ABSOLUT bästa supermotarden????

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Herregud.

Servicen är ingen jättestor skillnad på någon av hojarna ni nämner & hur man servar dom beror mer på hur man använder & hur dom sköts i övrigt än vad som står i en bok.

Ingen hoj är heller speciellt överlägsen ngn annan. Iaf inte till den grad att skiten bakom styret fortfarande är det som avgör mest.

AMEN :tummenupp
 

Morphed & Milla

eat my dust!
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F/505 SX-F -07 Honda cr 500 kart
I just detta fallet handlar de om knappast märkbara 10-15 kg för att få en hoj som är 100ggr snyggare och har en motorkarraktär som är nåt i hästväg.

Hela hojen är ju unik i sitt slag, med nytänkande vad gäller både motor, ram och chassie. Husan ser ut som vilken annan motard som hellst, det gör verkligen inte Aprilian.

Dessutom så säger alla jag har pratat med som provat båda två att Aprilian är vassare.

Plus att den har 180-bakdäck:yoparty bara en sån sak:D .

Aprilian må va en bra hoj MEN!!! när de ä dax för renovering så är de 2st kolvar 8st ventiler/vippor mm som ska bytas.. PLUS!! att aprilia har grymma problem och få fram reservdelar..
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Aprilian må va en bra hoj MEN!!! när de ä dax för renovering så är de 2st kolvar 8st ventiler/vippor mm som ska bytas.. PLUS!! att aprilia har grymma problem och få fram reservdelar..

nu tror jag inte riktigt att du vet vad du snackar om. aprilia får fram delar och desutom så passar en massa delar från honda på aprilian
 

Morphed & Milla

eat my dust!
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F/505 SX-F -07 Honda cr 500 kart
nu tror jag inte riktigt att du vet vad du snackar om. aprilia får fram delar och desutom så passar en massa delar från honda på aprilian

Jag menar att det är lång leveranstid på orginal delarna.. kompisen fick vänta i 3,5v på topplocks packningarna och då gicka de ändå ganska fort,har hört ryckten om längre leveranser oxå.. Vad är de för delar som passar från hondan?? kedja,gummihandtag,ventilhattarna och däcken kanske? :gnissla

Undra om yamaha,kawa,suzuki o kanske tom harley davidson har nå delar som kan passa på en ktm?? ska undrsöka saken:huvet HD har ju kanske sadlar med fjädrar under,skulle ju va grymt skönt i stalperna:D
 

Morphed & Milla

eat my dust!
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F/505 SX-F -07 Honda cr 500 kart
Hmm förästens!!.. vill man ha honda delar på en aprilia som kostar 95 000kr?? känns som man kan tjöp en honda direkt för sjutti tuuusen kroner och sen tillgång till orginaldelar!! :D
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Herregud ...igen

Det enda man verkar kunna säkerställa med denna tråd är att alla vet mer om vad det är för skit med alla andra hojar än just det fabrikat & modell man själv äger.
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Herregud ...igen

Det enda man verkar kunna säkerställa med denna tråd är att alla vet mer om vad det är för skit med alla andra hojar än just det fabrikat & modell man själv äger.

jag tycker man ska cykla istället:D

dessa diskutioner går ju hela tiden, jag hade gärna haft en av varje. :rolleyes: varför begränsa sig till ett mäke
 

Ultraboy

Oldie
Gick med
20 May 2007
Ort
norrköping
Hoj
YAMAHA R6 -99
startmotor för bövelen. Vill jag ha en användarvänlig hoj så måste det finnas startmotor. Min något korta stubin skulle innebära våldsamheter om jag inte fick igång en kickstartshoj. Så startmotor och servicevänligt med god tillgång till reservdelar väger ju tungt. Men som alla andra så vill man ha en av varje :D
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Varför denna jämförelse hela tiden?? Börjar undra om det var många som fick fel färger på sitt lego när de var små... :va :va
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Herregud ...igen

Det enda man verkar kunna säkerställa med denna tråd är att alla vet mer om vad det är för skit med alla andra hojar än just det fabrikat & modell man själv äger.

Ja du Barrett, hur faan väljer du hoj då?
Går du på rekommendationer eller är det färgen som avgör? :arsele

Själv startade jag en tråd om den hoj jag var intresserad av. Fick mkt bra tips och så klart skrevs det en del mindre smarta saker.
Jag tycker att det är lite av charmen med forum att man kan få hur bra/dåliga svar som helst.

Istället för att bara påpeka hur dålig du tycker att tråden är, skriv ngt bra i den eller sluta läs den!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ja du Barrett, hur faan väljer du hoj då?
Går du på rekommendationer eller är det färgen som avgör? :arsele

Själv startade jag en tråd om den hoj jag var intresserad av. Fick mkt bra tips och så klart skrevs det en del mindre smarta saker.
Jag tycker att det är lite av charmen med forum att man kan få hur bra/dåliga svar som helst.

Istället för att bara påpeka hur dålig du tycker att tråden är, skriv ngt bra i den eller sluta läs den!

Jag tittar, klämmer & räknar. Sen lyssar jag på folk som äger just en sån cykel. Inte på dom som inte gör det. Andra saker som kan avgöra är närheten till bra handlare osv. Sen lägger jag in en stor portion magkänsla.

Men jag tycker ju att tråden är så dålig att ingen borde läsa den :D Iaf inte utan stora bullshit-filter på. Dessutom har jag skrivit bra saker :7peta
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Jag tittar, klämmer & räknar. Sen lyssar jag på folk som äger just en sån cykel. Inte på dom som inte gör det. Andra saker som kan avgöra är närheten till bra handlare osv. Sen lägger jag in en stor portion magkänsla.

Men jag tycker ju att tråden är så dålig att ingen borde läsa den :D Iaf inte utan stora bullshit-filter på. Dessutom har jag skrivit bra saker :7peta

NU skrev du bra saker :tummenupp

Så enligt dig själv, ska man inte lyssna på dig, eftersom du skriver om hojar du inte äger? :D
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Jag menar att det är lång leveranstid på orginal delarna.. kompisen fick vänta i 3,5v på topplocks packningarna och då gicka de ändå ganska fort,har hört ryckten om längre leveranser oxå.. Vad är de för delar som passar från hondan?? kedja,gummihandtag,ventilhattarna och däcken kanske? :gnissla

Undra om yamaha,kawa,suzuki o kanske tom harley davidson har nå delar som kan passa på en ktm?? ska undrsöka saken:huvet HD har ju kanske sadlar med fjädrar under,skulle ju va grymt skönt i stalperna:D

oj titta vad jag hittade..
koppling mm mm mm är honda osv.
men varför skulle man inte vilja ha en aprilia med honda koppling:confused: och nu får du väl knappast en crf450r motard för 75 brakare va.. kan du fixa fram det så SKA du börja sälja dom för då är du snart rik... väldigt rik.

ang om HD saker passar på KTM? tja varför inte har hört att HD har en del problem likaså ktm. och ja.. jag har kört ktm i tre år så det är inte taget ur luften. tycker dock att dom är trevliga att köra som motard. men crossen funkar ju uppenbarligen inte med späckta ramar osv osv osv.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Är det stor skillnad på kvalitetn mellan en WR 450, CRF 450, EXC 450.

Vilken håller bäst?
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top