929-tråden

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Styrdämpare!

Hej!

Har nån nåt bra tips på märke samt var man köper en okej styrdämpare till 929:an?:tuttar

Känner inte för att lägga dryga 5 lakan på en Öhlinare!

Tack på förhand

Henrik
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Hej!

Har nån nåt bra tips på märke samt var man köper en okej styrdämpare till 929:an?:tuttar

Känner inte för att lägga dryga 5 lakan på en Öhlinare!

Tack på förhand

Henrik


Inte svar på din fråga, men känner du att du behöver en styrdämpare på din 929? Jag har aldrig upplevt det på min. Däremot körde jag en 954a som är betydligt mer nervös än 929 ut från kurvorna vid full gaspådrag.
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Har haft 2st 929:eek:r, en med Öhlinare monterad. Men den gjorde aldrig nån nytta förutom att se dyr ur..Lägg pengarna på en rolig bankörning eller nått istället..
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Hej gott folk!

Jag ska inom de närmsta veckorna investera i en ny hoj, och jag har verkligen snöat in mig på en CBR 929. Jag är själv lite av en nybörjare när det gäller sporthojar. Har bara kört motard innan och lånat farsans Kawa Zx7:a ibland. Är detta en hoj som kommer att passa mig må tro?

Det bästa alternativet är givetvis att åka och provköra en, men jag tänkte ifall ni hade några direkta invändningar på att köpa en sådan här motorcykel som första hoj.

Sen undrar jag vad det är man skall tänka på när man åker och tittar på en 929? Några vanliga fel och brister som man skall beakta?

Jag förstår att jag säkert finner dessa svar om jag bara tar mig tid att läsa igenom hela tråden. Men jag tröttnade ganska snabbt...

Tack på förhand!
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Hej gott folk!

Jag ska inom de närmsta veckorna investera i en ny hoj, och jag har verkligen snöat in mig på en CBR 929. Jag är själv lite av en nybörjare när det gäller sporthojar. Har bara kört motard innan och lånat farsans Kawa Zx7:a ibland. Är detta en hoj som kommer att passa mig må tro?

Det bästa alternativet är givetvis att åka och provköra en, men jag tänkte ifall ni hade några direkta invändningar på att köpa en sådan här motorcykel som första hoj.

Sen undrar jag vad det är man skall tänka på när man åker och tittar på en 929? Några vanliga fel och brister som man skall beakta?

Jag förstår att jag säkert finner dessa svar om jag bara tar mig tid att läsa igenom hela tråden. Men jag tröttnade ganska snabbt...

Tack på förhand!

Underbar hoj att köra vare sig man är lång eller kort i längden. Lätt hoj som älskar kurviga vägar. Stort + är platsen under passagerar sitsen. Brukar kalla min för RR-kombi! :tummenupp

Det du ska kolla efter är om kopplingskorgen är bytt på garanti. För övrigt kolla hur hojen är skött och det vanliga med andra ord..

Min är till salu om du vill ha en hoj i toppskick och vill slippa köpa nya däck, drivpaket osv.. mycket är bytt på min inför säsongen. Kolla gärna annosen så set är för mkt att skriva här! ----->http://www.blocket.se/angelholm/Hon..._i_toppskick_34438109.htm?ca=23_16&w=0&last=1
 
Last edited:

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Underbar hoj att köra vare sig man är lång eller kort i längden. Lätt hoj som älskar kurviga vägar. Stort + är platsen under passagerar sitsen. Brukar kalla min för RR-kombi! :tummenupp

Det du ska kolla efter är om kopplingskorgen är bytt på garanti. För övrigt kolla hur hojen är skött och det vanliga med andra ord..

Min är till salu om du vill ha en hoj i toppskick och vill slippa köpa nya däck, drivpaket osv.. mycket är bytt på min inför säsongen. Kolla gärna annosen så set är för mkt att skriva här! ----->http://www.blocket.se/angelholm/Hon..._i_toppskick_34438109.htm?ca=23_16&w=0&last=1

Det låter ju strålande :tummenupp

Angående det där med kopplingskorgen, något fabrikationsfel från Hondas sida då, eller är det bara så att det är vanligt att den krånglar?

Jag ska vara ärlig och säga att jag har kollat in din annons både 2, 3 och 4 gånger :). Mycket fin hoj! Det enda som håller mig borta från att komma och titta på den är färgkombinationen. Jag har snöat in mig lite på den svarta modellen. Men dyker det inte upp något av intresse relativt snart lär du nog få ett telefonsamtal!
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Det låter ju strålande :tummenupp

Angående det där med kopplingskorgen, något fabrikationsfel från Hondas sida då, eller är det bara så att det är vanligt att den krånglar?

Jag ska vara ärlig och säga att jag har kollat in din annons både 2, 3 och 4 gånger :). Mycket fin hoj! Det enda som håller mig borta från att komma och titta på den är färgkombinationen. Jag har snöat in mig lite på den svarta modellen. Men dyker det inte upp något av intresse relativt snart lär du nog få ett telefonsamtal!

Det var bara en garanti sak från Hondas sida. Alla hojar har någon garanti sak så det är inget märkvärdigt så att säga. Du är välkommen att höra av dig vid intresse! :)

Jag har haft min 929 sedan 2008 och är mycket nöjd! Kommer definitivt att sakna den OM jag säljer den! :)
 

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
Tjo!
hojen nyservad och vägarna väntar.
MEN, den vill inte ligga stabilt på tomgång.
Avgasventil är borttagen samt "flappen" i luftburken borttagen. Kan det påverka så pass att den inte vill ligga jämnt? Eller är det bara en lättare justering utav spjällhusen?

mvh
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Min Blade -00 har precis passerat 6000 mil (köpte den med 3500 mil på mätaren) och det enda jag vet som är bytt styr och framhjuls-lager samt stator/generator. Ingen koppling som har krånglat.
Har jag rekord på denna tråd med flest mil utan strul?
Några som haft ras i motor/koppling under sina första 5000 mil?
Den går så bra så man blir ju misstänksam över som väntar runt hörnet.
:)
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hej där!

Går i planer på att inhandla en 929. Jag är 40+, bor inte i storstad (Lomma?) och har garage som den låses in i.

Vad får ni andra ge i försäkring?

Via lite webformulär hamnar jag på runt 9k för halvförsäkring på helåret. Tycker spontant det låter mycket men....

Tack för hjälpen på förhand.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
33 år, Sundsvall. garage nattetid. Helförsäkring Länsförsäkringar 6300:-, då är jag iofs guldkund med rabatt men utan den så betalade jag runt 7500:-/år. Självrisk 8000:-
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
33 år, Sundsvall. garage nattetid. Helförsäkring Länsförsäkringar 6300:-, då är jag iofs guldkund med rabatt men utan den så betalade jag runt 7500:-/år. Självrisk 8000:-

Ett svar får man tacka för! Inga fler?

Anze, det låter bra - bättre än jag kan hitta via internet iaf. Gjensidige ger ca: 7.100 för halv.....

:hej
 

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
28år, småstad, trafikförsäkring, inget garage = 9,6k


Hej där!

Går i planer på att inhandla en 929. Jag är 40+, bor inte i storstad (Lomma?) och har garage som den låses in i.

Vad får ni andra ge i försäkring?

Via lite webformulär hamnar jag på runt 9k för halvförsäkring på helåret. Tycker spontant det låter mycket men....

Tack för hjälpen på förhand.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Hej i tråden!

Har en liten fundering. Vad har ni fått betala för en 4800 mil:a service? Med andra ord storservicen som ofta inkluderar koll av ventilspel osv..

Tack på förhand!
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Hej i tråden!

Har en liten fundering. Vad har ni fått betala för en 4800 mil:a service? Med andra ord storservicen som ofta inkluderar koll av ventilspel osv..

Tack på förhand!

6200kr hos auktoriserad verkstad kalmar.:tummenupp

Någon som är sugen på min 929 som är i absolut topp skick!? Nyservad i veckan. Nya däck, drivpaket, packboxar osv..

http://www.blocket.se/angelholm/Honda_CBR_Fireblade_929_RR_i_toppskick_34438109.htm?ca=23_16&w=3

Köp/sälj?:va Lite som att predrika för kören, eller hur det nu heter, att försöka sälja sin 929 till 929ägare....:arsele
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
6200kr hos auktoriserad verkstad kalmar.:tummenupp



Köp/sälj?:va Lite som att predrika för kören, eller hur det nu heter, att försöka sälja sin 929 till 929ägare....:arsele

Tack för info! :tummenupp

Nej det är inte som att "predika för kören".. när jag köpte 929an gick jag faktiskt in här och läste genom allt om hojen. Hade jag sätt någon annons postad här hade jag definitivt fått upp ögonen för den och funderat!

Det finns folk som läser här innan de köper! :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top