6 cylindrar

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Hejsan! På senare tid har jag fått lite nya ideer som jag inte längre kan motstå. Jag har blivit otroligt sugen på att köpa mig en Honda cbx 1000 eller Kawasaki 1300. Är det någon här på forumet som har lite erfarenheter av dessa två cyklar, både bra och dåliga.Överväger dom positiva råden så blir det nog att sätta in en annons på Katana turbon och byta hojmärke.:)
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Kawa 1300 är trevlig att åka på som passagerare. (min sambos pappa äger en). Har dock inte kört den, men hört liknelser vid järnspis och betongsugga... :) Vet inte om det räknas som positivt. Däremot så har jag även träffat de som är Väldigt nöjda med sina 1300or, så det är ju med all säkerhet inte en dålig hoj, däremot så är den ju kanske inte världens smidigaste, men det kanske inte var helt oväntat heller..

På tal om 1300or så är det Kawasaki 1300 träff sista helgen i juli i Ulricehamn (om jag minns helt rätt), där har du ju chansen att titta på flera av de 1300or som finns i svensk ägo (och även en del danska, norska och tyska) och dessutom träffa väldigt trevliga människor och höra deras rekomendationer om hojen.
Länk till svenska z1300 klubben:
www.z1300.com/
(de kan med all säkerhet svara på allt du kan tänkas vilja veta om denna maskin)
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
CBX 1000 är grym, jobbpolaren har en som han baxar runt på bana en hel del.

Han får upp bra fart på den rackarn och mig veterligen så har han inte haft några större problem med driftsäkerheten heller. :tummenupp

En bild på den in action...
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Ljudet kan man bara bli förälskad i samt att en cbx med bra puts är ibland det vackraste i motorcykelväg tycker jag.:tummenupp . Har dock tittat på lite annonser och på kawan så brukar motorerna vara renoverade, är det en sjuka på dom eller det är bara en slump?:va
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Är det inte denna kawan som har ett chassie som beter sig som om det vore gjort av spagetti? Eller är det 750 2t........?
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Är det inte denna kawan som har ett chassie som beter sig som om det vore gjort av spagetti? Eller är det 750 2t........?

Nja tror att det är 2 taktaren som har det. Men har hört av en kompis som har varit ägare till en cbx att den ska ha lätt för att vobbla eller det var kanske bara just den cykeln.
 

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Ducati 998s FE
Nog för att det kan snarka och mullra gott om en stånka eller twin, men det är manligt med sexa! CBX-maskinen är ju dessutom förbaskat snygg :yoparty

Kawan är starkare men betydligt klumpigare. Och inte alls lika läcker att se på.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Har dock tittat på lite annonser och på kawan så brukar motorerna vara renoverade, är det en sjuka på dom eller det är bara en slump?:va
Jag tror inte man behöver vara så orolig, hojarna är 25 år gamla och ägs i stor utsträckning av entusiaster och eldsjälar - och att de motorrenoverar behöver nog inte tyda på annat än omsorg om prylarna.
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Men man renoverar väl inte en motor bara för att vara "snäll". Tycker mig läsa ut att om den har gått 5-7 tusen mil så är det tid med en översyn. Det finns två på Blocket och båda har gått igenom sina motorer. Men då är väl bara att köpa någon som har genomgått denna operation,ty de flesta har gått dessa mil. Sen undrar man om livslängden på kardanen men den är kanske bombsäker? Det jag inte vill är att betala en massa pengar på något som är övervärderat och sedan åka på en smäll på 10-15 tusen på det. Men det är nog som du skriver 69:an de flesta cyklarna tillhör nog dom som både vill och kan vårda dom.:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top