173 mil på 23 timmar, Göteborg-Högakustenbron-Göteborg

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Wow, vilken tur!

Men, varför lägger man ner pengar på ett textilställ som inte är vattentätt och som måste kompletteras med ett regnställ?

Bättre att köra med skinn+regnställ då ju?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Trevlig läsning!:)

Funderar på att sticka på en längre resa själv snart. Bara det blir bättre väder:)
Kul med fotografier också!
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Fan va kul detta lät!! Varför har man inte kört fler sånna rundor!?
Ajja blir gött som fan när man åker ner till Tjeckien nästa sommar.. :p NAJJS

Härligt läsning BTW!
 

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 -03
lorkan skrev:
2430650 Wow, vilken tur!

Men, varför lägger man ner pengar på ett textilställ som inte är vattentätt och som måste kompletteras med ett regnställ?

Bättre att köra med skinn+regnställ då ju?

Jackan är helt vattentät, kört många mil i regn med den, utan det är "flexen" i byxorna som läcker... I övrigt är byxorna också vattentäta. Vanligtvis kör jag med skinn och regnklder om det behövs, men när det blir lite kyligare är det gott med ett bra textilställ:tummenupp Körde med detta textilstället den 31e mars i år, då var det -1,5 grader och jag frös inte (detta var precis när jag fått hojen, klart man måste köra då:näsblod ). Så jag ser textilstället som ett komplement till skinnstället, även om man kan behöva regnbyxor om man vill vara helt torr.

Anledningen till att jag körde fullt regnställ var för att jag skulle köra så långt och ville vara 100 på att inte bli våt, eftersom jag inte hade något ombyte.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Crotchrocket skrev:
2394436Är helnöjd med jackan, körde från Göteborg-Trollhättan-Göteborg i Ösregn och 10 grader utan att bli våt med den jackan. Sedan är det inte direkt någon nackdel att den är snygg:tummenupp Hade den även när jag började övningsköra (31 mars var det premiär). Eftersom jag så gärna ville ha kortet var jag jämt ute och körde, iofs hade jag en collegetröja under, men var ute och körde i -1,5c utan att frysa!
EDIT:Fixade en quote

Du har inte haft problem med att den röda texten färgar av sig på det vita något när jackan blivit riktigt blöt då? Jag hade en likadan jacka, skitnöjd med den, skön och snygg. Dock överraskades jag av ett sjuj-vla regnväder under en tur under semestern vilket resulterade i att det vita blev mer rosa än vitt på jackan. Tråkigt tyckte jag och åkte och skulle gnälla. Kvinnan i affären (Stigefelts Motor i Anderstorp) skulle ringa och prata med dem och nån dag senare fick jag beskedet att det var ett känt problem och att det inte skulle hjälpa om jag fick en ny likadan jacka, samma sak skulle antagligen hända ändå. Så jag bytte till mig en Arlen NEss skinnjacka istället, fick den för en billigare peng och all ablev nöjda och glada, fast jag saknar den där jackan lite...

Summa sumarum får man säga att jag tyckte Arlen Ness ksötte det kanonsnyggt och verkade verkligen inte vilja att jag skulle tycka illa om märket (fick skinnjackan ungefär 500 spänn billigare).

Men det är inget du märkt med din jacka? Gör inte som jag, slarva inte med regnstället..hehe

//PJ
 

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 -03
PerJohan skrev:
2440950 Du har inte haft problem med att den röda texten färgar av sig på det vita något när jackan blivit riktigt blöt då?//PJ

Inget jag har märkt av, inte än iaf. Men som sagt kör jag mest med skinn och regnkläder över, använder jackan när det är kallt.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Helrätt resa. Nu blev jag inspirerad att göra något liknande nästa sommar! Fast jag ska kolla väderprognoserna innan jag sticker :D
 

giffer

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Ort
stockholm
Hoj
1999, Suzuki GSX 750F
90-vägen Sala -> Gävle

Gammal tråd, jag vet...

Ville bara fråga vilken väg det är som flera stycken inkl. TS gillat mellan Sala och Gävle?

72/56 via heby?

70/68/80 via Avesta/Sandviken?

Ska köra sthlm/gävle nästa helg och behöver lägga ut en bra rutt. Är ny på det här med hojåkande...

Mycket trevlig läsning!!
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Du skulle ha åkt mot norrfällsviken :)
Nu missade du ju dom bästa vägarna
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Kul läsning.

Blev lite sugen på att ta ännu en långtur jag med.

Har åkt Sthlm-Venedig-Sthlm (högst planerat dock) på mc och det var en höjdare. Längtar tillbaka till Alperna, sjukt kurviga vägar och så fint landskap att man vill stanna och fotografera var hundrade meter.

Det är något visst med att packa hojen, klä på sig ta sikte på något långt bort.

Rolig story och bra bilder! Keep it up.
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Kul tripp, bra skrivet!

Hallonläsk och Calzone, där hade jag nog valt Zingo istället.....
 

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Här har ni en länk som kanske kan vara av intresse för er som gillar att köra heldagsturer...

www.ironbutt.se

He he jag och Lam-kaka åkte precis 1609km enligt GPS:en på 16 timmar, i verkligheten lite längre pga missförstånd mellan mig och GPS:en.
Resan sträckte sig från Dijon i Frankrike till Göteborg!
Och förståss åker vi äkta touringjärn Z1000 och RSV mille!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
He he jag och Lam-kaka åkte precis 1609km enligt GPS:en på 16 timmar, i verkligheten lite längre pga missförstånd mellan mig och GPS:en.
Resan sträckte sig från Dijon i Frankrike till Göteborg!
Och förståss åker vi äkta touringjärn Z1000 och RSV mille!
Fi fan att toura på en Mille, jag pallar max 30-40 mil om dagen på min pastagris.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Gammal tråd, jag vet...

Ville bara fråga vilken väg det är som flera stycken inkl. TS gillat mellan Sala och Gävle?

72/56 via heby?

70/68/80 via Avesta/Sandviken?

Ska köra sthlm/gävle nästa helg och behöver lägga ut en bra rutt. Är ny på det här med hojåkande...

Mycket trevlig läsning!!

Åk INTE Avesta - Sandviken det är fortfarande mycket otrevligt vägarbete där
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top