929-tråden

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Depåstöd

Är det någon som har depåstöd till en 929? Som ni säkert vet så är svingen osymmetriska därmed kan man inte använda vanlig depåstöd för då lutar hojen en hel del..

Skicka ett PM!!
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Är det någon som har depåstöd till en 929? Som ni säkert vet så är svingen osymmetriska därmed kan man inte använda vanlig depåstöd för då lutar hojen en hel del..

Skicka ett PM!!

Jag har ett, men inte till salu. På det finns det möjlighet att flytta ner vänster pinne ett par centimeter.

Jag fick panik första gången som jag skulle resa upp 929'an trodde att jag köpte en ramsned hoj:huvet
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Premiärturen avklarad

Nu är premiärturen avklarad i samband med däckbyte och montering av kort kolfiber Micron rör. :)

Nu ska det på med gula fälgstripes med svart "cbr 929 RR" text på. Sedan ska det monteras kraschpuckar och någon enstaka dekal.
 

Bifogat

  • IMG_0174n.jpg
    IMG_0174n.jpg
    233 KB · Visningar: 53
  • IMG_0122n.jpg
    IMG_0122n.jpg
    243.1 KB · Visningar: 46

rolle83

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000 Honda CBR 929 Fireblade RR
Hej är relativt ny här på mc fronten och tänkte höra med er hur man byter motorolja på en 929? Har servat en hel del bilar men just mc är jag som sagt ny på. Är det samma som på bil at man byter olja och oljefilter samt till en ny bricka för oljemuttern varje år? Byter man något mer i samma veva årligen? Bilder är hjärtligt välkomna samt vilken olja som är bäst till den hojen samt hur stor mängd som får plats. Tack på förhand :)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Hej är relativt ny här på mc fronten och tänkte höra med er hur man byter motorolja på en 929? Har servat en hel del bilar men just mc är jag som sagt ny på. Är det samma som på bil at man byter olja och oljefilter samt till en ny bricka för oljemuttern varje år? Byter man något mer i samma veva årligen? Bilder är hjärtligt välkomna samt vilken olja som är bäst till den hojen samt hur stor mängd som får plats. Tack på förhand :)

typ det man gör..jag byter olja och filter på dom hojarna jag haft var 300-400 mil.

mängden olja står på kopplingskåpan alt i manualen ( gissar på 3 liter ink filter men osäker )
Val av olja är en het potatis, vissa hävdar att biltemas racing olja är precis lika bra som alla andra.
jag hävdar motsatsen så min koppling och växellåda på alla hojar jag haft och testat med blivit " klånkiga " och skramliga.
min r-1000 slirade kopplingen till och med.
det gjorde den inte med motul oljan så det är lite skumt.
 
Last edited:

rolle83

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000 Honda CBR 929 Fireblade RR
typ det man gör..jag byter olja och filter på dom hojarna jag haft var 300-400 mil.

mängden olja står på kopplingskåpan alt i manualen ( gissar på 3 liter ink filter men osäker )
Val av olja är en het potatis, vissa hävdar att biltemas racing olja är precis lika bra som alla andra.
jag hävdar motsatsen så min koppling och växellåda på alla hojar jag haft och testat med blivit " klånkiga " och skramliga.
min r-1000 slirade kopplingen till och med.
det gjorde den inte med motul oljan så det är lite skumt.

Hur går själva bytet till av olja och filter? Det börjar klia i mc tarmen :banana

oljebytet löst!
 
Last edited:

Rauta

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki Z750 -09
Hej.
Funderar på att köpa en CBR 929 alt 954 då jag tycker dessa ligger bra i pris.
Vad är det för egentliga skillnader på en 929/954 rent prestanda mässigt på pappret skiljer det ju typ bara 2-3hk?
Har även fått ett "bra" pris på försäkring via If men jag undrar om deras märkesförsäkring verkligen har 6000kr i självrisk på vagnskada tycker jag läst någonstans att den är högre på CBR modeller.
Vad betalar ni själv för försäkring för era 929or?
Jag är 26 år och tog mckortet förra året så jag är beredd på att det kostar en del.

Mvh // Janne
 

Xtrazi

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Södermalm
Hoj
2000, Honda CBR929RR
Hej.
Funderar på att köpa en CBR 929 alt 954 då jag tycker dessa ligger bra i pris.
Vad är det för egentliga skillnader på en 929/954 rent prestanda mässigt på pappret skiljer det ju typ bara 2-3hk?
Har även fått ett "bra" pris på försäkring via If men jag undrar om deras märkesförsäkring verkligen har 6000kr i självrisk på vagnskada tycker jag läst någonstans att den är högre på CBR modeller.
Vad betalar ni själv för försäkring för era 929or?
Jag är 26 år och tog mckortet förra året så jag är beredd på att det kostar en del.

Mvh // Janne

Hej Janne,

929an är en jäkligt kul hoj! :tummenupp
Jag betalar 880:- i månaden för bara trafik..
När jag letade runt hittade jag ingen helförsäkring som var värd att teckna. IF's märkesförsäkring kostar ca 20.000:- och det är 6000:- i självrisk för vagnskada och 15.000:- i självrisk för stöld..
 

Xtrazi

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Södermalm
Hoj
2000, Honda CBR929RR
Ljusomkopplare

Tjena!

Jag behöver en ljusomkopplare (dem som sitter på vänster handtag och sköter blinkers/ljus osv)

Är det någon som vet vart det finns eller har en till salu??

Till min CBR 9292 såklart :tummenupp
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Kamkedjesträckaren, byte av sådan. Min kedja slamrar och enligt expertis så är det den som behöver bytas. Vad rekommenderas, manuell eller original. kommer problemen tillbaka om man sätter tillbaka en original? Nån som gjort detta, vart det bättre. Pris? ca 1000;. trodde han jag pratade med, för delen alltså.
Och är det svårt, räcker det med att plocka bort sidokåpan eller måste man bort med mera?
 

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Ort
ume
Hoj
-Honda CBR 929-
Tjena

Saknar lite delar på CBR 929 -01:a.

Jag skulle behöva lite måtten på en distans till det övre motorfästet på höger sida. Och gärna längden på bulten också.

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa till med detta tro?

Tack på förhand!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top