Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Hälsar oftast, inte sånndär fjantig lyfta på fingret utan brukar vifta ordentligt :D

Dock tröttna man ju ibland, varma soliga helgdagar t.ex när man får åka med ena näven viftandes betydligt mer än man får åka med båda på styret :p
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Hälsar alltid på alla, det hör liksom till hela grejen. Hälsar till och med på mc-snuten men väldigt sällan man får hälsning tillbaks, men det händer där med :). Det är mest väst burna crome släde förare som är allmänt sura och inte vill hälsa på alla andra mc-åkare. Tror dom är allmänt negativa och bittra bara för att dom inte får lov att åka sporthoj för sin mamma så därför dom inte hälsar ;)
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Hälsar nästan alltid till nästan alla .
Har nästan slutat hälsa på customåkare & vingeåkare om dom inte hälsar först , vet inte hur många ggr man har hälsat på dom utan att dom hälsar tbx .
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Kört hoj i 26 år o har alltid som princip att hälsa på alla hojåkare (oavsett hoj) i alla länder jag kört i :).

Visst finns det tillfällen man undrar varför man inte får en hälsning tillbaka, men som som jag brukar tänka bättre o hälsa en gång för mycket än en gång för lite :D.

Tror att hälsandet går lite i vågor o idag är inte alla bikers bikers :rolleyes: , så vi får väl lära dom hur man för sig i våra kretsar :tungan.

/Maveric
 

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Asarum
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Även jag hälsar nästan alltid, när det kommer något som är förvillande likt en moppe eller om jag möter en guldwingemodell, läs minibuss så händer det att jag avstår då erfarenheten säger mig att motprestation tyvärr sällan eller aldrig kommer
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag hälsar när jag känner att det inte stör körningen. I tät trafik kan det hända att jag låter bli. I tätt trafikerade korsningar brukar jag låta bli. Vid trevlig körning på lansdväg: Självklart att jag hälsar.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Är väl bara när man kör inspirerat som det inte fungerar att hälsa så självklart lyfter man handen när tid ges.
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Jag initierar i princip aldrig en hälsning, men om någon hälsar på mig så försöker jag besvara för att inte vara otrevlig. Personligen tycker jag det är löjligt att man hela tiden måste sätta sig i fack och behovet av samhörighet hela tiden måste bekräftas på olika sätt. Detta återkommande "vi & dom" som genomsyrar vårt samhälle. När ni handlar äpplen på Ica, hälsar ni på övriga i grönsaksdisken? De gillar ju också grönsaker...?

MEN, om jag av någon orsak skulle känna ett behov av att hälsa på en fullständigt främmande person bara för att denne också tycker det är kul att köra motorcykel, då hade jag hälsat på alla, oavsätt vilken typ av hoj personen kör.
 

Str3 R

Guest
Jag hälsar alltid. Men dock så är det sämre med bemötandet när jag kommer på min Husqvarna eller annan äldre hoj, då är det knappt nån som hälsar tillbaka. Man blir lite ledsen för det är ju ändå samma gamla jag oavsett vad jag kör för hoj. :krama
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top