Åmål med omnejd!

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Jag drar mig mot Preem och cirkulerar där tills jag sen nån annan... Syns!:)
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Takk alla ni som va och åkte i dag, Det va skitkul!! :yopart

Absolut inte sista gången! :banana
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
:tummenupp Tack alla pojkarna! Kurvigt sköna mil! :tuttar Ger mersmak! :D KUl med nya & nygamla ansikten! :hihi

:cool: Solen ska skina på söndag - som det ser ut nu iaf! :) Ny hojtur! :tummenupp
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Takk alla ni som va och åkte i dag, Det va skitkul!! :yopart

Absolut inte sista gången! :banana

ja . de var trevligt med en liten tur :yoparty

:tummenupp Tack alla pojkarna! Kurvigt sköna mil! :tuttar Ger mersmak! :D KUl med nya & nygamla ansikten! :hihi

:cool: Solen ska skina på söndag - som det ser ut nu iaf! :) Ny hojtur! :tummenupp

Tack för igår!!
Ja jävlar vilken rolig tur det var. :yoparty Jag var helt slut...
Kul att JTN och Raay va me :tummenupp

Till helgen tar vi nya tag.


:tungan
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Nesodden

Hej igjen alla.

Hadde så kul med er i går, så jag tänkte föreslå en tur som jag skulle ville åka, och det är till Nesodden.

Finns två vägar som jag tror är aktuelle, antingen åker man e18 till Ski och ut på nesodden, har inte vart der själv än, men skall va riktigt kurviga vägar ute på Nesodden.

Eller så ta man den långa vägen dit. Årjäng - Ørje - Halden - Sarpsborg - Fredrikstad - Moss - Drøbak - Nesodden

Hadde vore kul om vi åkte et gjäng.

Vet inte riktigt när jag kan, men om det är fler som vill va med, kan vi vel kolla en dag under sommaren som det passar för flest. Ju fler desto bättre.
 

Raay

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
åmål
Hoj
Cbr 900 rr , ,2 x ns 125r2 ,
Hej igjen alla.

Hadde så kul med er i går, så jag tänkte föreslå en tur som jag skulle ville åka, och det är till Nesodden.

Finns två vägar som jag tror är aktuelle, antingen åker man e18 till Ski och ut på nesodden, har inte vart der själv än, men skall va riktigt kurviga vägar ute på Nesodden.

Eller så ta man den långa vägen dit. Årjäng - Ørje - Halden - Sarpsborg - Fredrikstad - Moss - Drøbak - Nesodden

Hadde vore kul om vi åkte et gjäng.

Vet inte riktigt när jag kan, men om det är fler som vill va med, kan vi vel kolla en dag under sommaren som det passar för flest. Ju fler desto bättre.


låter som en trevlig tur. långa vägen dit och korta hem :) de blir strax under 50 mil ca . lagom kvälls tur :tummenupp:yoparty
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
låter som en trevlig tur. långa vägen dit och korta hem :) de blir strax under 50 mil ca . lagom kvälls tur :tummenupp:yoparty

For vissa är det en lagom kvällstur, andra (les meg) brukar en hel dag. :D
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
låter som en trevlig tur. långa vägen dit och korta hem :) de blir strax under 50 mil ca . lagom kvälls tur :tummenupp:yoparty

Håller med om att det låter som en trevlig tur. Men en kvälls tur Raay:va du som inte ens hade tid å följa med på en som va runt 30mil igår utan vek av efter brudfjället:tungan:tungan:D Håller mer med om att det är en lagom dagstur med fika mm:)
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Håller med om att det låter som en trevlig tur. Men en kvälls tur Raay:va du som inte ens hade tid å följa med på en som va runt 30mil igår utan vek av efter brudfjället:tungan:tungan:D Håller mer med om att det är en lagom dagstur med fika mm:)
:yoparty Snacka går ju! :D Läge på söndag då?:va Kl 13 på Preem! Eller tidigare? Vackert väder i sikte!:banana Vem är på?:jäs
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Jag/vi, tar nog med frugan ochså, är på om det löser sig med barnvakt...:yoparty
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
:yoparty Snacka går ju! :D Läge på söndag då?:va Kl 13 på Preem! Eller tidigare? Vackert väder i sikte!:banana Vem är på?:jäs

Tidigare tycker jag, om vi ska ta norge turen nu på söndag. Då hinner det inte bli så sent/mörkt innan vi är hemma igen. Lättare å se vägen med mörkt visir :) Ska se om farsan ska med:gnissla:D
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Tidigare tycker jag, om vi ska ta norge turen nu på söndag. Då hinner det inte bli så sent/mörkt innan vi är hemma igen. Lättare å se vägen med mörkt visir :) Ska se om farsan ska med:gnissla:D
:tummenupp Funkar för mej! Säg en tid bara! :)
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
anng. Nesoddenturen.

Meningen med å ta Örje - Halden og den vegen er for å unngå tråkiga motorvägar. Jeg er oppvokst i Sarpsborg, så jeg er ganske kjent halden - moss, og det er mange fine vägar, så man slipper e6'an. Men vegen mellom Örje og halden kan va sisådär. Så jag tenkte jag skulle kolla vägen der innan vi åker, finns en annan väg från Örje till Halden, som ochså skall va rätt rolig.:banana

Jag hinner tyvärr inte kolla den vägen innan i morrn.

Men får jag föreslå Söndag 4 Juli? Då skall jag hinna kolla vägarna. Kom med synpunkter, kanskje vi kan ta det senare? Jag vet inte. Det enda jag vet är at jag inte vil dra er med på en tur med dårliga vägar.
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
anng. Nesoddenturen.

Meningen med å ta Örje - Halden og den vegen er for å unngå tråkiga motorvägar. Jeg er oppvokst i Sarpsborg, så jeg er ganske kjent halden - moss, og det er mange fine vägar, så man slipper e6'an. Men vegen mellom Örje og halden kan va sisådär. Så jag tenkte jag skulle kolla vägen der innan vi åker, finns en annan väg från Örje till Halden, som ochså skall va rätt rolig.:banana

Jag hinner tyvärr inte kolla den vägen innan i morrn.

Men får jag föreslå Söndag 4 Juli? Då skall jag hinna kolla vägarna. Kom med synpunkter, kanskje vi kan ta det senare? Jag vet inte. Det enda jag vet är at jag inte vil dra er med på en tur med dårliga vägar.

Det där med vägar som är dåliga kan man inte hålla koll på tycker jag, ena dan är den fin nästa har de vart där å grejat. Så för min del spelar det ingen roll om vi kör imorgon lr nån annan dag, kan gärna ta en tur till Norge imorgon bara vädret är okej. Tycker det ska bli skitkul:yoparty när vi än tar den.
Om vi kör dit imorgon kanske kl10 är bra vid preem, då är vi i Årjäng ca 10,45 lr nåt sånt.
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Det där med vägar som är dåliga kan man inte hålla koll på tycker jag, ena dan är den fin nästa har de vart där å grejat. Så för min del spelar det ingen roll om vi kör imorgon lr nån annan dag, kan gärna ta en tur till Norge imorgon bara vädret är okej. Tycker det ska bli skitkul:yoparty när vi än tar den.
Om vi kör dit imorgon kanske kl10 är bra vid preem, då är vi i Årjäng ca 10,45 lr nåt sånt.
:tummenupp Håller me! Man får ta det som de kommer! :) De ordnar sig! :tungan Kan ändå inte den 4 juli, kidsen här då! Dessutom verkar det bli SOL imorrn! :cool:
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Då får jag jobba lite med att få barnvakt i morrn da.. Hör av mig i kveld, nu är det barnkalas snart för älste dottra. :yoparty
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top