Öronproppar - vilka funkar bäst?

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Öh Freppa! Kan du inte lasra dina öron oxå?! :D Som en kund sa till mig vid en synundersökning: "Nu ser jag bra på höger öra!" :va

Bingo skrev:
Alla öronproppar jag har testat har varit för tjocka för mina örongångar. Jag får helt enkelt inte in dem ordentligt. Någon som kan tipsa om smala proppar.

Och ja, jag har testat att "rulla" dem smala. Funkar inte bra.
Välkommen i klubben.. Jag har samma problem men propparna i orange på Apoteket funkar kanonbra (se bild från starclassics inlägg ovan)! De blir jättesmala när man "rullar" dem. Funkar även bra som kattleksak.. :huvet
 

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg, Majorna
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
Håller med Loader helt. Har efter ganska lång tid i bullrig miljö fastnat för Bilsom 303L, mjuk och go och har inte EAR´s lite vassa kanter.
@Bingo, finns även Bilsom 303S för er med mindre hörselgångar.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
De tycker jag är hundra gånger bättre än Bilsom. Trycker inte som Bilsom och om man rullar ihop dem ordentligt och stoppar in dem långt (som flickan sa...) så blir det jävligt tyst!

starclassic skrev:
Såna här kanske? Jag tycker de funkar bra som fan, blir ju tyst som i graven med dessa. Just det ja 26.50:- för 10 stycken.

248773s.jpg
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Würth tillverkar också en modell som är lika som EAR......som mitt jobb sponsorerar mig med.... :rolleyes:
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Orkar aldrig ha sånna i öronen när jag kör - men när jag dammsugar så måste man då den överskrider 140dB

Öronproppar är väl en löneförmån från jobbet? :va
 

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
Jag är säkert lurad som vanligt :kocko men jag gick och gjöt ett par siliconproppar med utbytbart dämpningsmembran. Bellman & Symphon är märket på dessa dyrgripar(2500 spänn) Anledningen är att jag har pip i kartongen av för många timmar i replokalen. Propparna var tänkta att täcka upp hojåkningen också men när väl hjälmen åker på så pressas det upp en glipa i vänster öra som gladeligen släpper in allt brus... pengarna i sjön :huvet Så om någon här funderar på att gjuta, testa med hjälm innan ni pröjsar!!!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top