Akrapovic eller Yoshimura till S1000RR

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Hej

Har precis köpt ne S1000RR 2011.Enda som fattas på denna hojen är ett slip-on.Kan ej riktigt bestämma mig vilken ska man välja,båda två liknar varandra men vilken låter bättre?Någon som har dessa system som kan ge mig ett råd?Det är Yoshi R-55 och Akrapovic slip-on som jag har kollat på.Tacksam för svar
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag har Acras slipon och det låter väl lite mulligare än original men inte mycket. Huvuddelen av ljuddämpningen sitter ju i burken under motorn, så det händer inte så mycket med ett slipon.
Om du tittar ned i originalpipan så är det redan ett hål rakt igenom, kan inte hända så mycket liksom...

Köp ett Yoshi så kan vi jämföra! :)
 

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Tack för ditt svar.Om det blir liten skillnad ska man kanske satsa på ett helsystem?Måste man mappa om hojen eller det räcker med en Powercommander?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Satsa på Yoshin.
Jag tycker att Acror går så tyst på sporthojar så det känns onödigt att lägga ut så mycket pengar på det.
Tveka inte, ta Yoshi!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack för ditt svar.Om det blir liten skillnad ska man kanske satsa på ett helsystem?Måste man mappa om hojen eller det räcker med en Powercommander?

Ja om du är beredd att lägga pengarna tycker jag absolut att du skall skaffa ett helsystem. Men det är som du misstänker ett måste att mappa om hojen (med tex Power Comander, det finns andra system också) eftersom hojen går för tunt på höga varv om du bara ger den mer luft med ett helsystem.

Du vinner framför allt vikt på hojen och ett bättre mellanregister samt några hästar på topp, men det sistnämnda är väl inget som vi vanliga dödliga behöver egentligen. :)
Om du åker bana ska du vara noga med vilket system du väljer och att du kan klara ljudkraven på våra svenska banor. Acra med sin stora ljuddämpare vet jag klarar av det, men är du ute efter mulligare ljud bara så är marknaden öppen.
Arrow-systemen låter ordentligt och ligger bra i pris som ett exempel.
 

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Menar du Arrow som slip-on då?Som sagt jag är ute efter bättre ljud,mer effekt behöver jag inte.Ska kolla lite i tråden.Tack för hjälpen
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top