25kw

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
hejsan funderar starkt på en 660 ktm nu när det är ett halv år kvar tills man är 18 typ och ifall pengarna räcker till... Är det sant att dem har 24 kw orginal så det är bara till att köra upp till upp körningen och klara skitet? :kocko
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Slipbert skrev:
hejsan funderar starkt på en 660 ktm nu när det är ett halv år kvar tills man är 18 typ och ifall pengarna räcker till... Är det sant att dem har 24 kw orginal så det är bara till att köra upp till upp körningen och klara skitet? :kocko

Nja halva sanningen..............Tror de väger för lite för mellankort. :va
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
En 660 kan ju inte ha 24kw orginal???? Det låter väldigt konstigt tycker ja... :va
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
dem säger dem kommer strypta från frabiken så jag vet inte ett skit jag vill bara köra med en 660 så klart :D. Så jag måste strypa i vikket fall som helst?
 

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Sollefteå
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Dom kommer strypta org för att få säljas här i sverige, och det jusst för att få köra dom på mellankortet, men strypningen tas bort av firman man köper den :arsele :banana :arsele
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
dem på upp körning kollar inte m den är ostrypt dem tittar bara så den har lägre än 25 kw? så det är bara till att bränna upp där me den och fixa de?
 

Mickeee

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
bohuslän
Hoj
-
KTM_Driver skrev:
Dom kommer strypta org för att få säljas här i sverige, och det jusst för att få köra dom på mellankortet, men strypningen tas bort av firman man köper den :arsele :banana :arsele


har du verkligen rätt i det? dom liggerp å 24kw men en tjänstevikt på 135kg.. dvs förhållandet 0,177777 och för att få köra på mellankortet ska den ligger under 0,16 ?
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
står det i reg pappret asså man ska ju visa upp pappret för snubben på trafik skolan räcker det inte med att det står 24 där så borde ju han godkänna de? Har tänkt köra helt ostrypt sen ändå så de är ju ändå samma brott menar jag ? eller? :brinnerup
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Rasorblade skrev:
jäpp sant!
Men köper man en 660 så ingår "avstrypningssatsen" i priset! :yoparty :tummenupp

Okej... Jag tänkte väl de!! Men då är den ju inte på 24kw orginal utan den är strypt till 24kw från fabriken!! :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Slipbert skrev:
står det i reg pappret asså man ska ju visa upp pappret för snubben på trafik skolan räcker det inte med att det står 24 där så borde ju han godkänna de? Har tänkt köra helt ostrypt sen ändå så de är ju ändå samma brott menar jag ? eller? :brinnerup

tror nog han kollar på vikten oxå och då godkänner han inte hojen.
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
jevla massa extra pengar och extra jobb men man måste ju göra de. Är lite orolig för massa sånna coc dokoment :confused: jag och papper går inte precis ihop :3freak :lol
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Slipbert skrev:
jevla massa extra pengar och extra jobb men man måste ju göra de. Är lite orolig för massa sånna coc dokoment :confused: jag och papper går inte precis ihop :3freak :lol


Men det finns ju massor med hojar som har 25kw måste du ha en 660?? :va
Köp en billig landsvägs hoj och ta körkort.. Sen kan du ju leta efter dröm hojen!!
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
aa vet de. Men asså lika bra att köpa rätt från början har bytt mc 3 gånger på ett halv år för jag inte varit nöjd... Och strypnings satser går ju att få tag i satt det är inga problem ...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Kolla efter en 625:a med elstart och motardhjul istället.I mina papper står det 24kw och 150 kg i tjänstevikt=0,16 exakt.Jag har en SXC med motardkit men en SMC 625 motardkittad från fabrik borde inte vara lättare iallafall.
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Vikten är för låg i förhållande till effekten för att du ska få köra runt på en 660.

Men står det i pappret att det är 25 kW och effekten stämmer överns med vikten så gör det inget om strypningen är borta i verkligheten, när du kör upp. Det är inte uppkörningskillens jobb att ansvara för det, så länge det stämmer i pappret så är det lugnt.. Men de klart kommer du på en R6a å vrider om rullen ordentligt så kanske han börjar undra :tuttar
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top