đŸ‡ŠđŸ‡œĂ…land 2024🏍

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Dags igen... Hör av er ni som inte har FB ifall ni vill haka pÄ :squid

Screenshot_20240305_141044_Gallery.jpg
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
đŸ‡ŠđŸ‡œ Nu blir det Ă„terigen denna tur och tror att det Ă€r 10-Ă„rs jubileum att jag anordnar dessa Ă„landsresor...

✅ Jag har bokat boende pĂ„ "Hotel Esplanad" för 16 deltagare i dubbelrum, lite nĂ€rmare till "Andersudde" och ingĂ„r sĂ„klart frukost med Ă€ggröra & bacon. Boendet kostar för tvĂ„ dygn cirka 700:- per skalle för tvĂ„ dygn (beroende pĂ„ kursen). Vi blir fĂ€rre pĂ„ Ă„rets tur sĂ„ det blir lite mer hanterbart Ă€n runt 50 deltagare.

✅ Jag vill/kommer att Ă„ka med nya fĂ€rjorna (mĂ„ste ju se/uppleva den senaste) och dĂ„ Finnlines frĂ„n KapellskĂ€r till LĂ„ngnĂ€s, men detta överlĂ„ter till er att fixa sjĂ€lva. FĂ€rjan jag tar blir frĂ„n KapellskĂ€r med "Finncanopos", 10.45 den 10e maj och fĂ€rjan tillbaka med "Finnsirius" 12e maj, 15.00. Det kostar ToR 624:- per skalle med er kĂ€ra MC.

📼 Hör av dig PM om du Ă€r sugen att haka pĂ„ 🙂
 

hannuse

NÀr resan Àr mÄlet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
KainulasjÀrvi
Hoj
13st Yamaha
Ingen möjlighet att haka pĂ„, men planerar en Ålandstour till nĂ€sta Ă„r.
SÄ jag tar tacksamt mot tips pÄ rutter och sevÀrda platser och objekt.
Konceptet kommer att vara - Ӂland đŸ‡ŠđŸ‡œ by moped”, men det kanske inte Ă€r sĂ„ begrĂ€nsande jĂ€mfört med motorcykel?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ingen möjlighet att haka pĂ„, men planerar en Ålandstour till nĂ€sta Ă„r.
SÄ jag tar tacksamt mot tips pÄ rutter och sevÀrda platser och objekt.
Konceptet kommer att vara - Ӂland đŸ‡ŠđŸ‡œ by moped”, men det kanske inte Ă€r sĂ„ begrĂ€nsande jĂ€mfört med motorcykel?
Finns inget som begrĂ€nsar mina turer med MC pĂ„ Åland😁 Men ett tips Ă€r för dig att leta upp en karta över cykelleder (gröna skyltar lĂ€ngst vĂ€garna som Ă€ven motortrafik Ă€r tillĂ„ten pĂ„) som finns pĂ„ Åland. Sen finns det enormt massa att uppleva se som mĂ„nga kanske missar. SĂ„klart kan jag bistĂ„ med det men listan blir jĂ€ttelĂ„ng... Jag har ju Ă€ven ett gĂ€ng Ă„lĂ€nningar i gruppen som tar med oss pĂ„ grejor lite "back stage". Synd att du inte kan haka pĂ„, du verkar vara en trevlig prick hĂ€r 🙂 HĂ€r pĂ„ bilderna ett stĂ€lle med vidunderlig utsikt.

Screenshot_20240307_070710_Gallery.jpgScreenshot_20240307_070752_Gallery.jpg
 
Last edited:

hannuse

NÀr resan Àr mÄlet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
KainulasjÀrvi
Hoj
13st Yamaha
Finns inget som begrĂ€nsar mina turer med MC pĂ„ Åland😁 Men ett tips Ă€r för dig att leta upp en karta över cykelleder (gröna skyltar lĂ€ngst vĂ€garna som Ă€ven motortrafik Ă€r tillĂ„ten pĂ„) som finns pĂ„ Åland. Sen finns det enormt massa att uppleva se som mĂ„nga kanske missar. SĂ„klart kan jag bistĂ„ med det men listan blir jĂ€ttelĂ„ng... Jag har ju Ă€ven ett gĂ€ng Ă„lĂ€nningar i gruppen som tar med oss pĂ„ grejor lite "back stage". Synd att du inte kan haka pĂ„, du verkar vara en trevlig prick hĂ€r 🙂 HĂ€r pĂ„ bilderna ett stĂ€lle med vidunderlig utsikt.

View attachment 495965View attachment 495966
Tack för tipsen.
Och med begrÀnsande sÄ tÀnkte jag pÄ hastigheten, vi kommer att fÀrdas i max 50km/h, sÄ ibland kan det vara en begrÀnsande faktor jÀmfört med mc nÀr man planerar rutterna.
Fina vyer! 😀
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar Àn!
Ojojoj vad kul det hÀr ser ut att bli. Jag har dessvÀrre ingen ledighet dÄ, och att Àndra i schemat skulle resultera i baksmÀllor för mig senare. Jag kommer följa detta och lÄta mig inspireras. Mycket bra initiativ av Peter, skÄl pÄ dig.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & trÀd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tack för tipsen.
Och med begrÀnsande sÄ tÀnkte jag pÄ hastigheten, vi kommer att fÀrdas i max 50km/h, sÄ ibland kan det vara en begrÀnsande faktor jÀmfört med mc nÀr man planerar rutterna.
Fina vyer! 😀
NÀ, pÄ en och en halv timma sÄ gör du Ànde till Ànde i 50. Om inte snabbare.

Men ska du wheela över fÀrjsundet sÄ Àr du ju helrökt.
 

hannuse

NÀr resan Àr mÄlet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
KainulasjÀrvi
Hoj
13st Yamaha
NÀ, pÄ en och en halv timma sÄ gör du Ànde till Ànde i 50. Om inte snabbare.

Men ska du wheela över fÀrjsundet sÄ Àr du ju helrökt.
Ja, jag misstÀnkte det.
Lofoten var nog lite samma sak, det gick inte lÄngsammare att uppleva det pÄ moped, bara sjukt roligt. :yoparty
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ojojoj vad kul det hÀr ser ut att bli. Jag har dessvÀrre ingen ledighet dÄ, och att Àndra i schemat skulle resultera i baksmÀllor för mig senare. Jag kommer följa detta och lÄta mig inspireras. Mycket bra initiativ av Peter, skÄl pÄ dig.
Tack!😀 Men skĂ„l klockan 9 pĂ„ morgonen...đŸ˜± Aha, det blev ett lĂ„ng natt 😁 Men gĂ„r "fler tĂ„g pĂ„ tvĂ„ hjul" framöver 😎
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
⚠ NĂ„gon plats kvar till ÅlandđŸ‡ŠđŸ‡œ Jag började min "resa" och att göra event hĂ€r pĂ„ "Sporthoj" för en helsikes massa Ă„r sen och vore kul om jag fĂ„r med mig fler av er "stofiler"🙂 Sen finns det nu nĂ„gra event till upplagda dĂ€r man inte bör yttra ordet hĂ€r😉 sĂ„ hör av er vid intresse!📼

Screenshot_20240320_073747_Facebook.jpg
 
Nyheter
Godmorgon frÄn Erfoud!

Provkörning pÄgÄr: lÀckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike pÄ Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss pÄ BikeDagarna i TrollhÀttan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss pÄ BikeDagarna i TrollhÀttan!

Årets BikeDagar har precis ...

AnmÀlan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot BiljettförsÀl...

AnmÀlan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu Àr Àgare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara nÄgra kilometer frÄn a...

En helt ny Husqvarna!

Bara nÄgra kilometer frÄn a...

AnmÀlan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gÄngen i ordning...

Top