Åmål med omnejd!

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Fint väder imorrn oxå! :banana Nån som hänger med på liten söndagstur? Preem 12?
 
Last edited:

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Härligt att va ledig en sån här kanondag! Perfekt HOJväder! :tummenupp Tog själv en trevlig liten kvällsrunda på Brudfjället, men i sakta lunk då de va grusigt o lite lurigt. :rolleyes:
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Då är sommarens minisemester planerad.:banana Har väl egentligen inte tid med detta men då vi var i norge ifjol i en vecka så fick jag mersmak av detta fantastiska land.
Måste ju pröva den nya hojen också! :yoparty
Turen är planerad någon gång under dom första 2 veckorna i juli och är på drygt 130 mil, blir 2 st övernattningar totalt så drygt 40 mil/dag kommer det avverkas varav den första dagen förmodligen blir den längsta...

Än så länge är det jag och min trogne hojkompis micke i V-Bro som skall åka men vore kul om vi blev några fler...:fyllisar
Att åka hoj är ju lite väderberoende så därför har vi inte bestämt något datum ännu, vi kommer hyra stuga för övernattningarna så det behövs minimalt med packning...

Är det någon som känner sig sugen är det bara å höra av sig...här kommer en länk till resan.

http://maps.google.se/maps?saddr=%C3%85m%C3%A5l&daddr=59.6540868,10.5880828+to:Kongsbergveien%2FE134+to:Sauland,+Norge+to:Rjukan,+Norge+to:Atr%C3%A5,+Norge+to:Austbygde,+Norge+to:Fv755+to:Rv40+to:Geilo,+Norge+to:Eidfjord,+Norge+to:Ring%C3%B8y,+Norge+to:Kinsarvik,+Norge+to:Ullensvang,+Norge+to:Odda,+Norge+to:R%C3%B8ldal,+Norge+to:59.8336,6.72621+to:Rv9+to:Rv45+to:Rv45+to:Eidsborgvegen%2FRv45+to:H%C3%B8ydalsmovegen%2FE134+to:B%C3%B8vegen%2FRv36+to:Sauheradvegen%2FRv360+to:%C3%A5m%C3%A5l&hl=sv&ie=UTF8&sll=59.477174,9.026642&sspn=0.396164,1.170044&geocode=FW0MhQMdhMDBACnbUoYhaKNERjFfIitmwAJAQA%3BFcY_jgMdso-hACm7nO3KkUZBRjHIQDXRz3D2HA%3BFWDijAMdGKCNAA%3BFWGrjQMdUGCIACn54x--GKxARjHUCIwX-DmPOg%3BFZKykQMd9nCDACnt9wSJUVw_RjHqTsGddycZkQ%3BFcNRkwMdyk6FACmP4eLdC2E_RjExoWTXEiXXJg%3BFYh1kwMdabWGACnrlIiZHJ5ARjF-l_U4htiHiA%3BFeBplAMdikmGAA%3BFTKhlwMdqC6DAA%3BFRCsmwMdOEJ9ACkD1JQz2bo_RjF8YQPhMpfg6w%3BFTCpmgMdxOhrACkvAq00XmE-RjHlc-wJeR9OgQ%3BFT1CmgMdJnhnACnt3ehX2X0-RjE3_gmKFJFp9A%3BFX1CmQMdr5NmACl1IWFk14A-RjE7xlXNQrdPXQ%3BFYhqmAMd2IxlACmzxtiGKYI-RjGErVKqlvFUMw%3BFTiVlAMdO-NjACmRKavG6J8-RjH2hIvJfdmgog%3BFSH4kAMd3RRoACm3gUg1iLA-RjH8gBdICk7KBw%3BFQD9kAMdQqJmACnhIQWq3a8-RjF9z2rfodsPDg%3BFX51jwMdbWVzAA%3BFX_4hwMdSxhyAA%3BFWEOiwMdJ8h5AA%3BFWyfiwMdvuJ7AA%3BFWW9iwMdXoN9AA%3BFWRZigMdGoKLAA%3BFcSwjAMdwLaNAA%3BFW0MhQMdhMDBACnbUoYhaKNERjFfIitmwAJAQA&mra=ls&via=1,16&t=m&z=7
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
GLAD PÅSK på er alla mer lr mindre stolliga varelser! :banana :D Tat lugnt med påskmusten! :fyllisar :hihi
 

I-kapp

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åmål
Hoj
Honda SP1, Honda xr650L -94
Glad Påsk på er!
Båda dagarna på rudskogen inbokade :rock Kul om vi blir fler :krama
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Kollade upp rudskogen, verkade riktigt trevlig! Känns som att man skulle behöva HELA semestern till enbart hojåkning för att hinna med allt...:(

Blir ingen banåka i år, men nästa år så ska det ske!
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Åmål? Dit ska jag i början av juli, dock blir det inget åka, skall klämma mig in i en mörk hangar och lyssna på blues. Förra året, när min polare Janne skulle hem från festivalen, han kör en KTM 950 Superenduro och skulle till Borås så körde han inte söder ut utan tänkte: Vadå, runt Värnern kan det väl inte vara så långt, han kom hem sent den dan.
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Då var det dags igen å "laga" vägar...
Ska ni ut å köra nåt så ta det jävligt lugnt i området runt Bengtsfors, sprutar grus överallt och dessutom (som vanligt) helt utan skyltning...idag kör dom sträckan mellan långed-fengersfors. Vet inte hur det är ut mot lennartsfors men den är väl säkert förstörd den med...
Tacka vet jag Norge, där skyltar dom för allt!


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?wqfu3n
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Vi är ett gäng grabbar (och tös/töser) som tänkte käka räkmackor i morrn.
Blir en liten tur till Grums-Arvika-kila-Åmål.
Kommer aldrig ihåg vad stället heter mellan Grums-Arvika men räkmackor kan dom göra...hoppas det är öppet i morrn bara!

Vet att det är Valborg och att man då brukar enl. sed inta olika mängder alkohol men för dom som är kördugliga i morgon så är det bara och komma.

Hittills är 7 st. klara, Carina har lovat att åka med och henne känner ni ju sedan tidigare så häng på i morrn!

Samling Preem 12:30
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Trevligt att "maja" i Värmskog med go räkmacka i goda vänners lag! :banana Tack för trevligt 1:a- maj-tåg! :rock En del fick skjuta till lite mer än andra! :DIMAG0554.jpg
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Får se när jag kan haka på igen, har vart lite dåligt med mc åkande än så länge för min del, har bara blivit en sväng till ekenäs å nån liten tur i stan för å kolla så att allt funkar efter vintern. Men jag kommer snart igång, får varva de två cyklarna bara, nån dag asfalt å nån dag lera:)
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Hojtur - Söndag 6/5

Hojtur imorrn, nån? 13.00 vid Preem. Snabbis! ;) Brudfjället t o r + Ekenäs t o r , typ?
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top