🏍 VĂ„rtecken...

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Sopning hĂ€r med och idag kanske första lĂ€ngre turen till Yamaha Center för att köpa olja... 😀
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar Àn!
Jag har faktiskt varit ute med lillhojen redan (KLX230 Kawasakin) ett par gĂ„nger, samt luftat trial-tvĂ„taktaren inför eventuell försĂ€ljning. Det var kallt, inte riktigt pendlingstider Ă€nnu. Men jag ser hur otĂ„liga 'isbrytare' försöker sig pĂ„ att pendla, med lĂ€derstĂ€ll och hermetiska hjĂ€lmar ser det ut att fungera 🙂
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
DĂ€r jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat rÀkningen
VÄren anses per definition ha intrÀtt nÀr dygnsmedeltemperaturen Àr över 0 grader 7 dagar i följd. Och dÄ definieras den första av de dagarna som vÄr.

Ingen vÄr i sikte hÀr, knappt ens en plusgrad i synhÄll.

EDIT: Ni behöver inte visa sympati med ledsna gubbar.
Jag gillar mars mÄnad dÄ temperaturen börjar bli drÀglig samtidigt som det finns mycket snö för vinteraktiviteter. Det Àr ganska trevligt att Äka skidor och trampa fatbike ocksÄ. Varje sÀsong har sina fördelar.

1000014189.jpg
 
Last edited:

Vantskruv

Övning ger fĂ€rdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Ska nog ta en svÀng frÄn Dalarna till Stockholm, eller GÀvle idag!
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
VÄren anses per definition ha intrÀtt nÀr dygnsmedeltemperaturen Àr över 0 grader 7 dagar i följd. Och dÄ definieras den första av de dagarna som vÄr.

Ingen vÄr i sikte hÀr, knappt ens en plusgrad i synhÄll.

EDIT: Ni behöver inte visa sympati med ledsna gubbar.
Jag gillar mars mÄnad dÄ temperaturen börjar bli drÀglig samtidigt som det finns mycket snö för vinteraktiviteter. Det Àr ganska trevligt att Äka skidor och trampa fatbike ocksÄ. Varje sÀsong har sina fördelar.

View attachment 496672


Ha ha! En TAC-bar pÄ en T4 - sÄdant livar upp mer Àn nÄgot vÄrtecken vilket som helst.

Jag fetade nÄgot som gör mig glad. Man mÄste landa i det liv man lever. Man mÄste trivas dÀr man bor. Man mÄste kÀnna sig hemma i sin klimatzon.

Om inte sÄ blir livet en stÀndig lÀngtan efter nÄgot annat. Den som av en eller annan anledning upplever sig som lÄst till sitt postnummer kanske inte ens lÀngre har nÄgon specifik plats att projicera sin lÀngtan pÄ - livet vattnas ur till en diffus lÀngtan "bort". SÄ kan man inte ha det.

Bilden pÄminner mig om att man ytterst enkelt kan köra 1000 miles frÄn söder och upp till norr i vÄrt land, att vi fÄr plocka av dubbdÀcken om 3 dagar och att vi om 2 dagar har sommartid. Ba' sÄ ba'.
Now how's that working for ya'...?

Men, det generella rastret ligger över oss alla. Alla skall fÄ plats i samma fÄlla.
Tidsskillnaden i soltid mellan vÄr öst- och vÀstkust Àr en knapp halvtimma som mest. Hade landet legat ner istÀllet hade vi haft en soltidsskillnad om 1,5 timma inom landet och stÀndigt slagits med förslag och motioner att vi skall ha olika tidszoner inom landet.
Republiken JÀmtland hade högst troligt slagits för en tredje, egen tidszon...



Kattugglorna. I alla tider har kattugglans hoande varit mitt vÄrtecken. Hanens dova hoande mellan stammarna har alltid betytt ett löfte om ljusare tider för mig.
Det gÀller att njuta nu!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
VÄren anses per definition ha intrÀtt nÀr dygnsmedeltemperaturen Àr över 0 grader 7 dagar i följd. Och dÄ definieras den första av de dagarna som vÄr.

Ingen vÄr i sikte hÀr, knappt ens en plusgrad i synhÄll.

EDIT: Ni behöver inte visa sympati med ledsna gubbar.
Jag gillar mars mÄnad dÄ temperaturen börjar bli drÀglig samtidigt som det finns mycket snö för vinteraktiviteter. Det Àr ganska trevligt att Äka skidor och trampa fatbike ocksÄ. Varje sÀsong har sina fördelar.

View attachment 496672
TĂ€nkte ni kanske gör detta ocksĂ„ dĂ€r ni bor nĂ€r hojen stĂ„r i ladan pga snön...😆:glömdet
FB_IMG_1711008031292.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
DĂ€r jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat rÀkningen
Ha ha! En TAC-bar pÄ en T4 - sÄdant livar upp mer Àn nÄgot vÄrtecken vilket som helst.

Jag fetade nÄgot som gör mig glad. Man mÄste landa i det liv man lever. Man mÄste trivas dÀr man bor. Man mÄste kÀnna sig hemma i sin klimatzon.

Om inte sÄ blir livet en stÀndig lÀngtan efter nÄgot annat. Den som av en eller annan anledning upplever sig som lÄst till sitt postnummer kanske inte ens lÀngre har nÄgon specifik plats att projicera sin lÀngtan pÄ - livet vattnas ur till en diffus lÀngtan "bort". SÄ kan man inte ha det.

Bilden pÄminner mig om att man ytterst enkelt kan köra 1000 miles frÄn söder och upp till norr i vÄrt land, att vi fÄr plocka av dubbdÀcken om 3 dagar och att vi om 2 dagar har sommartid. Ba' sÄ ba'.
Now how's that working for ya'...?

Men, det generella rastret ligger över oss alla. Alla skall fÄ plats i samma fÄlla.
Tidsskillnaden i soltid mellan vÄr öst- och vÀstkust Àr en knapp halvtimma som mest. Hade landet legat ner istÀllet hade vi haft en soltidsskillnad om 1,5 timma inom landet och stÀndigt slagits med förslag och motioner att vi skall ha olika tidszoner inom landet.
Republiken JÀmtland hade högst troligt slagits för en tredje, egen tidszon...



Kattugglorna. I alla tider har kattugglans hoande varit mitt vÄrtecken. Hanens dova hoande mellan stammarna har alltid betytt ett löfte om ljusare tider för mig.
Det gÀller att njuta nu!

Skulle inte fungera sÄ bra, jag behÄller dubbdÀcken pÄ i ytterligare nÄgra veckor skulle jag tro. PÄ hoj har jag varit för lat att krÀnga pÄ dubbdÀcken funderar ibland pÄ att ha en dedikerad vinterhoj som stÄr med dubbdÀcken pÄ Äret runt.

Mitten pÄ april kommer det troligen gÄ att köra hoj pÄ gatan. Crossbana utan dubbdÀck dröjer ytterligare nÄgon vecka.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
DĂ€r jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat rÀkningen
TĂ€nkte ni kanske gör detta ocksĂ„ dĂ€r ni bor nĂ€r hojen stĂ„r i ladan pga snön...😆:glömdet
View attachment 496675

Nej, hÀr uppe har vi inte tagit till oss de dÀr kosmopoliska kulturerna Ànnu. Jag tror att du istÀllet ska söka nÄgonstans dit Stockholmarna Äker pÄ skidsemester ifall du Àr sugen.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
I högsommarvÀrmen kan man tÀnka, Ähh va skönt med riktig vinter, klar och frisk luft, det knarrar under fötterna och allt blir sÄÄ mysigt.
I verkligheten Àr det rÄtt, mörkt, svinkallt och man ska upp tidigt i ottan för att hjÀlpa nÄn att flytta med en rostig, sur jÀvla T4:a som inte startar.....
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Skönt att man bor i en del av landet dĂ€r det knappt snöar och följaktligen inte grusas. Var ute pĂ„ första turen i början av februari och redan dĂ„ var det i princip grusfritt. Å andra sidan, samma del av landet Ă€r full av grisbönder som drar upp jord och annan smuts pĂ„ vĂ€garna sĂ„atteh

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Skönt att man bor i en del av landet dĂ€r det knappt snöar och följaktligen inte grusas. Var ute pĂ„ första turen i början av februari och redan dĂ„ var det i princip grusfritt. Å andra sidan, samma del av landet Ă€r full av grisbönder som drar upp jord och annan smuts pĂ„ vĂ€garna sĂ„atteh

Vi ska nog likvÀl vara glada att det fortfarande finns grisbönder att störa sig pÄ mtp alternativet.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Att ha en vintersÀsong dÄ man inte kan köra motorcykel Àr en gÄva. Hade man kunnat köra Äret runt hade man tröttnat enklare.
 
Nyheter
Godmorgon frÄn Erfoud!

Provkörning pÄgÄr: lÀckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike pÄ Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss pÄ BikeDagarna i TrollhÀttan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss pÄ BikeDagarna i TrollhÀttan!

Årets BikeDagar har precis ...

AnmÀlan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot BiljettförsÀl...

AnmÀlan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu Àr Àgare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara nÄgra kilometer frÄn a...

En helt ny Husqvarna!

Bara nÄgra kilometer frÄn a...

AnmÀlan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gÄngen i ordning...

Top