Är det värt att renovera

OggY69

En små störd man på 40år nej 27menade ja
Gick med
10 Feb 2009
Ort
Åtvidaberg
Hoj
Bandit 1200s SF kittad+GSXR 1100 -89
Har en extra motor till min Bandit 1200 -96 som nästan alla motorfästen är av på + ett litet hål, jag har folk som fixar svetsningen och så men när jag endå måste riva ner hela motorn inför svetsning så undrar jag ska man byta alla lager inkl vevlager, borra om, och fixa toppen samtidigt. bilder finnes om någon skulle vara intresserad......
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Om det går att svetsa i en motor utan risk för att läckströmmarna skulle skada lager etc är en evig debatt där jag sett duktiga svetsare i båda lägren....

Är det en reservmotor som du kan ha liggande tills du kommer över billiga delar på ebay och kan pussla ihop en top notch motor till rimliga pengar så hade jag satsat på det.....
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Beroende på hur du svetsar fast motorfästen etc så är det stor chans att blocket behöver arborras och planas etc efteråt. Fundera på om det ryms i budgeten.
Annars kan det vara helt bortkastade pengar då ett snett vevhus kommer käka lager som Oprah käkar chips :gnissla
 

OggY69

En små störd man på 40år nej 27menade ja
Gick med
10 Feb 2009
Ort
Åtvidaberg
Hoj
Bandit 1200s SF kittad+GSXR 1100 -89
bandit 1200

Jå man skulle kunna sälja allt som reservdelar men då måste jag köpa en ny motor för jag har en gixxer 1100 -89 rullande chassi som står och vill ha ömhet ..... bilder på motor fästena och objektet finnes i mitt garage kolla gärna och kommentera:fyllisar
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
för ca 8kkr har du en banditmotor hemma från uk.
Frågan är om det lönar sig att renovera, kontra sälja i delar och skaffa sig ett "helt" objekt
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top