Åktur 6/7

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Affe_R1 skrev:
Blev dock besviken på vissa som hade bråttom iväg
när Dekis hade otur med en marksyning :6surkart :fatta!

Vad spelar det för roll? Vi åkte ju i slutändan ändå inte samma väg. Om sen folk kunde få tummen ur och synka sig lite så att det inte alltid blir världens väntan så fort vi ska nånstans blir det ännu bättre.

När man är så många som vi var igår är det ju i princip oundvikligt att kolonnen blir utdragen, men väntar vi på varandra vid varje kors så som vi gjorde ÄVEN när vi åkte från Väsby igår så fungerar det ju. Problemet var bara att trots att folk rullade ut från parkeringen så stack de iväg åt andra hållet istället för att följa oss. Så man kan ju faktiskt fråga sig vilka det var som avvek......

Hur som helst så är det ju inte hela världen, och alltså inget att hänga upp sig på.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Tyvärr så uppfattade inte jag att ni stod och väntade 50 meter ifrån oss på samma väg vi kom ifrån. När jag med flera redan svängt av mot Mammas och upptäckte er så drog ni iväg. Vi hade ingen chans att hinna ikapp om vi inte hade kört mot rött. Hade ni inte kunnat stå kvar på grusplanen?

Jaja, det är inte hela världen. :hej Vi sammanstrålade ju i Waxholm.
 

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Sorry! Mitt fel som vanligt...med alla hade ju hjälmarna på när vi for från grusplanen.
Men när vi hade svängt av vid Lapplands Väsby å Mammas så var ej LuckyLuke så säker på vägen så vi stod där en stund å trodde att nån annan skulle åka upp å ta tätten. Men jag var säker på första bilen så jag skänklade min springare å sa nu åker vi...

Att Milleflugor sedan fick ta tätten när de hade byggt hus vid en korsning så jag ej kände igen mig fick han mer än gärna ta den ursprungliga ledarplatsen å guida oss vidare.

Tack allihopa för en trevlig tur. :tummenupp Det gör jag gärna om

Synes i kväll hoppas jag!!!
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
hmmm.....här var det muntert om smågrus....

Tackar för en trevlig tur så långt som jag o Dennis (Taz) hade tid att följa gänget, Dekis passade på att följa med på Taz pall när vi avvek från "grusplanen" i UpplandsVäsby. Han tyckte inte det var så roligt längre o åka stackarn.

Väl hemma for vi o hämtade en bil med drag, vidare till far några mil norr om stan o hämtade släp och så hem o lastade på hojarna. Nu är de på service :)

Så för oss blir det ingen åkning på rörken idag :(

Det får bli fler trevliga såna här turer med bra uppslutning!!
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Vilken tur jag verkat missa...
Själv gick jag upp vid ca 17:30 igår :rolleyes:

Nästa åkning ska jag vara med :tummenupp
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Synd att du inte var med Krypto. Jag hade velat se nyförvärvet. Får jag det på Rörken idag?

Åkningen igår var bra. Humöret sjönk lite efter Dekis marksyning, men jag hoppas att jag hinner åka med på några fler liknande resor innan länstyrelsen lägger beslag på mitt kk.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Synd att du inte var med Krypto. Jag hade velat se nyförvärvet in action med dig på. Får jag se det på Rörken idag?

Åkningen igår var bra. Humöret sjönk lite efter Dekis marksyning, men jag hoppas att jag hinner åka med på några fler liknande resor innan länstyrelsen lägger beslag på mitt kk.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Synd att du inte var med Krypto. Jag hade velat se nyförvärvet in action med dig på. Får jag se det på Rörken idag?

Åkningen igår var bra. Humöret sjönk lite efter Dekis marksyning, men jag hoppas att jag hinner åka med på några fler liknande resor innan länstyrelsen lägger beslag på mitt kk.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Åkningen igår var bra. Humöret sjönk lite efter Dekis marksyning, men jag hoppas att jag hinner åka med på några fler liknande resor innan länstyrelsen lägger beslag på mitt kk.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Åkningen igår var bra. Humöret sjönk lite efter Dekis marksyning, men jag hoppas att jag hinner åka med på några fler liknande resor innan länstyrelsen lägger beslag på mitt kk.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top