2016 Speedster

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fattar inte varför det ska vara så jäkla svårt.. Sportade mkt i ungdomen (som många andra),, främst ishockey i mitt fall.. de som var bäst i tabellen en säsong fick spela i en högre division nästa.. när man blev en viss ålder så fick man spela med b-juniorerna, ännu äldre a-juniorerna.. man kunde lixom inte välja att stanna kvar bland juniorerna för att det var kul att vinna..

Vill man nu tävla så är det helt oförklarligt för mig varför man inte vill göra det mot likvärdigt motstånd? Idioter.

Joo, eller så får vi långsamma drönare som Speedster är till för helt sonika ockupera skiten ur den. :D Lägga oss och köra ett par ärevarv i bredd över hela banan i ren protest. :hihi
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Joo, eller så får vi långsamma drönare som Speedster är till för helt sonika ockupera skiten ur den. :D Lägga oss och köra ett par ärevarv i bredd över hela banan i ren protest. :hihi

Men det är ju bisarrt, främst från de som konstant envisas med att tävla i "fel" serie, hur svårt är det att kika på ungefär vilka tider som körs i vilka klasser? men även från arrangörs/SVEMOs håll att man bara låter det fortgå..

Det är som att man skulle ta och börja tävla i styrkelyft,, men bara ställa upp i 40kg's damklassen.. för att det är kul att vinna.. eller just ja, det går inte,, för i alla andra sporter finns någon sorts system eller regler som förhindrar "missbruk"... :glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men det är ju bisarrt, främst från de som konstant envisas med att tävla i "fel" serie, hur svårt är det att kika på ungefär vilka tider som körs i vilka klasser? men även från arrangörs/SVEMOs håll att man bara låter det fortgå..

Det är som att man skulle ta och börja tävla i styrkelyft,, men bara ställa upp i 40kg's damklassen.. för att det är kul att vinna.. eller just ja, det går inte,, för i alla andra sporter finns någon sorts system eller regler som förhindrar "missbruk"... :glömdet

Ja, det är udda.
Jaja, lagom tills att jag kan köra som folk igen lär ju Speedster ha försvunnit tack vare alla övervintrare som harvar kvar där när de borde flytta upp, så då får jag väl köra Rookie istället. :hihi
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Joo, eller så får vi långsamma drönare som Speedster är till för helt sonika ockupera skiten ur den. :D Lägga oss och köra ett par ärevarv i bredd över hela banan i ren protest. :hihi

Tja, har ju även hört kommentarer som, "en del kör ju så långsamt att det blir farligt!" "är det inte bättre att träna lite till innan så det inte går så långsamt, är ju farligt med så stor skillnad i tempo"

Detta sagt till förare som kör ungefär 1.20 på åsen av sådana som kör 1.12 och snabbare, man kan ju fundera på vem som fattat rätt om vilken klass man ska köra i...

Jag förstår att motivationen kanske är låg att anmäla då, personligen skulle jag inte bry mig men alla är inte lika skadade som mig!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Svemo borde sköta sin uppgift lite mer seriöst än bara baxa avgifter.
Om inte den enskilde har självinsikten, borde de peka med hela handen.

Tror jag ska höja mitt handicap i golf så ska de andra jönsarna få se på fan :dummer
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Svemo borde sköta sin uppgift lite mer seriöst än bara baxa avgifter.
Om inte den enskilde har självinsikten, borde de peka med hela handen.

Tror jag ska höja mitt handicap i golf så ska de andra jönsarna få se på fan :dummer

Skulle inte vara några som helst problem heller, bara hänvisa till säkerheten, ett tillägg i reglementet att av säkerhetsskäl flyttas alla som är inom(...110-115% ?) till den rookieklass dess maskinmaterial passar, schas efter kvalet el. racet!

Går precis lika bra att hobby/skoj-köra i rookie som speedster, för övrigt i SST med.....:tungan
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skulle inte vara några som helst problem heller, bara hänvisa till säkerheten, ett tillägg i reglementet att av säkerhetsskäl flyttas alla som är inom(...110-115% ?) till den rookieklass dess maskinmaterial passar, schas efter kvalet el. racet!

Går precis lika bra att hobby/skoj-köra i rookie som speedster, för övrigt i SST med.....:tungan

Helt enig, på varenda en punkt.:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tja, har ju även hört kommentarer som, "en del kör ju så långsamt att det blir farligt!" "är det inte bättre att träna lite till innan så det inte går så långsamt, är ju farligt med så stor skillnad i tempo"

Detta sagt till förare som kör ungefär 1.20 på åsen av sådana som kör 1.12 och snabbare, man kan ju fundera på vem som fattat rätt om vilken klass man ska köra i...

Jag förstår att motivationen kanske är låg att anmäla då, personligen skulle jag inte bry mig men alla är inte lika skadade som mig!

Hade någon sagt det till mig, som är en av de långsammare, hade jag skrattat vederbörande i ansiktet och sagt åt vederbörande att masa arslet till en snabbare klass om den låga farten i motionsklassen är för låg. :hihi
 

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Snart på landet
Hoj
Ducatis
Personligen så har jag fått info om/utgått från att Speedster är en "support-klass" till SM och sonika tagit ledigt de SM-helger jag kunde (Linköping, Gelleråsen och Falkenberg). Att det skulle köras Speedster även nu på Knutstorp samt på NM nästa helg är för mig helt okänt, just saying ;)
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Joo, eller så får vi långsamma drönare som Speedster är till för helt sonika ockupera skiten ur den. :D Lägga oss och köra ett par ärevarv i bredd över hela banan i ren protest. :hihi

Nått sånt här kanske? "Ducks stick together" :yoparty


För egen del så har en krashad hoj satt käppar i hjulet vad gäller tävlande. Men nu verkar delar ha kommit så det blir nog Falkenberg.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Joo, eller så får vi långsamma drönare som Speedster är till för helt sonika ockupera skiten ur den. :D Lägga oss och köra ett par ärevarv i bredd över hela banan i ren protest. :hihi
Hur kinkigt är det med licens för speedster? :näsblod Tror hybrisen kickar in men är lite sugen på att testa speedster med en jeeette långsam stunthoj efter ha smygläst speedster- och rookietrådar länge...:D

//rundningsmärke redo för blå grupp på knix
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur kinkigt är det med licens för speedster? :näsblod Tror hybrisen kickar in men är lite sugen på att testa speedster med en jeeette långsam stunthoj efter ha smygläst speedster- och rookietrådar länge...:D

//rundningsmärke redo för blå grupp på knix

Du måste ha en licens för speedster.
Är ju ganska lätt att fixa en, så gör det! :D :fakta
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Anmäl er till speedster nu i helgen!! När jag skulle boka startnummer var ALLA nummer upp till 100 upptagna. Så det måste ju finnas massor av potentiella deltagare? Eller bokar man nummer utan att köra?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Anmäl er till speedster nu i helgen!! När jag skulle boka startnummer var ALLA nummer upp till 100 upptagna. Så det måste ju finnas massor av potentiella deltagare? Eller bokar man nummer utan att köra?

Jag har ett bokat nummer och har med all önskvärd övertygelse tänkt köra i år. Massor av extra utgifter och andra besvär har skjutit upp det, men hoppas kunna få tag på en hoj, och köra sista racet.
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Jag har ett bokat nummer och har med all önskvärd övertygelse tänkt köra i år. Massor av extra utgifter och andra besvär har skjutit upp det, men hoppas kunna få tag på en hoj, och köra sista racet.

Hoppas vi ses på sista racet

Ni övriga 99, kom igen nu i helgen
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hoppas vi ses på sista racet

Ni övriga 99, kom igen nu i helgen

När jag kollar i TA så ser jag inga bokningsbara race i speedster? När jag filtrerar på Roadracing och Speedster(Speedster) som klass, dvs.

Kan ju vara därför som det är så få bokade i Speedster överlag i år med då?
 
Last edited:

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
När jag kollar i TA så ser jag inga bokningsbara race i speedster? När jag filtrerar på Roadracing och Speedster(Speedster) som klass, dvs.

Kan ju vara därför som det är så få bokade i Speedster överlag i år med då?

Gick in o kollade, funkar för mig.

Filtrerar på Roadracing --> klickar på tävling--> tävlingsklasser, Ser speedster.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top