2 tävlingar juni - juli. 6 tävlingar augusti - september.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Jag vet inte vad alla andra tycker men!

Jag tycker att det är lite för mycket körningar när det är tävlingar nästan varje helg i maj, augusti och september. Men det är väldigt få tävlingar under sommaren och semestern.

Det går 3 st r600 tävlingar på 4 veckor i augusti.

Nu har jag inte planerat in Finland i min kalender och har för mig att den gick på sommaren men i övrigt är det en hård höst.

Det är önskvärt med en helg mellan tävlingarna då man hinner reparea om om har vurpat eller göra något annat än att bara tävla. Arbetsgivaren är väll inte överförtjust i att man vill vara ledig massa fredagar för att åka runt och tävla. Varanan vecka hade ju varit lungt då hinner man jobba in sin lediga tid men när det är tajt mellan körningarna är det svårt att hinna med övertid.


Vad tycker alla andra? Vi måste kanske komma med lite kritik och ett förslag på ett upplägg till nästa år?

/Oskar
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu vet jag inte att det är så men det kanske är svårt för de arrangerande föreningarna att få folk som jobbar ideellt under semesterveckorna?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Börja med att bearbeta länsstyrelserna runt om i landet, så att dom låter bli att stänga banorna när det är säsong. Därefter kontaktar du Svemo, och ber dom att pressa på så STCC lägger sin kalender i tid. Nästa steg är att få arrangörerna att söka datum i tid, istället för att vänta till sista dagen.
Lyckas du med allt detta gör du mej glad!:tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Börja med att bearbeta länsstyrelserna runt om i landet, så att dom låter bli att stänga banorna när det är säsong. Därefter kontaktar du Svemo, och ber dom att pressa på så STCC lägger sin kalender i tid. Nästa steg är att få arrangörerna att söka datum i tid, istället för att vänta till sista dagen.
Lyckas du med allt detta gör du mej glad!:tummenupp
Japp så är det, även det Gustav skriver om funkisar stämmer bra.

Luff på Åsen kör dock TR och race i Juli :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hos LMS innebär det nya miljöbeslutet att vi har absolut tävlingsförbud hela juli då vi brukade ha vårt B-race som nu i stället blir i slutet av augusti.

Vart erbjuder man sig och vet du vad det är för krav?

Det finns knappt några formella krav på att vara funktionär, tror man ska vara 15 år för försäkringen bara. Men det finns utbildningar om man vill ha mer ansvar.

För LMS kan du kontakta Alexsandra, se http://www.lmsroadracing.se/funktionaerer.
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Börja med att bearbeta länsstyrelserna runt om i landet, så att dom låter bli att stänga banorna när det är säsong. Därefter kontaktar du Svemo, och ber dom att pressa på så STCC lägger sin kalender i tid. Nästa steg är att få arrangörerna att söka datum i tid, istället för att vänta till sista dagen.
Lyckas du med allt detta gör du mej glad!:tummenupp

Verkar vara lite enklare att bara betala tävlingsavgiften och köra på utsatt datum...


Men det är lite tråkigt när allt det goa kommer sammtidigt (som flickan sa)....
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top