2012 års bandagar med Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag borde ha ringt..

3 pass fick jag, sen pissade min kylare.

Lyckades fixa det efter lite fulmek, men följdfelen haglade så efter regn, tappat tanklock osv fick jag totalt 4 hela pass och några skvättar.

Och 2 varv på skamkärran.. Yay :(

Mantorp och jag hör inte ihop!

Typiskt, inte din helg alls :huvet
Men efter regn kommer sol så vi hoppas att din hoj mår bättre och är fit for fight snart igen så går det bättre nästa gång :tummenupp

//Marcus & Lillan
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Typiskt, inte din helg alls :huvet
Men efter regn kommer sol så vi hoppas att din hoj mår bättre och är fit for fight snart igen så går det bättre nästa gång :tummenupp

//Marcus & Lillan

Nej, verkligen inte min helg.

La några bra varv där jag fick referenstider från folk jag var marginellt snabbare än som vittnade om att det var mina bästa varv, men då hade jag ju lämnat ifrån mig transponern såklart :huvet.

Mest imponerad över hur man kan lyckas ha så många olika problem på en å samma helg. De jade ju liksom inte mkr med varandra att göra heller.

Avåkningen sista passet skyller jag på trötthet och ursäktar all "stulen bantid" :D Fick en aneorysm och glömde att bromsa, blev lätt stressad en sekund där men det gick ju bra det med. Behöver inte ens plasta kåpor ju :)

Men tack för en egentligen bra helg. Önskar jag kunnat vara med :rofl
 

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR BMW 2011
Det va första gången jag körde på Mantop o den va rolig som fan kan jag tala om.
Min första pass fick jag 1,39
O åkde hem med ett tid 1.32 :rock:rock:rock nöjd o glad

Tackar alla för en underbar helg (spec Actionpics):banana:banana:banana
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Tack Actionpics, och tack alla ni i race gruppen som hjälpte till med så inspirerande körning.

Jag måste försöka få in några hästar till under vintern så att man inte blir så tokstekt på rakan med min tjockmotard:).
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En fråga..

Vad är en "mid pack" tid på Mantorp i Rookie600 egentligen?

STK-grabbarn åker väl 1.21 eller nåt sånt, men vad är "normalt" för oss med silvertejpade hojar och begränsad talang?

Hade ett mål på 1.28 första dagen, och 1.27-tider andra dan (1.27.999 hade varit ett uppfyllt mål). Nu fick jag ju bara 4 hela pass så den planen liksom sket sig rätt fett. Men var den realistisk, eller borde jag tom lägga ribban högre?

Så jag vet vad jag lägga i huvet till nästa år då jag tänkte köra ALLA pass och ge mig förutsättningarna att faktiskt lära mig nåt mer än att skruva under dagarna också.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Tack Actionpics, och tack alla ni i race gruppen som hjälpte till med så inspirerande körning.

Jag måste försöka få in några hästar till under vintern så att man inte blir så tokstekt på rakan med min tjockmotard:).

Tack själv. Men ärligt så var jag imponerad av din körning på KTM. Tycker du hade riktigt bra kurvhastighet på den där cykeln. Kom ifatt dig några gånger och det var ingen idé att göra nåt dumt försök innan ingången på en kurva, gick bäst att vänta till efter kurvan då effekten fick hjälpa med accelerationen.
Bra kört :tummenupp

/Marcus
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
En fråga..

Vad är en "mid pack" tid på Mantorp i Rookie600 egentligen?

STK-grabbarn åker väl 1.21 eller nåt sånt, men vad är "normalt" för oss med silvertejpade hojar och begränsad talang?

Hade ett mål på 1.28 första dagen, och 1.27-tider andra dan (1.27.999 hade varit ett uppfyllt mål). Nu fick jag ju bara 4 hela pass så den planen liksom sket sig rätt fett. Men var den realistisk, eller borde jag tom lägga ribban högre?

Så jag vet vad jag lägga i huvet till nästa år då jag tänkte köra ALLA pass och ge mig förutsättningarna att faktiskt lära mig nåt mer än att skruva under dagarna också.

Tror att bästa tid i Rookie har varit 1.23 eller nåt sånt. Kolla här från förra året, men då fick SST 600 och R600 köra tillsammans. Tror att Love Gillberg körde Rookie i listan och sen dom bakom.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2096027

Med några fler pass och att du hittar bromspunkter så tror jag 1.25 är ett realistiskt mål som du bör kunna klara med bra väder och några pass med lika snabba andra.

/Marcus
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tror att bästa tid i Rookie har varit 1.23 eller nåt sånt. Kolla här från förra året, men då fick SST 600 och R600 köra tillsammans. Tror att Love Gillberg körde Rookie i listan och sen dom bakom.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2096027

Med några fler pass och att du hittar bromspunkter så tror jag 1.25 är ett realistiskt mål som du bör kunna klara med bra väder och några pass med lika snabba andra.

/Marcus


Grymt, tack!

Jag hade typ 1.30 på tredje passet. Men det säger liksom ingenting.

Mjölbysvängen fick jag till rätt bra, chikanen var också ok. Utgången parisaren och snabbhögern likaså..

Resten var som ett mörker. Även om det gick fortare igår em. så kändes det aldrig som jag riktigt fick det där flytet.


Men jag fick med mig en sak i helgen iaf. Det var KUL tt köra Mantorp, kändes inte riktigt så fram till lunch igår :)

Nästa år är jag tillbaka.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Grymt, tack!

Jag hade typ 1.30 på tredje passet. Men det säger liksom ingenting.

Mjölbysvängen fick jag till rätt bra, chikanen var också ok. Utgången parisaren och snabbhögern likaså..

Resten var som ett mörker. Även om det gick fortare igår em. så kändes det aldrig som jag riktigt fick det där flytet.


Men jag fick med mig en sak i helgen iaf. Det var KUL tt köra Mantorp, kändes inte riktigt så fram till lunch igår :)

Nästa år är jag tillbaka.

Kommer du tillbaka till Mantorp så ska jag åka lite med dig. Har åkt mycket 600a på Mantorp och är hyffsat snabb där, kan nog hjälpa dig hitta några några sekunder utan att det känns som livet är på spel :hej

/Marcus
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Tack för 2012

Då var det slut, 2012 med Actionpics!
Mantorp Park 1-2 Sept är över. Grattis alla vinnare som vann fina vinster under helgen, vi och partners hoppas ni får mycket glädje av dessa!
Pirelli däck, Shoei XR-1100 hjälmar, Bike prenumerationer, olja från Q8 SBK Racing, tillbehörskit från Grevens Mc-Delar.

Bonus vinsten från Suzuki Sverige gick till en lycklig vinnare i Karlskoga som i sommar hade provkört GSX-R1000. Att provköra en Suzuki kan ha sina fördelar!

Ett stort varmt tack till alla ni härligt positiva och glada deltagare som förgyller dagarna med goda minnen och alla instruktörer och personal som alltid gör ert yttersta för att att hjälpa alla.
Och ett särskilt tack till alla sammarbetspartners, Era mervärden uppskattas mycket av deltagare och är mycket värdefulla inslag!

Vi ligger redan i startgroparna med planering för 2013, Gotland Ring är redan klart och information om Gotland Ring helgerna kommer snart att skickas ut till Er alla som får vårt nyhetsbrev.
Signa upp för vårt nyhetsbrev på webbsidan eller gilla vår Facebook sida så kommer ni inte missa något!

Tack återigen för den gågna helgen på Mantorp och hela 2012, Ni alla är bäst!

//Marcus & Lillan
 

mojja83

Guest
Hoppas ni haft roligt!

Nu till den stora frågan; körde mojja omkull? :p


Hehe :):tungan

På hjulen var man trots att man åkte vilse mest hela tiden. Tog en och en halv dag att hitta runt banan någorlunda men dom sista passen dag två kändes helt ok!

Nytt rekord 6 bandagar utan att ha varit av asfalten inte illa!
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Hehe :):tungan

På hjulen var man trots att man åkte vilse mest hela tiden. Tog en och en halv dag att hitta runt banan någorlunda men dom sista passen dag två kändes helt ok!

Nytt rekord 6 bandagar utan att ha varit av asfalten inte illa!

Haha, får se hur länge det håller, mitt är 8 dagar. :huvet
 

mojja83

Guest
Vi hade skit skoj och Mojja höll sig på hjulen, yay :)
Dock tappade han sin GoPro kamera, fast inte på banan som tur va. Men han fick ändå en örfil av Lillan :tummenupp

/Marcus

Den där lillan är inte att leka med hon kan nog få vuxna karlar att gråta:rolleyes:
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Tack själv. Men ärligt så var jag imponerad av din körning på KTM. Tycker du hade riktigt bra kurvhastighet på den där cykeln. Kom ifatt dig några gånger och det var ingen idé att göra nåt dumt försök innan ingången på en kurva, gick bäst att vänta till efter kurvan då effekten fick hjälpa med accelerationen.
Bra kört :tummenupp

/Marcus

Tack som f-a-n, fatta att en 43-årig trebarnsfar med massa gråa hår myser efter sådana ord:banana
Har bara kört på Mantorp två gånger, förra gången var också med er fast 2011, 1.29.346 var min snabbaste tid i lördags.

Fick ju till en 1.07 (!) tid med hjälp av en väl fungerande transponder under pass fyra också:rofl
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag filmande en del i racegruppen, det tar tid att redigera filmsnuttarna, att bara lägga upp hela pass kanske inte är så intressant :)

http://www.youtube.com/user/hakstens?feature=mhee

Där kommer en del upp iallafall, fler kommer så fort jag hunnit redigera dom.

Filmade varje pass jag körde både lördag och söndag, så det finns en del material :yoparty
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top