600 cc

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de blir mer vxlande å ligga på högre varv, men de blir mer aktiv körning då.

typ ligga bakom bil å köra om.. trampa ner inte 1 eller 2 vxlar utan snarare 3 :p
vråla ur vxla snabbt vråla u vxla snabbt... men jag gillar smidigt heten man glider många köer osv till å från jobbet med R6an, samt jag tycker den verkar vara väldigt lätt svängd.

1L maskin är väll mer tagga ner 1 vxl å maskin är så phet att de går uta fan ändå :p
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3074647 de blir mer vxlande å ligga på högre varv, men de blir mer aktiv körning då.

typ ligga bakom bil å köra om.. trampa ner inte 1 eller 2 vxlar utan snarare 3 :p
vråla ur vxla snabbt vråla u vxla snabbt... men jag gillar smidigt heten man glider många köer osv till å från jobbet med R6an, samt jag tycker den verkar vara väldigt lätt svängd.

1L maskin är väll mer tagga ner 1 vxl å maskin är så phet att de går uta fan ändå :p
Beror på hur bråttomt man har att komma om, finns gott om vrid så man behöver inte peta ner ens om man inte vill. Iofs kör jag 5 växlad men ligger man i laglig hastighet och vill om så rör man handen lite och sen är man om utan att ligga i 250 :)

Det GÅR men det är inte RÄTT :tummenupp
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Beror på hur bråttomt man har att komma om, finns gott om vrid så man behöver inte peta ner ens om man inte vill. Iofs kör jag 5 växlad men ligger man i laglig hastighet och vill om så rör man handen lite och sen är man om utan att ligga i 250 :)

Det GÅR men det är inte RÄTT :tummenupp

då måste ja ha brottom :hihi

nä men ibland känns de rent säkerhets mässigt skönare att ta sig förbi ett annat fordon snabbast möjligt. :)
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Hmm ang. insprut vs förgasare så vet jag inte om jag tycker att det är så stor skillnad. Har iofs bara kört polarens hornet -07 med insprut.. Tycker att min R6-01 svarar grymt på gasen , trots förgasare.

Kan ju förresten också tipsa om att Mr. Helmut här på forumet verkar sälja sin R6a. Den är grym o priset är rätt ok.

/paco
 

Rookie nr1

Ne men duuu?
Gick med
11 Feb 2007
Ort
NT
Hoj
Zx9r -99
Jag kan bara säga att r6 - 05 är en jäkligt bra cykel alltså...den har allt som en mc förare behöver och lite till. men här står jag nu, utan älskare längre.

kort och gott Storken...Du gjorde ett jäkligt bra köp, även fast det kom en tår samtidigt som ryggen, nacke och benet gjorde ont.

kör lugnt
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
aha så jag måste upp på 03 för att få insprutning.. shit det har jag inte räknat med. :S kanske har inte råd.

en hoj som är som den ska går inte sämre med förgasare än med sprut...

Du behöver inte få ångest och känna dig tvungen att spräcka budgeten bara för att köpa insprut..
Förgasare går precis lika bra.. du får choka manuellt det är den den stora skillanden!
 

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Ort
kingrivertown
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
hur illa kvaddad e duccen, haru du kvar den? ja vill ha ett vinter projekt :)

nej den är såld... var inte så farligt men de löste in den på försäkringsbolaget, sen köpte jag loss den från de.. :D

Jag kan bara säga att r6 - 05 är en jäkligt bra cykel alltså...den har allt som en mc förare behöver och lite till. men här står jag nu, utan älskare längre.

kort och gott Storken...Du gjorde ett jäkligt bra köp, även fast det kom en tår samtidigt som ryggen, nacke och benet gjorde ont.

kör lugnt

he he... mm har varit ut i helgen och åkt lite.. gick bra.. hängde på bra efter en polare med en 929 rr eller vad fan de heter... sen har jag ordnat med försäkringen nu.. och hmm jag borde köpt en triss och för jag har den hel/hel för 11000 vilket utan att fatta så mycket känns mycket billigt! men vad vet jag.

jag har tvättat den oxå.. och:tuttar de flesta repor har försvunnit hi hi... men en del finns kvar. ska ragga upp lite delar nu sa tailen blir rak.. men som sagt inget som käns när man åker. och lite skabb på hojen ser jag som stort plus.


:D:D:D:D:yoparty

en hoj som är som den ska går inte sämre med förgasare än med sprut...

Du behöver inte få ångest och känna dig tvungen att spräcka budgeten bara för att köpa insprut..
Förgasare går precis lika bra.. du får choka manuellt det är den den stora skillanden!

budgeten var bara för att jag inte skulle springa till alingsås och köpa en 1098a... jag har lite lätt att göra såna saker så det var mest för att begränsa mig själv :D

men nu är en rexxa inköp och det blev en 05a.. och storken är glad!
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top