929-tråden

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
nån som vet hur man ställer in klockan..stod ett tag utan batteri och nu står den på 00:00 och blinkar....
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hittade min film från mappningen av min dåvarande 929 hos Kamikaze Kid i våras. Tror det är första eller andra körningen. Akrapovic helsystem, mappen i var nerladdad från powercommanders hemsida.

Kolla soppamolnet mot slutet + eldkvasten. Så såg det INTE ut när allt var klart.

[YOUTUBE-ID]3AZHOfkiFj4[/YOUTUBE-ID]
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Annonsen är borttagen och därmed är hojen inte längre till salu!! Jag har bestämt mig att behålla min älskling ett tag till! :) Helt underbar hoj och en riktig trotjänare!
 
Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Har prexis blivit med en 929:a jag med och jagar orginalfotpinnar till den.
Någon som sitter på ett par och kan tänka sig skiljas från dem för en slant...?
Slänger också ut en blänkare då bromspadsen (fram+bak) sjunger på sista versen och skulle behöva nya.
Vad rekommenderas av "expertisen"?
Orginal eller finns det andra som lirar?
Om orginal - är de dyra som kvicksilver på sedvanligt Honda-manér?

Slutligen - DÄCK...
Vad kör ni med?
Lurar på om Dunlops Roadsmart kunde vara ett alternativ?
Är "något" ringrostig efter 5-6 års frånvaro från plastraketstadiet, så det lär väl inte bli banåkardagar det första som händer...
:rolleyes:
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Har prexis blivit med en 929:a jag med och jagar orginalfotpinnar till den.
Någon som sitter på ett par och kan tänka sig skiljas från dem för en slant...?
Slänger också ut en blänkare då bromspadsen (fram+bak) sjunger på sista versen och skulle behöva nya.
Vad rekommenderas av "expertisen"?
Orginal eller finns det andra som lirar?
Om orginal - är de dyra som kvicksilver på sedvanligt Honda-manér?

Slutligen - DÄCK...
Vad kör ni med?
Lurar på om Dunlops Roadsmart kunde vara ett alternativ?
Är "något" ringrostig efter 5-6 års frånvaro från plastraketstadiet, så det lär väl inte bli banåkardagar det första som händer...
:rolleyes:


Grattis till det nya hojen! Underbar hoj att köra! :tummenupp

Lite svar på dina frågor.

Bromsbelägg

Jag kör med original bromsbelägg och dessa kostar ju en del. Om jag minst rätt betalade jag 1300kr för fram, med andra ord 4st belägg. Original har längre livslängd än många andra eftermarknads belägg och fungerar otroligt bra. Snällare mot bromsskivorna också har jag hört av många. Dessutom slipper du tänka på arbetstemperaturen som många "race" belägg kräver för att de ska fungera som tänkt.

Däck
Jag kör med Pilot Road 2ct 190/50 bak och Pilot Power 2ct fram.
PR2 har bra grepp och längre livslängd. Så klart beror det mesta på vad du har för körstil, men jag plockar ca 650-750 mil på mina PR2. Ska du köra bana så kanske Pilot Power är att rekommendera som är ännu mjukare än PR2. Nu kör inte jag bana, så jag har ingen direkt erfarenhet, men har vänner som kör. Det här med däck är en hel vetenskap, men det finns en hel sjö med däcktrådar här på sporthoj.com så det är bara att läsa sig till.

Övrigt

För övrigt är hojen en mycket kompetent maskin som inte alls väger mycket för att vara en 929 från 00-01. 929 och 954 är fortfarande Fireblade's lättaste maskiner i Fireblade klassen vilket många glömmer. Jag har haft min i 2 säsonger och är mycket nöjd. Ser fram emot 3e säsongen!:)

Önskar dig lycka till med allt och ställ gärna frågor här om du undrar nåt!
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Har prexis blivit med en 929:a jag med och jagar orginalfotpinnar till den.
Någon som sitter på ett par och kan tänka sig skiljas från dem för en slant...?
Slänger också ut en blänkare då bromspadsen (fram+bak) sjunger på sista versen och skulle behöva nya.
Vad rekommenderas av "expertisen"?
Orginal eller finns det andra som lirar?
Om orginal - är de dyra som kvicksilver på sedvanligt Honda-manér?

Slutligen - DÄCK...
Vad kör ni med?
Lurar på om Dunlops Roadsmart kunde vara ett alternativ?
Är "något" ringrostig efter 5-6 års frånvaro från plastraketstadiet, så det lär väl inte bli banåkardagar det första som händer...
:rolleyes:

däck är lite som " vilken kådis e bäst "..smaken som baken..

Körstil..tja joo påverkar en del.
Jag skulle satsa på skurna racedäck för banan och vettiga gatdäck.
Min favorit är Metzler M3 bara för att dom tempade upp fort och var mycket bra i regn.

Pilot däcken tycket jag övertempade på banan men det har nog med min körstil och fjädring och vikt osv osv osv att göra.
dock så var dom snorhala i regn tyckte jag.

man får kort och gott testa sig fram,på banan som man helst och gärna pressar lite och då får man välja sulor efter det.
 

krögarn

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2010
Ort
sexdrega
Hoj
2001 Honda cbr 929
Håller på att uppgradera min 929a under vintern med pc3 usb, stålomspunna bromsslangar, kn filter, gaffeln ska få sig lite ny olja samt ett par öhlinsfjädrar som jag säkert inte komma märka nån skillnad på men bara vetskapen kommer säkert sänka varvtiderna nästa säsong hehe. :tummenupp
Fälgarna får sig ett nytt lager färg på sig också plus att tomten kom med en pq8 quickshifter med straingauge från grevens.
Sen får man se om man kommer på något annat under vintern som verkar ballt, jag får nog sätta på något sorts filter på datorn det är ju omöjligt att surfa på någon rolig hemsida utan att det kommer en räkning på posten. :confused:
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Dax att byta drivpaket..

Nån som har koll på vilka moment alla bulatar ska dra med?
Dom på bakdrev, framdrev?
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Slutligen - DÄCK...
Vad kör ni med?
Lurar på om Dunlops Roadsmart kunde vara ett alternativ?
Är "något" ringrostig efter 5-6 års frånvaro från plastraketstadiet, så det lär väl inte bli banåkardagar det första som händer...
:rolleyes:

Jag har kört med Roadsmart, Pilot Power 2ct, något Avon piss, samt Metzeler M5 interact.

Om du inte ämnar att skrapa puckar och kavla däck varje dag så är Roadsmart jäkligt bra, både grepp och riktigt bra livslängd.
Bättre än både Pilot road och power enligt Bike..

Det som enligt Bike och även mig är bättre än Roadsmart är just Metzeler M5 sportec interact. Greppet är skit bra, samt bra livslängd!:tummenupp
 

pierre26

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2011
Ort
vingåker
Hoj
00 cbr 929 fireblade
Har en 929 -00 med ett problem. Röda lampan blinkar återkommande vid start o början på åkturen. Därefter med ett fast sken hela tiden. Tappar effekten också känner jag . Fel på insprutningen? Är det nåt man kan fixa själv lr verkstad?
Vore tacksam för några förslag nu innan säsongen börjar ....
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hej gossar.
Har chansen att köpa en 2001 929, svensksåld, nyservad, nytt bakdäck, slipon, 2300 mil, för 35....är det bra pris mitt i vintern?
Enda skada är ett mindre jack på tanken + skadad dekal på tailen.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Skulle inte kalla det "skador" mer kosmetiska saker, annars är den fin, körde den i somras & inga anmärkningar, en bilfirma som har den ståendes, han har ju ingen koll & begär 45, gav han 35 i bud idag....
 

Bifogat

  • 5879885300.jpg
    5879885300.jpg
    47.3 KB · Visningar: 98

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Skulle inte kalla det "skador" mer kosmetiska saker, annars är den fin, körde den i somras & inga anmärkningar, en bilfirma som har den ståendes, han har ju ingen koll & begär 45, gav han 35 i bud idag....

Säkert en kanon hoj, men kolla upp all historik osv. Den verkar inte ha gtt långt som du skrev innan. Kolla upp antal ägare osv för milen låter riktigt lite för att vara en 01a. Men om hojen är i ordning så är det BRA pris! :tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag är ju ingen dununge... ;)
Hojen är ej rekondad, otroligt grisig bakfälg + sving, behövs lite puts minst sagt, men mekaniskt är den fin...alla papper i ordning, får se vad han säger....
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Om det nu skulle vara någon som är sugen på 929:an som står på firma i Järvsö så låt bli den. Ett lik med skaplig bula i ramen. Åkte och kollade för att den endast gått 2500 mil men det var bortkastat.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top