AKUT: Firma som kan bygga om tak

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Jag behöver väldigt omgående tips på firmor som kan bygga om ett hustak. Gärna en firma som någon har varit nöjd med.

Arbetet innefattar byte av takstolar, om det kan vara till någon hjälp. Mer utförlig beskrivning tar jag med företagen direkt. Behöver ringa och förfråga om offerter imorgon förmiddag, så snabba svar uppskattas.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Av bristen på svar är det för många city slickers i vår forumdel :gnissla

Det löste sig tillslut med hjälp av lite kontakters kontakter. Det är inte lätt att bli med hus tydligen.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Kanske... Eller ja, det blir klart den 1:e :)

Jag är ju förstås inte hemma när det är dags. Åter den 7 augusti, men det ska bli skönt att ha en egen oas med trädgård och snickerboa. Garage blir det nog först nästa år. Barbeque i aug. någon?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Kanske... Eller ja, det blir klart den 1:e :)

Jag är ju förstås inte hemma när det är dags. Åter den 7 augusti, men det ska bli skönt att ha en egen oas med trädgård och snickerboa. Garage blir det nog först nästa år. Barbeque i aug. någon?

Grillning tackar man inte nej till!!:tummenupp
Har du kvar fästet till låset förresten?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kanske... Eller ja, det blir klart den 1:e :)

Jag är ju förstås inte hemma när det är dags. Åter den 7 augusti, men det ska bli skönt att ha en egen oas med trädgård och snickerboa. Garage blir det nog först nästa år. Barbeque i aug. någon?
Var var var?

Blev det inget nybygge?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Av bristen på svar är det för många city slickers i vår forumdel :gnissla

Det löste sig tillslut med hjälp av lite kontakters kontakter. Det är inte lätt att bli med hus tydligen.

Vem fan vågar rekommendera en hantverkare i dag ?

Min erfarenhet är att du får betala för att få tjata på dom,och då har jag bara varit i/med branschen i 20 år.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Grillning tackar man inte nej till!!:tummenupp
Har du kvar fästet till låset förresten?

Jajjemän. Tar vi en tur tillsammans i helgen så får du det :tummenupp

Var var var?

Blev det inget nybygge?

Mölndals kommun tyckte inte att det var en bra idé, trots att det finns samlad bebyggelse där redan. Det får bli en framtida fajt.

Det blev Landvetter tillslut iaf. Om du svänger upp på Lisebergsvägen så är ligger det nästan högst upp.

Vem fan vågar rekommendera en hantverkare i dag ?

Min erfarenhet är att du får betala för att få tjata på dom,och då har jag bara varit i/med branschen i 20 år.
Haha, kan det verkligen vara så illa? :näsblod
En firma lämnade ett "mellan tummen och pekfinger"-pris över telefon- Har lyckats få dit två firmor för inspektion och utlåtande så jag är nöjd trots allt. Byggare verkar ha väldigt mycket överlag nu.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Haha, kan det verkligen vara så illa? :näsblod
En firma lämnade ett "mellan tummen och pekfinger"-pris över telefon- Har lyckats få dit två firmor för inspektion och utlåtande så jag är nöjd trots allt. Byggare verkar ha väldigt mycket överlag nu.

Bygg har haft det ok hela krisen,det är industrin som tagit smällen denna gången.

Sen att byggarna har mycket att göra är inget positivt,det betyder bara mer kunder som rycker i dom och vill ha sina grejer gjorda eller färdigställda,dessutom så betyder det att offertpriserna åker upp.

Dvs man testar ,köper kunden det så är det värt att ta det för man tjänar bra med pengar på det,tappar man det så har man redan jobb så det räcker.

Offert på papper är det enda som gäller,fast pris och var noga med vad som ingår i fastpriset.

Håll koll på extra arbeten som uppkommer,där kostar det pengar.


:cityslicker
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nja där kan jag inte hålla med riktigt.

Samtliga stora byggbolag har dragit ner duktigt under krisen och det är riktigt mycket snickare som gått arbetslösa.

Samtidigt har prisbilden pressats hårt och är fortfarande pressad.
Mycket jobb som säljs idag är till självkostnadspris och helt utan vinster.

Sedan är det tyvärr så att de flesta byggbolag väljer bort privatkunder på grund av hårda lagkrav samt att det oftast är med privatpersoner som det uppstår konflikter, -det var inte såhär jag tänkte mig, det vill inte jag betala för, var en kommentar när vi la ett golv som en kund själv valt ut.

// Oskar
 

CalleGBG

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Hornet -01
Jag jobbar som Elektriker och samarbetar med 2 snickar firmor, den första är Tokarnia som sysslar med nybyggnationer och utbyggnader. Riktigt duktiga och bra killar! Du kan nå chefen Peter på 0708-278733.
Den andra firman med 2 andra duktiga killar heter St. Jörgen snickerier, Chefen Henke kan du nå på 0704-918246. Hälsa från Calle på Pelles El Service så vet dom vem du fått rekomendationen ifrån!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top