4,4-4,9 Kohm
0 grader= 5,5-6,1 Kohm

Hittade inga värden för lufttryckssensorn.
 

jimpa34

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2014
Ort
bergaby
Hoj
1998 daytona t595
Hej
Felet åtgärdat, backventil i tank som kärvade, sjukt irriterande, bara att byta o-ringen och nu går den som en klocka :)
Tusen tack för alla bra tips// jimmy
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top