2013 års bandagar med Cashback Racing

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Klart han har, han tror att hela varvtiden sitter i däcken:banana

Ok, vi gör ett test. Jag skruvar av dina däck. Så tar vi tid när du kör hojen runt gåsen. Om du inte har hunnit runt hela gåsen på 3 min och 13 sek. Då hänger hela varvtiden på däcken. :)


Uteslutningsmetoden.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Ok, vi gör ett test. Jag skruvar av dina däck. Så tar vi tid när du kör hojen runt gåsen. Om du inte har hunnit runt hela gåsen på 3 min och 13 sek. Då hänger hela varvtiden på däcken. :)


Uteslutningsmetoden.

Nä du, om du har däck på men inte vrider på gasrullen och jag bär min hoj runt gåsen så vinner jag även utan däck.

:crash

Å vill man bli så snabb som Nicklas, så vrider man så mycket man orkar på gasrullen och pillar så lite som möjligt på den där konstiga spaken framför gasrullen.
 
Last edited:

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääää, varvtider, det är väl inte så viktigt,, se snygg ut i depån och ha colla grejer är väl minst lika viktigt..

Annars har jag ju lagt ner alldeles för mycket tid och pengar på en gammal Retta..:hihi
 

Nicklas

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Bimota 500 V-Due
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääää, varvtider, det är väl inte så viktigt,, se snygg ut i depån och ha colla grejer är väl minst lika viktigt..

Annars har jag ju lagt ner alldeles för mycket tid och pengar på en gammal Retta..:hihi

Helt rätt! Regel #1 för att bli snabb är att se fräck ut i depån. Om man bara hade förstått de när man var aktiv... #motogp :D
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Helt rätt! Regel #1 för att bli snabb är att se fräck ut i depån. Om man bara hade förstått de när man var aktiv... #motogp :D

På tal om coola grejer så råkade en däckstemperaturmätare slinka med när jag var ute och handlade idag:).
Hitills har jag mätt hur varmt kaffevattnet var och det var.... Varmt:)
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Haha, köpte en sån oxå ir-mätare från Conrad :)
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
På tal om coola grejer så råkade en däckstemperaturmätare slinka med när jag var ute och handlade idag:).
Hitills har jag mätt hur varmt kaffevattnet var och det var.... Varmt:)

Vanurå du skulle ju inte ha däck ens? Däcken har ingen betydelse för framfarten. Å nu ska du kolla om sulorna har feber? Konsekvent åsiktslinje a la gnällhoj. Hehehehehe.
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
BC, Björn Carlsson, är Nicklas mångårige mekaniker och tekniker i de olika serierna som Nicklas tävlat i, han har även ett förflutet som gammal crossåkare. I dag driver BC TKR Promotion som anordnar bandagar och utbildning i både racing och MX. Det BC inte vet om en motorcykel är knappt värt att veta!



Tänkte fylla på lite meriter om ngn är intresserad..
Börja köra cross som 4åring.
Har träffa en massa mx stjärnor iom med att min farsas kompis var fabriksförare för Suzuki.
Roger de coster.Gaston Raiher.Harry Everts.Stefan Everts.Joel Roberth.

Practiserat hos Kung Håkan "Carla"Carlgvist i hans butik.
Kört tävling mot Carla. Han sista år körde Carla I samma lagserie Div 1
JSM 6:a 500cc 1990
Kört GGN 5ggr bäst resultat 16:e i klass 1 1986

Jobbat med Jimmy Lindström 2000-2001
Arrangerat minimoto läger på Åland åt bla.Fillip Backlund.Robban Gull.Eric Lindroth.
Var mekaniker 1988 Anderstorp VM RR
Drivit Minimoto hall i Kolmården.

Lite of motorsport
Seglat Gotland Runt 4ggr bästa resultat 2:a
Enhets båt Smaragd SM 16:e av 150båtar
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Kul BC, har du seglat också?

Det är lite så här som Cashback Racing ser ut, rejält med gedigen grundkunskap toppat med en av Sveriges absolut snabbaste förare i Nicklas Cajback.

Vi vill att du som deltagare skall få ut så mycket som möjligt av bandagen, de tips vi lär ut kommer att hjälpa dig i din dagliga mc körning också. Men på banan så kan vi och du testa och träna lite extra samtidigt som vi har förbaskat kul. Det roligaste jag, BC och Nicklas vet är att se er utvecklas under dagen, från vid konstiga vida spår, märkliga inbromsningar till att ni hittar ett härligt flyt och utstrålar säkerhet.

Så häng med oss till Gelleråsen den 5/6. Maila till cashbackracing@gmail.com eller ställ din fråga här så återkommer vi så fort vi kan.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Liten fillm från Eric "Jerka" Lindroth, 3:a i pro superbike 2012, när han är med och kör ett par varv i race gruppen förra året.

 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Liten fillm från Eric "Jerka" Lindroth, 3:a i pro superbike 2012, när han är med och kör ett par varv i race gruppen förra året.

Tycker han går lite brett i Ejes, tror nog jag skall försöka mig på att ta honom där. :D

PS. Verkar vara fel på klockan i videon. Den går för snabbt. DS.
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Bokad den 5/6!
Första gången någonsin på storbana, mycket spännande! Hinner dock med en till BKK på Arlanda innan så lite banmentalitet borde finnas kvar till Gåsen =)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Tycker han går lite brett i Ejes, tror nog jag skall försöka mig på att ta honom där. :D

PS. Verkar vara fel på klockan i videon. Den går för snabbt. DS.

Tror Tingeling får hjälpa dig lite med trollspöt om du skall rå på Eric...:)
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Bokad den 5/6!
Första gången någonsin på storbana, mycket spännande! Hinner dock med en till BKK på Arlanda innan så lite banmentalitet borde finnas kvar till Gåsen =)

Kul och välkommen!

Skall bli roligt att hjälpa dig att gå från att köra SMC spår till att köra banspår:)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top