1 mille för hoj från 92

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Oerhört ball hoj!

Men för 1 mille finns det en del att välja på. Tror nog en desmosedici ev hade vunnit mitt habegär!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har inte provkört denna hoj så det är ju svårt att uttala sej om prestandan.

Fast som flera av er som kommenterat är jag obotlig tekniknörd/fetichist så det är ju jäkligt svårt att avfärda denna hoj.

Man får väl anta att eftersom det inte regelmässigt tillverkas ovalkolvsmotorer i dag så var uppenbarligen konceptet inte så framgångsrikt på totalen räknat, typ som wankelmotorn.
Det funkar men är inte riktigt värt det i slutändan jämfört med de i dag förekommande alternativen.

Men va fan, folk kan ju värdera en inte alltid så snygg målning otroligt högt så jag klassar nog NRen mer som ett konstverk och då behöver inte det praktiska ha så stor betydelse.

Fast en miljon kr...?
Kanske inte i Sverige men utomlands funkar det säkert.
Enda anledningen att bygga en ovalkolvare är att man får en fyrcylindrig motor som andas som en våtta.
reglerna ändrades, så att man var tvingad att rejsa med runda kolvar.
Då var det inte värt besväret längre.

Att motorkonstellationen kom i en sporttourer först är inte alls konstigt.
Det gäller att få ut nya konstruktioner på vägarna och låta dem bevisa sin tillförlitlighet innan man bygger sportmodeller (som körs sönder och samman).

Effektuttaget är väl försiktigt.
Men om du tänker på den som en sporttourer med V8, så är vikten fantastiskt låg.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Skulle ha varit tufft om det hade saknats något i kartongen, lite svårt att reklamera :D
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
hmm

har dom 2 NR750 till försäljning, eller har ngn provkört den ?

annons när jag hittade den
Honda NR 750
Mätarställning: 0 mil
Färg: Röd
Typ: Sport
Info: Honda NR750. 1992. Lugnets Mc Center har fått i uppdrag att sälja ett stycke motorhistorik. Detta är inte en hoj man ser dagligen ute på annonsering. Hela hojen är fullständigt unik. Endast 300 st exemplar tillverkade. Under tillverkningen plockades över 200 patent bara på motorn. Fler bilder finns på vår hemsida www.lugnetsmccenter.se Reservation för felskrivning. Välkomna.

annonsen nu
Honda NR 750
Mätarställning: 500 mil
Färg: Röd
Typ: Sport
Info: Honda NR750. 1992. Lugnets Mc Center har fått i uppdrag att sälja ett stycke motorhistorik. Detta är inte en hoj man ser dagligen ute på annonsering. Hela hojen är fullständigt unik. Endast 180 st exemplar tillverkade. Under tillverkningen plockades över 200 patent bara på motorn. Fler bilder finns på vår hemsida www.lugnetsmccenter.se Reservation för felskrivning. Välkomna.


samma pris på hojarna iaf
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
En arla ko är en arla ko även för en miljon.m:glömdet
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top