30 års kris? Köra eller ej

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Ja hur skall man börja?

Har haft ett förhållande som slutat i diket:) Men man blir ju som sagt visare.
Jag hade ju hojar, crossar osv.. köpte en cross till henne. vi båda gillade det osv.. men med tiden så ville hon inte att jag körde varken cross eller sporthoj. Jag sålde min cross, la hennes ut till försäljnig å den blev stulen.


Finns mer att skriva, men tycker inte att det passar in:krama

Har 2 hojar som är påställda å bes, en gammal 120cc från 1940 å morsans Bmw 650. De andra är försäkrade men ej bes....

Har köpt en 1:a å har inget garage, därför står skiten (iof så har de stått i över 2 år). Har bott här snart i ett halvår, men suget efter hoj ökar så att säga.

Jag har hojarna m,m hos en arbetskompis i en lada/garage ett par mil ifrån där jag bor. Då jag lackade båten så... så tyckte han att jag skulle starta upp mina hojar å se ifall de gick:D Självklart efter nåra bira å hojarna stått i nått år så- varför inte. De mullrade så gött.

Suget efter hoj är enormt, att dra på å ta kurvor....

Men med tiden så har man blivit halvt rädd (alla olyckor) å funderar på att sälja.

Nu har jag svamlat klart/ får skylla på att jag är bakis.

Need some help, skall jag halft knäa ekonomiskt å bes hojar å köra som om jag aldrig gjort det förr å leta förbrilt efter garage?. Eller skall man avvakta/sälja?

Jag har husvag/ båt osv... vet inte vad jag skall prio...
Sugen att åka.. men har ej åkt riktigt på nåra år.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:tummenuppkör på,letar hus m garage själv för o få in en sportis till,hellre knäar jag ekonomiskt än o suktar efter nåt inom räckhåll
 

Magg0t

Speed Is Priceless
Gick med
24 May 2009
jag tycker att dem man gillar/älskar är värt att kämpa för sen får man ju ta de lite lugnt med pengarna de går ju lätt åt en månadslön för sitt intresse
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Jag tycker du ska känna efter lite hur det känns i magen, avvakta och se.... känns det likadant när du blir 40 kan det ju vara dags att kanske fundera lite och eventuellt göra slag i saken, man ska ju inte göra något som inte känns helt rätt och man vet ju aldrig och hur ska det gå och dessutom så...:brinnerup

Eller:
SPRÄNG HUSVAGNEN, ELDA UPP BÅTEN, FIXA HOJEN/HOJARNA OCH TJÖÖÖÖÖR!!!! :yoparty

Kör försiktigt, med goda marginaler och upphåll sund skepticism gentemot bilarna så går det nog bra ska du se! Man MÅSTE inte slanga vid varje trafikljus, skrapa knä i varje kurva och försöka spränga ljudvallen på 70-vägar hela tiden för att det ska vara en poäng att åka hoj! :tummenupp
(Hoppas jag i alla fall... för det gör inte jag! :tungan )
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Håller med om att du ska köra på!!:tummenupp

Jag sålde min trajja i år fyllde 30 förra året då jag inte trodde jag behövde 2 hojjar har nu en ktm 690 enduro..visst jag älskar att dra på fort på grus och i skogen ..men det är ingen hoj som man åker längre sträcker på gata ...visst allt går juh!!

Men nu suktar jag efter en Ducati och som mina smådjävlar säger till mig inne i min skalle så nog fan kommer de stå en röd fin ducce hemma i mitt garage nästa år

Man lever bara en gång...man kan juh bli överkörd eller vad som helst!!

Mitt tips är att kör försiktigt och med huvudet..när man kommit över 30 så har man juh trots allt en massa erfarenhet + att man har inte behövet att ligga i över 200 blås jämnt och ständigt!,,

Det ska juh trots allt vara kul att köra hojj hela livet!!:yoparty
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Kankske får ta tag i det:tummenupp Som ni skriver, man lever ju bara en gång:yoparty

För er andra.... haha nej det var inte den jag använder. Den blev en båtkärra:D
 

Bifogat

  • DSC00670.jpg
    DSC00670.jpg
    221.8 KB · Visningar: 86

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1400, -01
Att du ens ställer frågan i detta forum säger nog en del om vad du egentligen vill :krama Men jag håller med dig om olycksrisken, sålde själv en hoj en gång p.g.a. sådana tankar. Men så tänker man att man kan lika väl bli påkörd när man cyklar till jobbet eller vad som helst. Jag blev påkörd när jag joggade för ett par månader sedan - hjärnblödning och spricka i skallen. Men det kommer läka. Har kört hoj i 10 år och aldrig hänt något. Kör man vettigt och använder bra utrustning så minskar ju riskerna radikalt.
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Att du ens ställer frågan i detta forum säger nog en del om vad du egentligen vill :krama Men jag håller med dig om olycksrisken, sålde själv en hoj en gång p.g.a. sådana tankar. Men så tänker man att man kan lika väl bli påkörd när man cyklar till jobbet eller vad som helst. Jag blev påkörd när jag joggade för ett par månader sedan - hjärnblödning och spricka i skallen. Men det kommer läka. Har kört hoj i 10 år och aldrig hänt något. Kör man vettigt och använder bra utrustning så minskar ju riskerna radikalt.

Så sant så sant, men ibland kan det va bra med en såndär "ryggknuff" för att komma på fötter:)

30 års kris.

Har du haft kris i 30 år:va

Haha akta dig:D jag har för mig att jag skall dit du bor på tek... träff i augusti.'

Kris å kris... tja man kan kalla saker med flera ord:)
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Så sant så sant, men ibland kan det va bra med en såndär "ryggknuff" för att komma på fötter:)



Haha akta dig:D jag har för mig att jag skall dit du bor på tek... träff i augusti.'

Kris å kris... tja man kan kalla saker med flera ord:)

:tungan
Sitter själv o lurar på på en hoj, men som sagt, det va ett tag sen man körde. Men är precis som dig, grymt sugen.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp en gammal offroadare. De är billiga, inte lika snabba (="säkrare") och dessutom är det skitkul att gasa lite i skogen emellanåt. 70 km/h på en skogsväg kan kännas nog så snabbt emellanåt. Ungefär samma kick som på en sportis i 200....
 

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Skåneland
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Köp en gammal offroadare. De är billiga, inte lika snabba (="säkrare") och dessutom är det skitkul att gasa lite i skogen emellanåt. 70 km/h på en skogsväg kan kännas nog så snabbt emellanåt. Ungefär samma kick som på en sportis i 200....

EKsackT!

Sälj allt mög du har och köp en XT, du kommer garanterat inte att ångra dig!
Jag la min igår... ALL PLAST kostar 1500 att byta ut så det känns som det kvittar! :D Baklappen kostar t ex 80 spänn... Jo 80 spänn:skrämd
 

enter35

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Skogen
Hoj
Kawasaki ZX6R -96
Klart du ska åka hoj:D
Jag är nu 34 och förra året fick jag för mig att en mc ska jag ju ha, sagt och gjort var och hämta mig en RD-350. Tänkte det blir lagom. Men man vill ju alltid ha mer så nu står det en roadracing cykel i garaget. Som ska kittas om till gatåkning:banana
Så med andra ord det kan bara gå åt h-vete!
Men jag lär väl ha roligt en stund iallafall:)
Har ju inte kört mc sen jag va 17 innan! Men jag ska ta det riktigt lugnt för man är rätt rostig minst sagt!
Ska du sälja nåt så sälj båten. Husvagn kan alltid va bra och ha.
Jag säljer sällan nåt så jag har just nu 6 bilar, 1 buss, 2 mc, 1 dirtbike och 2 minimoto. Men är rätt kärvt med pengar ibland men det är det fasen värt!
Så det är nog bara inse jag blir aldrig vuxen:D Så var väl därför jag aldig hade nån 30 årskris!
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Klart du ska köpa hoj :)

Köpte nr 2 för bara nån månad sen, men så har man bara tre år kvar till 40 så man måste börja jämna mark för en ordentlig kris :D
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
E du medlem i någon sorts husvagnsforum ?
...ställ den frågan där med isf! :5sure :)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Köp en gammal offroadare. De är billiga, inte lika snabba (="säkrare") och dessutom är det skitkul att gasa lite i skogen emellanåt. 70 km/h på en skogsväg kan kännas nog så snabbt emellanåt. Ungefär samma kick som på en sportis i 200....

200? de är ju touring fart :p
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top