Önskar förslag på bra stövlar i mindre storlekar

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Hej!
Det är dags att byta ut mina stövlar mot några som skulle fylla sin funktion vid en vurpa - men det är inte det lättaste att hitta några.
Efter lite letande har jag insett att utbudet där jag bor är storlek 38 och uppåt. Lite vanskapt som jag är, vill jag ha ett par som är rymliga runt vaden samtidigt som det är storlek 36.
Alpinestars Stella SMX-5 (?) verkar fungera storleksmässigt, men ser ganska simpla ut i mina otränade ögon. Någon som har erfarenhet av dessa? Eller kan ge förslag på några som fungerar?

Berik OVS pro gold skulle matcha mitt ställ alldeles ypperligt, men fanns givetvis inte i rätt storlek. Om någon vet av några mindre storlekar som dessutom finns att tillgå i svart/brons/guld skulle det vara underbart :)

Tack på förhand!
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Alpinestar smx-plus är bra tycker jag tror de finns i små storlekar.

Själv har jag dem men även ett par XPD XP7-R Stövlar och dem är helt underbara, helt klart bästa stövlarna jag provat hittils sååå sköna :)

XPD börjar visserligen på stl 38 men det motsvarar normala 37or men det kanske inte räcker till för dig :(

För övrigt har jag samma vadproblem som du och båda modellerna är rymliga i vaden :)
 

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Alpinestar smx-plus är bra tycker jag tror de finns i små storlekar.

Själv har jag dem men även ett par XPD XP7-R Stövlar och dem är helt underbara, helt klart bästa stövlarna jag provat hittils sååå sköna :)

XPD börjar visserligen på stl 38 men det motsvarar normala 37or men det kanske inte räcker till för dig :(

För övrigt har jag samma vadproblem som du och båda modellerna är rymliga i vaden :)


Tack för tipsen, Alpinestar-stövlarna fanns i rätt storlek :) Ska lägga till dem till listan på stövlar som ska provas! Dessvärre var det som du sa om XPD, bara större storlekar.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
j0hanna skrev:
Alpinestars Stella SMX-5 (?) verkar fungera storleksmässigt, men ser ganska simpla ut i mina otränade ögon....
...Berik OVS pro gold skulle matcha mitt ställ alldeles ypperligt

Berik OVS pro gold är crosskängor till skillnad från A-star Stella SMX så det kanske är en anledning till varför de sistnämnda ser "simplare ut".
 

Bifogat

  • Berik-OVS-Pro-gold.jpg
    Berik-OVS-Pro-gold.jpg
    8 KB · Visningar: 532

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Berik OVS pro gold är crosskängor till skillnad från A-star Stella SMX så det kanske är en anledning till varför de sistnämnda ser "simplare ut".

Då behöver jag inte sörja att storleken inte fanns, skulle varit för otympliga och orörliga ändå :) Stella SMX känns simplare än många i mina ögon, var inte just dessa jag jämförde med.
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
En tjejkompis har nå Sidi-stövlar, som man kan justera efter vaden. Ska kolla om jag hittar nån länk till den modellen. Återkommer med editering på en stund ;)

Edit: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ts/Sidi-Vertigo/SubProducts/Sidi-Vertigo-0001

sidi-vertigo-big.jpg


//Robert
 
Last edited:

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
En tjejkompis har nå Sidi-stövlar, som man kan justera efter vaden. Ska kolla om jag hittar nån länk till den modellen. Återkommer med editering på en stund ;)

Edit: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ts/Sidi-Vertigo/SubProducts/Sidi-Vertigo-0001

sidi-vertigo-big.jpg


//Robert

Har dessa sidi stövlar och är riktigt nöjd, de är en aning mindre i stolekarna så man får nog hoppa upp 1 storlek ifall man vill att de ska sitta bra. vid vaden går det att justera efter ens vadstorlek trotts dens tajta vristparti. har man kraftiga vrister så kommer det bli svårt att stänga dragkedjan.
 

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Har dessa sidi stövlar och är riktigt nöjd, de är en aning mindre i stolekarna så man får nog hoppa upp 1 storlek ifall man vill att de ska sitta bra. vid vaden går det att justera efter ens vadstorlek trotts dens tajta vristparti. har man kraftiga vrister så kommer det bli svårt att stänga dragkedjan.


Okej :) Alltid bra med lite recensioner! Om jag såg rätt var storlek 37 den minsta, positivit för mig då om de är små i storlekarna :)
 

Marutten

The one and only
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Spartacus 500
Hej!

Jag har gjort samma letande i år.

För mig slutade det med Alpinestars SMX-Plus. Dom finns i storlek 36 och har ok plats i vaden. Tyvärr finns 36 bara i svart.

Deras Stella variant finns i 36, men de är ganska låga, har dålig plats i vaden samt dragkejdan på insidan av benet (svårare att dra upp när det är tajt). Jag gillde dem inte alls.

Sidi som nämns ovan finns bara till storlek 37. den sägs vara liten i storleken men för mig var den på tok för stor.

Annars är det ju touringdojor som gäller.... men dom är ju inte så skojjiga i utseende direkt... :D

Lycka till.
 

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Hej!

Jag har gjort samma letande i år.

För mig slutade det med Alpinestars SMX-Plus. Dom finns i storlek 36 och har ok plats i vaden. Tyvärr finns 36 bara i svart.

Deras Stella variant finns i 36, men de är ganska låga, har dålig plats i vaden samt dragkejdan på insidan av benet (svårare att dra upp när det är tajt). Jag gillde dem inte alls.

Sidi som nämns ovan finns bara till storlek 37. den sägs vara liten i storleken men för mig var den på tok för stor.

Annars är det ju touringdojor som gäller.... men dom är ju inte så skojjiga i utseende direkt... :D

Lycka till.

Okej, tur att du hittade ett par tillslut i alla fall :) Jag tycker det är konstigt att det inte finns större utbud - en viss efterfrågan måste det ändå vara. SMX-plus har jag fått som förslag, ska testa dem! Funktion går givetvis före det estetiska, sitter helsvarta bra får jag följa den gråmassan och ha helsvarta :)
Tack :)
 

Marutten

The one and only
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Spartacus 500
Nä de är lite trist utbud. Men nu finns det iallafall 2... :D

Glöm inte att ta med dig skinnställ (eller vad du nu har) när du skall prova skorna. Så du vet att de får plats i skorna. Jag fick göra en liten modifiering av stället för att få plats i skorna....



Okej, tur att du hittade ett par tillslut i alla fall :) Jag tycker det är konstigt att det inte finns större utbud - en viss efterfrågan måste det ändå vara. SMX-plus har jag fått som förslag, ska testa dem! Funktion går givetvis före det estetiska, sitter helsvarta bra får jag följa den gråmassan och ha helsvarta :)
Tack :)
 

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Nä de är lite trist utbud. Men nu finns det iallafall 2... :D

Glöm inte att ta med dig skinnställ (eller vad du nu har) när du skall prova skorna. Så du vet att de får plats i skorna. Jag fick göra en liten modifiering av stället för att få plats i skorna....

Haha, ja man får väl glädjas åt det lilla ;)

Hade inte tänkt släpa med mig skinnstället, utgick från att det borde fungera under bara man tar till utrymme för den plats det tar med skinn och dragkedja :confused:
Kan jag tänkas gå på en nit då?
 

Marutten

The one and only
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Spartacus 500
Haha, ja man får väl glädjas åt det lilla ;)

Hade inte tänkt släpa med mig skinnstället, utgick från att det borde fungera under bara man tar till utrymme för den plats det tar med skinn och dragkedja :confused:
Kan jag tänkas gå på en nit då?

Har du nära till affären och får dom på öppet köp...? om inte.. nä jag skulle inte chansa... :)
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Hej , kan dett+++:tummenuppa vara något......eller är det redan dem som finns på bilden tidigarehttp://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=263_316_461&products_id=2139
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs

Bifogat

  • 2134470001.jpg
    2134470001.jpg
    37.2 KB · Visningar: 93

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Sidi Vertigo Dam Stövel Svart



En mycket prisvärd stövel, speciellt framtagen för tjejer. Samma utförande som herrmodellen, med samma påkostade design och funktionalitet. Storlek: 37-42


Artnr: 2134470001

2.999:-
http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=263_316_461&products_id=2139
Dessa alternativ finns:
Storlek Stövlar: 373839404142



Hoppas detta fungerar.......

Tack, den här gången var det stövlar :) Det där är väl den som gick att reglera bredden på skaftet tror jag. Ska testa den när jag åker ner!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top