Örebro/Karlskoga

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Grattis till smidig garagelösning.

Solen sprack fram över stan så strax efter 17 lät jag morgondagens köttmål fortsätta småputtra på egen hand och stack ut en runda "Värmland exklusive". "Ko-sia"-Degerfors-Åtorp-Skottlanda-Kristinehamn (och eftersom inga hojar stod på McD så fortsatte jag förbi) mot Bjurtjärn och hem via Gälleråsen och två BigMac i McDriven.

Halvvägs till Bjurtjärn kom grussträngarna på vägen.. Det är inte alla vägar som är fria från vinterns sandningar.. Så se upp, iaf på de mindre trafikerade vägarna. Hur ser vägarna ut österut? Käglan? Mogetorp-Närkeskil-Vivalla? t ex.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Grattis till smidig garagelösning.

Solen sprack fram över stan så strax efter 17 lät jag morgondagens köttmål fortsätta småputtra på egen hand och stack ut en runda "Värmland exklusive". "Ko-sia"-Degerfors-Åtorp-Skottlanda-Kristinehamn (och eftersom inga hojar stod på McD så fortsatte jag förbi) mot Bjurtjärn och hem via Gälleråsen och två BigMac i McDriven.

Halvvägs till Bjurtjärn kom grussträngarna på vägen.. Det är inte alla vägar som är fria från vinterns sandningar.. Så se upp, iaf på de mindre trafikerade vägarna. Hur ser vägarna ut österut? Käglan? Mogetorp-Närkeskil-Vivalla? t ex.
Har bara åkt typ halvvägs till Fellingsbro på hoj från Örebro sett. Grusfritt framtill avtaget mot Käggelholm. Efter det har jag inte koll

Vägarna i Närke, south side, är faktiskt OK. Getaryggen, Vretstorp- Askersund och 205an upp till Laxå är körbara.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Jag var ute och luftade hojen innan jobbet igår och åkte Örebro-Fjugesta-Kumla och dom vägarna var OK!

Örebro-Fjugesta över Folkavi? (In vid shellmacken på gamla E18, bortanför flygplatsen.)
 

ChrisRF

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Örebro
Hoj
Den lil(l)a svarta
Höjj, nu har jag flyttat till Öret, å bågen har jag med mig...
Tänkte kanske ta en sväng på eftermiddagen idag, är d någon som känner för att agera guide?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Självklart ska det åkas i helgen om vädret tillåter, har äntligen fått hojen påställd efter några dagars svärande. :yoparty
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ingen som vill va med o leka i grusgropen vid löten imorrn eller till veckan?
 

Bifogat

  • IMG_8687.jpg
    IMG_8687.jpg
    254.5 KB · Visningar: 67

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hej och Hilfe!

Mitt framdrev sitter så in i helvete. Jag har använt ett skaft, det gick inte, jag välter hojen och eventuellt den som sitter på hojen och håller bakbromsen.
Idag försökte jag med en elektrisk mutterknack som klarar av moment upp till dryga 300Nm.
Det funkade inte och jag håller på att gå upp i atomer.
Antingen behöver jag en mutterknack som det är mer mos i, eller en bra idé.

Är det någon som har en riktig mutterknack med högre moment, eller kan hjälpa mig att få bort det där förbannade framdrevet.

Med vänlig hälsning

Vrid åt rätt håll =)
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Hallå hallå!
Långfredagen närmar sig med stormsteg!
Någon mer som är laddad inför vårmönstringen i Kristinehamn?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
slutåkt tills nästa fredag då det ska servas, fan på det fina vädret.

Fråga: Någon som har plats för en liten suzuki i sitt garage? Gärna på Öster, men typ allt inom stadsgränsen är bättre än att ha den hos föräldrarna. Trode jag hade garage på G men det sket sig.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top