A-torp. Rapporter

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Kan vi inte samla dom i en gemensam tråd?

Min korta:
SM-premiären avklarad på sämsta möjliga sätt.

Fredagsträningen var iof hur bra som helst med nytt personbästa redan på första passet med de begagnade däcken från Brno. På eftermiddagen började dock indikationer på vad som komma skulle när kopplingen slirade till vid ett par tillfällen. Efter depåtips så plockade jag isär kopplingen och ruggade upp lite ytor på stålskivor och lameller.

Tidskval ett genomfördes med en koppling som trots ”renovering” slirade värre och värre igenom hela passet. Lyckades ändock kvala in som 14:e.
Kopplingsbyte till kvalpass två och allt kändes bra men jag var lite väl het på gröten och fick ett framhjulssläpp redan på första flygande varvet och därmed inga tider. Nedpetad till 16:e i totalen.
Efter mycket mekande var hojen klar till tävlingsdagens warmup och kändes OK även om den inte var speciellt vacker med tejpade kåpor och popnitad bakram.
När det var dags för race fick jag en hyfsad start och låg efter ett varv i en klunga som slogs om platserna runt tionde. Jag försöker passera en konkurrent på innern men när det blir lite väl tight försöker jag bromsa lite för att inte kroka ihop och framhjulet försvinner under mig. Ingen annan än mig själv att skylla på ett basic förarmistag.
Summa = 0-poäng och 2 fulla varv körda på 40 minuter bantid :-(

Ett tack till alla funktionärer för ert slit med bärgning och trevliga pratstunder.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Johan skrev:
Kan vi inte samla dom i en gemensam tråd?

Min korta:
SM-premiären avklarad på sämsta möjliga sätt.

Fredagsträningen var iof hur bra som helst med nytt personbästa redan på första passet med de begagnade däcken från Brno. På eftermiddagen började slit med bärgning och trevliga pratstunder.

:tungan :)
Gillar din nya avatar... Ta ett snack med Mossberg om helgen.

håller på dig Andersson

ps. Jag lade min rapport på 600 forumet. ds
 

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RS 250 -00
Johan skrev:
Kan vi inte samla dom i en gemensam tråd?

Min korta:
SM-premiären avklarad på sämsta möjliga sätt.

Fredagsträningen var iof hur bra som helst med nytt personbästa redan på första passet med de begagnade däcken från Brno. På eftermiddagen började dock indikationer på vad som komma skulle när kopplingen slirade till vid ett par tillfällen. Efter depåtips så plockade jag isär kopplingen och ruggade upp lite ytor på stålskivor och lameller.

Tidskval ett genomfördes med en koppling som trots ”renovering” slirade värre och värre igenom hela passet. Lyckades ändock kvala in som 14:e.
Kopplingsbyte till kvalpass två och allt kändes bra men jag var lite väl het på gröten och fick ett framhjulssläpp redan på första flygande varvet och därmed inga tider. Nedpetad till 16:e i totalen.
Efter mycket mekande var hojen klar till tävlingsdagens warmup och kändes OK även om den inte var speciellt vacker med tejpade kåpor och popnitad bakram.
När det var dags för race fick jag en hyfsad start och låg efter ett varv i en klunga som slogs om platserna runt tionde. Jag försöker passera en konkurrent på innern men när det blir lite väl tight försöker jag bromsa lite för att inte kroka ihop och framhjulet försvinner under mig. Ingen annan än mig själv att skylla på ett basic förarmistag.
Summa = 0-poäng och 2 fulla varv körda på 40 minuter bantid :-(

Ett tack till alla funktionärer för ert slit med bärgning och trevliga pratstunder.

Aldrig funderat på att byta nick till typ Trädgårdmästaren eller nåt? Du har ju stor erfarenhet av leca-kulor nu! :hihi
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top