”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hela Europa brottas med samma problem.

I länder som Spanien, Grekland och Irland förvärras läget av att födelsetalen, enligt färska siffror, har rasat i krisens spår, precis som i Sverige på 90-talet. Demografins sprängkraft är förstås inte begränsad till västvärldens ekonomi. Vad ligger bakom det kinesiska tillväxtundret? Till stor del att antalet kineser i arbetsför ålder steg från 407 miljoner 1975 till 786 miljoner 2005.

Nu vänder trenden och en gigantisk pensionärsboom kommer vålla bekymmer. Världens demografiska freakshow pågår i Japan där det snart säljs fler blöjor till äldre än till småbarn. I andra änden av skalan finns Afrika som står inför en befolkningsexplosion. Mycket riktigt vallfärdar alla fondförvaltare med självaktning numera till denna tidigare så försummade världsdel.

Trots allt detta så lägger politiker i Sverige, Europa och även USA betydligt mer energi på att vinna nästa val än på att fundera kring budgetläget 2040, för att uttrycka saken försiktigt.

Det vore bra om det blev en ändring på den punkten, eftersom födelsetal till skillnad från mycket annan statistik är svår att prata bort. Inte minst vore det klädsamt om de folkvalda upplyste om den slutsats som många som studerat frågan verkar dra: att ett stort antal länder i väst kommer behöva en massiv arbetskraftsinvandring om inte välfärdsystemen ska kollapsa. Ett faktum som den växande skaran av främlingsfientliga i Europa borde ägna en minut, och kanske lite mer, att fundera över.


http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/darfor-borde-vi-ta-emot-fler-invandrare_8449950.svd

Tvivlar inte en sekund på att det där med åldersfördelningen stämmer, men är verkligen första lösningen som slog herrarna i regeringen att massimportera lågutbildade MENA-invånare? Känns som att en folkbildningskampanj i hur man tillverkar barn tillsammans med generösare ersättningar mm för föräldralediga borde vara den naturligare vägen att gå.

Ungefär som när jag och fästmön började fundera på tillökning för 5 år sen, hade vi resonerat som Reinfeldt skulle vi adopterat ett par gängliga drasuter från grannbyn istället för att tillverkat egna blöjpruttare.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Suck...
Varför får jag vibbar av Tyskland 1937 allt oftare...

Börjar fan bli mörkrädd över all jävla 'klarsynthet' om hurvida alla med mörkare
hudton än en snöflinga är livsfarligt för allt och alla.
Skäms för att vara svensk.

Då är vi två som skäms, men inte av samma anledning. Fortsätt du att bygga luftslott. En dag kommer din utopi rasa framför näsan. Det som inte är hållbart kommer att rasa. Så enkelt är det.


Klokt och sevärt från CBN:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Klokt och sevärt från CBN

Ingrid Carlqvist, klok och sevärd? Hur skall det matchas för att mötas på samma nivå? kanske kan se om vi kan hitta någon intervju med Revultionära Fronten eller AFA eller någon annan bara för att balansera det... #crazycatlady

Jag inser att vi inte kommer nå varandra, känns lika meningslöst att diskutera med någon som ser upp till Ingrid Carlqvist som att be dig diskutera med någon från AFA/RF...

- Nej, IC förespråkar möjligen inte våld som stollarna i extremvänstern men när de gäller skev verklighetsuppfattning och världsbild så drar de rätt jämnt.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Ingrid Carlqvist, klok och sevärd? Hur skall det matchas för att mötas på samma nivå? kanske kan se om vi kan hitta någon intervju med Revultionära Fronten eller AFA eller någon annan bara för att balansera det... #crazycatlady

Jag inser att vi inte kommer nå varandra, känns lika meningslöst att diskutera med någon som ser upp till Ingrid Carlqvist som att be dig diskutera med någon från AFA/RF...

- Nej, IC förespråkar möjligen inte våld som stollarna i extremvänstern men när de gäller skev verklighetsuppfattning och världsbild så drar de rätt jämnt.

Snälla, kolla klippet istället innan du kommenterar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag gjorde faktiskt som korvgubbe och sket i att kolla till en början.

Man kan ju alltid argumentera om innehållet, men det är bra att se genom andras ögon ibland.

Ja, som Ingrid Carlqvist och Christian Brodcast Networks, som klipper in Exponerat när de visar hur Sverige kommer bli ett tredjevärldenland och som liknar uthängningen av Avpixlathatarna med förföljelsen av politiskt avikande i Nordkorea..
- "De hade ju bara utryckt sig negativt om invandringspolitiken!"

Men du har rätt, det är nyttigt att få en inblick i vilken typ av rapportering crossniclas faktiskt tar för objektiv, klok och sansad.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Ja, som Ingrid Carlqvist och Christian Brodcast Networks, som klipper in Exponerat när de visar hur Sverige kommer bli ett tredjevärldenland och som liknar uthängningen av Avpixlathatarna med förföljelsen av politiskt avikande i Nordkorea..
- "De hade ju bara utryckt sig negativt om invandringspolitiken!"

Men du har rätt, det är nyttigt att få en inblick i vilken typ av rapportering crossniclas faktiskt tar för objektiv, klok och sansad.

Vad anser du är fel i inslaget? Inte att den är väldigt vinklad, utan vad som är fel?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Fortsätt du att bygga luftslott. En dag kommer din utopi rasa framför näsan. Det som inte är hållbart kommer att rasa. Så enkelt är det.
Ett argument som jag hör oerhört ofta från folk som vi tvångsmedicinerar...
Vilket även bevisar att bara för att någon oroar sig så innebär inte det något bevis på fara.

Jag påstår inte att du är galen, du är en av de som jag har en konstig form av respekt för på forumet även om jag inte tror mig varit enig med en enda sak du har skrivit. Samtidigt kan jag inte blunda för det faktum hur alla alarmister resonerar på nästan exakt samma sätt som paranoida. Utgår ifrån att man vet det hemska svaret och värderar allt utifrån det.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Samtidigt kan jag inte blunda för det faktum hur alla alarmister resonerar på nästan exakt samma sätt som paranoida. Utgår ifrån att man vet det hemska svaret och värderar allt utifrån det.

Undrar om det var så motståndarna mot nazistiska partiet upplevdes, nånstans före 1933. En minoritet med "domedagsprofetior" kommer aldrig få gehör, tills långt senare.:crash
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ett argument som jag hör oerhört ofta från folk som vi tvångsmedicinerar...
Vilket även bevisar att bara för att någon oroar sig så innebär inte det något bevis på fara.

Jag påstår inte att du är galen, du är en av de som jag har en konstig form av respekt för på forumet även om jag inte tror mig varit enig med en enda sak du har skrivit. Samtidigt kan jag inte blunda för det faktum hur alla alarmister resonerar på nästan exakt samma sätt som paranoida. Utgår ifrån att man vet det hemska svaret och värderar allt utifrån det.

Fast han har ju rätt, då ingen tidsram angetts?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Typisk sh-fredag:
Terapeuten insinuerar att de med fel åsikter är mentalsjuka, så jävla 1984. :lol

Precis som i Orwells verk så anordnas hatveckor, diagnoser skrivs ut till oliktänkande och hela omvärlden utmålas som kraftigt avvikande.

Undrar vem som behöver medicinering egentligen. :gnissla
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Typisk sh-fredag:
Terapeuten insinuerar att de med fel åsikter är mentalsjuka, så jävla 1984. :lol
Nej, det insinuerar jag inte. Jag påstår, vilket är helt korrekt, att alarmister resonerar som paranoida.
Alarmister tänker att något dåligt ska ske och att allt är på väg åt h-e. Det mest konkreta beviset är i allmänhet att "det fattar väl vem som helst" och allt som kan anses tala för detta ses som bevis.
Paranoida tänker att folk är ute efter dem så att allt ska gå åt h-e. Deras mest konkreta bevis är att "det vet jag" och allt, inkl. vänlighet, tolkas som bevis för detta.

Alarmister har t.ex. varit helt övertygade om faran med rockmusik, videofilmer, bilar, tv-spel, bögar, långt hår, ånglok, minskat inflytande av kristendom och ett antal hundra andra saker inkl. massinvandringen från Jugoslavien på 90-talet. Den senare med ungefär samma argument och samma övertygelse som man hör kring invandring idag. Å ändå finns vi här fortfarande...

Så den dagen du kan lägga fram ett helt övertygande bevis för att muslimerna eller annan valfri grupp ska ta över Sverige så ska jag ta dig, och beviset, på allvar! Fram till dess blir det mest som en liten irriterande sten i skon...

Trevlig helg!
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Undrar om det var så motståndarna mot nazistiska partiet upplevdes, nånstans före 1933. En minoritet med "domedagsprofetior" kommer aldrig få gehör, tills långt senare.:crash

Fast där fanns väl en tydlig fiende som skulle utrotas. Nu är ju förhållandena tvärtom, alarmister och frammarcherande har bytt plats.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej, det insinuerar jag inte. Jag påstår, vilket är helt korrekt, att alarmister resonerar som paranoida.
Alarmister tänker att något dåligt ska ske och att allt är på väg åt h-e. Det mest konkreta beviset är i allmänhet att "det fattar väl vem som helst" och allt som kan anses tala för detta ses som bevis.
Paranoida tänker att folk är ute efter dem så att allt ska gå åt h-e. Deras mest konkreta bevis är att "det vet jag" och allt, inkl. vänlighet, tolkas som bevis för detta.

Alarmister har t.ex. varit helt övertygade om faran med rockmusik, videofilmer, bilar, tv-spel, bögar, långt hår, ånglok, minskat inflytande av kristendom och ett antal hundra andra saker inkl. massinvandringen från Jugoslavien på 90-talet. Den senare med ungefär samma argument och samma övertygelse som man hör kring invandring idag. Å ändå finns vi här fortfarande...

Så den dagen du kan lägga fram ett helt övertygande bevis för att muslimerna eller annan valfri grupp ska ta över Sverige så ska jag ta dig, och beviset, på allvar! Fram till dess blir det mest som en liten irriterande sten i skon...

Trevlig helg!

Faaast, hur ser det ut på fronten organiserad brottslighet med jugoslaver bakom spakarna?

Förkasta inte dårfinkars profetior, tillräckligt många och någon måste få rätt till slut....

Sen är det väl inte ok att förkasta människors rädsla bara för att man inte delar synen?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Fast där fanns väl en tydlig fiende som skulle utrotas. Nu är ju förhållandena tvärtom, alarmister och frammarcherande har bytt plats.

Fan vet om fienden var så tydlig, det var väl i princip alla andra utom tysken, urtysken, den med värderingar/religion och utseende som var förenligt med just tysken.

Lite sådär luddigt löst formulerat, för att med tiden kristalliseras till något ont.

Men tanken var god....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Alarmister har t.ex. varit helt övertygade om faran med rockmusik, videofilmer, bilar, tv-spel, bögar, långt hår, ånglok, minskat inflytande av kristendom och ett antal hundra andra saker inkl. massinvandringen från Jugoslavien på 90-talet

Hur är det med nazismen på 30-talet, klimathotet och nedskärningar i socialförsäkringar, skall det också viftas bort, du allsmäktige beteendevetare? :confused:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast där fanns väl en tydlig fiende som skulle utrotas. Nu är ju förhållandena tvärtom, alarmister och frammarcherande har bytt plats.

Fast där tycker jag tvärtom, fienden på 30-talet var judarna som skulle utrotas. Nu skall invandringskritiker och EU-kritiker tystas till varje pris. Jag har inte hört någon, ens serber, prata om att muslimer skall utrotas, möjligen deporteras.

Jag ser dagens invandringskritiker, eller migrationströtta, som frihetskämparna.

:)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fast där tycker jag tvärtom, fienden på 30-talet var judarna som skulle utrotas. Nu skall invandringskritiker och EU-kritiker tystas till varje pris. Jag har inte hört någon, ens serber, prata om att muslimer skall utrotas, möjligen deporteras.

Jag ser dagens invandringskritiker, eller migrationströtta, som frihetskämparna.

:)

Det är väl knappast någon som skall tystas till varje pris hos "frihetskämparna". Snarare skall man motagera, man behöver ju inte gasa folk för det.
De (fr.k.) använder ibland en liknande retorik mot främst muselmaner som NSDAP använde mot Sems andra stam. Sånt skall stävjas därför att det är en lösning som är provad men som inte blev helt slutgiltig gubevars.
Att man sedan är ett trångsynt rövhål, det är helt ok. Det är det som är så fint med "demokratier", man har rätt att ha fel.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top