Min 990 har börjat att avgassmälla/bluddra lite då jag slår av på gasen. Detta otyg började den med i slutet av förra säsongen. Innan dess hade den aldrig några tendenser till detta.
Hojen är utrustad med
* Motohooligan luftbox
* Leo Vince pipor
* Bortplockade övre flies
* Mappad med akramappen för årsmodell 2011 via TuneECU
När jag tänker efter lite så tror jag att den började med detta en tid efter att jag plockade bort fliesen från trottelkroppen. Min tanke är därmed att den nu går för snålt.
Hur gör jag då för att fetta upp den, med hur mycket och på vilka varv behöver den mer soppa? Jag vet att detta går att göra via TuneECU, men jag har aldrig pillat med mappningen manuellt. Så innan jag ger mig på det vill jag veta att jag inte sabbar något.
Jag har även hört att man inte behöver göra en 15 minuters reset om man bara justerar i en befintlig mappning? Stämmer verkligen detta?
Hojen är utrustad med
* Motohooligan luftbox
* Leo Vince pipor
* Bortplockade övre flies
* Mappad med akramappen för årsmodell 2011 via TuneECU
När jag tänker efter lite så tror jag att den började med detta en tid efter att jag plockade bort fliesen från trottelkroppen. Min tanke är därmed att den nu går för snålt.
Hur gör jag då för att fetta upp den, med hur mycket och på vilka varv behöver den mer soppa? Jag vet att detta går att göra via TuneECU, men jag har aldrig pillat med mappningen manuellt. Så innan jag ger mig på det vill jag veta att jag inte sabbar något.
Jag har även hört att man inte behöver göra en 15 minuters reset om man bara justerar i en befintlig mappning? Stämmer verkligen detta?