Åkturer... Skriv om gruppkörningar här.

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Lämplig tid är kanske 17:30 så man hinner från jobbet om man slutar 17?
Mötesplats brukar vara från torget med statyn(vid Kungsgatan). I Uddevalla(de som minns mina misstag vet varför jag skriver det :) )

Hur kan man glömma ? :tummenupp
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Ok, men ska vi slå fast detta då. Onsdagar med bra väder så träffas de som är intresserade av lite körning kl 17:30 vid torget i Uddevalla. Jag vet inte vad det har varit för tempo på dessa körningar tidigare, men jag vill helst inte åka med på några "bombar-repor". Missförstå mig inte, jag kör gärna fort, men försöker välja mina platser isåfall.
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Ok, men ska vi slå fast detta då. Onsdagar med bra väder så träffas de som är intresserade av lite körning kl 17:30 vid torget i Uddevalla. Jag vet inte vad det har varit för tempo på dessa körningar tidigare, men jag vill helst inte åka med på några "bombar-repor". Missförstå mig inte, jag kör gärna fort, men försöker välja mina platser isåfall.

Med 184Hk så får du gissa hur jag kör. :tungan

Min erfarenhet från körningar med de som körde i Stenungsund förra året så gick det VÄLDIGT snabbt här. De fick vänta in mig ibland då jag var ny på hoj. Jag fick lite tips gällande körning och det gick snabbare under färden samt att vissa tips fortfarande sitter i bakhuvudet.

Uddevalla körningen jag var med på gick i väldigt lugnt tempo den gången jag åkte med. Vet inte riktigt vad det berodde på men jag hann tyvärr bara med en körning så jag vet inte om det alltid är sånt tempo.

Körningarna från GP(Göta Platsen i Gbg) var jag med på flera gånger förra året och en gång iår(innan jag blev påkörd). Här gick det i "lagom" tempo för mig. Trots att vi varit uppåt 25 sporthojar som varit ute och kört så har alla hängt med. Pga. bilar och andra hinder så blir det alltid lite luckor ju fler man är men det har varit korta väntetider i korsningarna där man väntat in övriga.

Vid något tillfälle förra året kom det med två touringhojar/rookies utan dödslängtan. När luckorna blev ohållbart långa så kände de själva att de skapade en egen grupp.


Min mening är att man kan alltid hänga på i vilken grupp som helst. Man väntar ju alltid in övriga, blir skillnaden mellan förarambitioner för stor så är det ju inte mer än att man delar sig på två grupper.
Om man får mer sug efter att lägga ner hojen i kurvorna så kan man ju hänga på snabbare gruppen nästa gång eller tvärt om.

Hoppas vi ses på någon körning snart! :banana
 

JayBay

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER-6N -09 Diablo Metallic
090625

Vi är några stycken som kommer att dra en repa från U-a till Kungälv/GBG i eftermiddag. Någon som är sugen på att hänga på?

:hojsmilie
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Samåkning trollhättan -cross vm söndag?

ja, just det. Nån som är på? Man behöver ju inte åka raka vägen..
 

Mickeee

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
bohuslän
Hoj
-
blir motardåka idag! någon som känner för att joina? 07a 0-66-00-9 aa52 (lite maskerat så sökmoterana inte ska hitta!) svarar jag inte så skicka sms så ringer jag upp.. brukar inte svara på nummer jag inte har inlagda.
 

johansson5551

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
KTM 660smc Till salu KTM Superduke 990
tänkte dra en sväng ikväll med motarden är det någon som läser och är på så ring eller smsa! 0 7 3 9 2 0 6 9 8 4 :)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Så här när det inte blir mer och mer sommar kvar på året, utan mindre och mindre, borde man passa på att köra hoj varje stund som det finns möjlighet. Någon som är sugen på körning imorrn? Tid och plats kan diskuteras fram om intresse finns.

(Råkade starta en tråd om körning imorrn men kom på att denna tråden fanns, så hur tar jag bort den onödiga tråden?)
 

JayBay

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER-6N -09 Diablo Metallic
Om det blir gött väder under morgondagen tänkte jag att jag skulle ta mej en tur. Någon som är sugen på att hänga på???
1. JayBay
2.
3.
4.
5.
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Om det blir gött väder under morgondagen tänkte jag att jag skulle ta mej en tur. Någon som är sugen på att hänga på???
1. JayBay
2.
3.
4.
5.

Vilken tid?
 

JayBay

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER-6N -09 Diablo Metallic
Samling vid "den fula statyn" på torget UDDEVALLA kl 18:00 :hojsmilie
Skriv upp er om ni kommer så att man vet hur många man ska vänta in.

1. JayBay
2. Jessan
3.
4.
5.
Sex.
7.
8.
 

JayBay

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER-6N -09 Diablo Metallic
Samling vid "den fula statyn" på torget UDDEVALLA kl 18:00 :hojsmilie
Skriv upp er om ni kommer så att man vet hur många man ska vänta in.

1. JayBay
2. Jessan
3. Ljungkvist_gsxr + 1
5.
Sex.
7.
8.
 

IxIL

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Innova 125 -05 Såld, Crf 450 -02 Såld, Vtr 1000f -99 Såld ,Gsxr 1000 K6 - Såld, KTM 950 Supermoto 2006 - Såld! Superduke 2007 - Såld! Hojlös..
Hur var det med långtur till Holmenkollen? Fanns det intresse?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top