Är företagsjulfesten på utdöende?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Inte här..vi var i alperna, Österrike förra året och nu på tors blir det lång weekend i Berlin :fyllisar
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Vi kör julbord inklusive dryck varje år. Men eftersom vi bara är 14 pers så kanske kostnaden är hanterbar.

Jag jobbar på ett brittisk bolag och jag kom precis hem från en julfest i London. Där sparades det verkligen inte på krutet... Men för engelsmännen ter sig nog våra diskussioner kring arbetsmiljö och alkohol som tämligen främmande.

Firman har en rejäl fest på ett finare ställe :tummenupp Nu har dock kunden jag sitter hos på heltid en större och finare fest samma kväll, så jag går på den istället :tummenupp Alla dessa ilandsproblem :D

Jag är inbjuden till 3 julfester med min konsultfirma. Plus en statlig! Så här sparas det inte på krutet:banana

Inte här..vi var i alperna, Österrike förra året och nu på tors blir det lång weekend i Berlin :fyllisar

Vilka branscher jobbar ni i? Dvs vilka är det som "har råd"?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klart det julfestas! Denna vecka går Greatdays årliga julspektakel av stapeln. Inleder dagen med att testa några nya event och avslutar med att göra en djupdykning i spritens dimmor :banana
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Vilka branscher jobbar ni i? Dvs vilka är det som "har råd"?

Typ telekom, eller vad vi nu ska klassas som. Litet företag som tillverkar och säljer utrustning för datatrafik i fibernät. Vi har väl rimlig vinst i bolaget, men framförallt så är vi slimmade och effektiva på alla tänkbara sätt, och då måste det finnas lite marginal att ha ett par fester / år för att hålla teamet sammansvetsat och visa sin uppskattning. Kostnaden för detta är kanske ett par-tre tusen / person och år. Dvs INGENTING i sammanhanget. Att man sparar in på sådant är nästan enbart ett spel för gallerierna. Jag kan fatta om man väljer att skänka pengarna till något vettigt projekt i utvecklingsländer istället, ett tidigare företag drev ett barnhem i Nepal för gåvor från anställda samt julklappspengar tex, men annars är det bara konstigt att dra in på en årlig fest. Iallafall om festen är trevlig och kul för alla inblandade!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Julfesten var i Fredags (Gratis)
Buss, mat med dryck(Öl+ÖL+Akvavit+Baylis/Konjak, Och sen tre dryckkuponger utöver det.
Vi blev fulla så det räckte.

Nästa fredag är det Julavslutning på arbetstid med mat och ibland även lite julgåvor. :)

Sen har vi gokartkörningar, utlandsresor, Skooterturer och sånt resten av året.


Fast jag jobbar ju i Norge.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Julfesten var i Fredags (Gratis)
Buss, mat med dryck(Öl+ÖL+Akvavit+Baylis/Konjak, Och sen tre dryckkuponger utöver det.
Vi blev fulla så det räckte.

Nästa fredag är det Julavslutning på arbetstid med mat och ibland även lite julgåvor. :)

Sen har vi gokartkörningar, utlandsresor, Skooterturer och sånt resten av året.


Fast jag jobbar ju i Norge.

*Baileys :mattias :)
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Julfesten var i Fredags (Gratis)
Buss, mat med dryck(Öl+ÖL+Akvavit+Baylis/Konjak, Och sen tre dryckkuponger utöver det.
Vi blev fulla så det räckte.

Nästa fredag är det Julavslutning på arbetstid med mat och ibland även lite julgåvor. :)

Sen har vi gokartkörningar, utlandsresor, Skooterturer och sånt resten av året.


Fast jag jobbar ju i Norge.

Under mitt yrkesverksamma liv har jag jobbat fler jular än vad jag har varit hemma. Men bara en gång har jag haft hemlängtan och det var när jag var på en båt med helnorsk besättning. Vilket julbord,, får i kål, pinnekjøtt och nån sönderkokt kålrot + mos på ärtor. Det var fasen så man ville grina.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Under mitt yrkesverksamma liv har jag jobbat fler jular än vad jag har varit hemma. Men bara en gång har jag haft hemlängtan och det var när jag var på en båt med helnorsk besättning. Vilket julbord,, får i kål, pinnekjøtt och nån sönderkokt kålrot + mos på ärtor. Det var fasen så man ville grina.


Jag tyckte maten var riktigt god.
Men jag äter allt med god aptit.

Det var nog extra bra i år för min svenska arbetskamrat har haft samma åsikt men även han proppade i sig som en tok.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Under mitt yrkesverksamma liv har jag jobbat fler jular än vad jag har varit hemma. Men bara en gång har jag haft hemlängtan och det var när jag var på en båt med helnorsk besättning. Vilket julbord,, får i kål, pinnekjøtt och nån sönderkokt kålrot + mos på ärtor. Det var fasen så man ville grina.

Jobbar också i Norge så vi brukar äta "julbord" på big horn på akersbrygga istället för den kassa Norska julmaten. Fast i år är vi en sväng i Stockholm och jobbar så de blev tyrolen på grönalund istället. Gott som fan va de där :)
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Jobbar som rörmokare i ett medelstort företag, under dom 8 år ja vart här har vi alltid haft julfest. Den äger faktiskt rum ikväll men pga tråkigheter inom familjen valde ja att inte delta. Bjuds på både mat å dryck, även alkoholhaltiga :fyllisar...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jobbar i bil/mc-branschen och det brukar vädras lite känslor på julfesten när spriten börjar verka, glad att det nuförtiden inte måste vara VM i knogmacka så fort det ska krökas.
Trivs som 17 med mina kollegor och dom ( ja, inte de eller dem ) trivs med mig också, vilket gör oss till ett rätt soft gäng, vi reder ut problems på arbetstid och inte efter tre bärs.
Världsklass :tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jobbar i bil/mc-branschen och det brukar vädras lite känslor på julfesten när spriten börjar verka, glad att det nuförtiden inte måste vara VM i knogmacka så fort det ska krökas.
Trivs som 17 med mina kollegor och dom ( ja, inte de eller dem ) trivs med mig också, vilket gör oss till ett rätt soft gäng, vi reder ut problems på arbetstid och inte efter tre bärs.
Världsklass :tummenupp

Låter som vårat gäng.
Vi suckar och stönar på varandra på arbetstid.
Men när klockan slagit kvällen så är det Fiske, Bilar, Dans osv som är på tapeten.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top